    From: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Date: Wed, 6 May 2009 12:15:33 +0200

    Użytkownik "Koczis" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:653d.00000350.4a015fa1@newsgate.onet.pl...
    > http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Koniec-swiata-jaki
    -znamy-odslona-pierwsza,wid,11095928,wiadomosc.html

    > Napisali o nowych samochodach, a ciekawe co z motocyklami, czyzby tam mial
    > powstac raj dla motocyklistow :)))
    > lub o zgrozo, motocykle elektryczne-ble, fujjj.

    Jeżeli jesteś fanem ścigania, to myślę że mógłbyś się bardzo pozytywnie
    zaskoczyć napędem elektrycznym. Silnik elektryczny ma dużo lepsze parametry
    trakcyjne ze względu na korzystny rozkład momentu obrotowego, praktycznie
    niezależny od obrotów. Dlatego wszędzie tam gdzie potrzebna jest duża moc
    stosuje się właśnie silniki elektryczne lub przynajmniej przekładnie
    elektryczne do silników spalinowych, tzw układ Leonarda, czyli silnik
    spalinowy-prądnica-silnik elektryczny (tzw lokomotywy "spalinowe", wywrotki
    kopalniane o ładowności powyżej 100-150 t itp). Problemem w przypadku
    motocykli pozostaje zasilanie, wymiary i masa silników, ale czego to ludzie
    nie wymyślą.
    Osobiście wolałbym aby motocykle poruszały się raczej cicho niż głośno co w
    silniku elektrycznym byłoby dość łatwe. Karierę robią też napędy
    hydrauliczne.
    Wyobraź więc sobie niewielki i sprawny silnik elektryczny o mocy np 250 kW
    (to prawie 330 KM) w motocyklu a na dobawkę jakąś skrzynkę biegów porządnie
    zwiększającą obroty na wyjściu. Przy takiej mocy niezły byłby napierdalator,
    zwłaszcza że prawie od zera do maksymalnych obrotów silnik chodziłby pełną
    mocą....
    --
    Jackare