    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: NOM - co się z tym stało?
    Supersedes: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Date: Thu, 20 Jul 2017 22:47:15 +0200

    Pan Marek napisał:

    > Wiele lat temu był boom na możliwość wyboru operatora połączeń
    > międzymiastowych, wtedy pamiętam bym NOM,. Czy to przetrwało?
    > Pamiętam, że była to dość biznesowo ryzykowna operacja, bo nie
    > było formalnie podpisywanej umowy z nom, wybranie ich numeru
    > oznaczało akceptację warunków usługi świadczonej w końcu przez
    > innego opa niż tpsa.

    Nie, wybranie numeru z wyróżnikiem NOM było aktem zawarcia umowy
    i zgodą na warunki przedstawione w regulaminie. Regulamin ten był
    publikowany w prasie, a jednym z jego istotnych punktów było to, że
    fakturować te połączenia będzie operator macierzysty, czyli TPSA.
    NOM nie miał przed opublikowaniem regulaminu podpisanej umowy z TPSA,
    więc faktycznie ponosił ryzyko biznesowe. Bo tepsa mogła odmówić
    tego fakturowania, co zresztą nastąpiło.

    > Bardzo jestem ciekaw na jakim poziomie mieli stratę, z powodu
    > niepłacenia przez korzystających z usługi.

    Nie mieli straty, mieli same zyski. Bowiem część abonentów przelała im
    kasę na podstawie lewych faktur, które zostały wystawione niezgodnie
    z umową i z regulaminem. A ponadto w tym interesie tak jest (wtedy już
    tak było), że połączenie wykonane i opłacone jest zyskiem, a połączenie
    wykonane za darmo nie jest stratą.

    --
    Jarek