  • 41. Data: 2013-03-01 18:50:26
    Temat: Re: [NTG] Ratunku! Chcą mnie od Was odciąć :-(
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 28.02.2013 08:27, Adam Wysocki pisze:

    > Z UPC można wysyłać też przez news.atman.pl.

    Mam wrażenie, że USENET powoli umiera :-( i to nie dlatego, że nie ma
    chętnych do czytania grup :-(

    G.B.

  • 42. Data: 2013-03-02 17:20:21
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-02-27 22:50, Grzegorz Brzęczyszczykiewicz pisze:

    > Owszem, ale tylko do odczytu.
    > Z sieci Dialogu nie udało mi się nic wysłać na grupy.
    nieprawda :)
    od pół roku działa w obie strony :)

  • 43. Data: 2013-03-03 10:47:39
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    Jawi napisał:

    > nieprawda :)
    > od pół roku działa w obie strony :)

    Prawda :P
    "440 Posting Not Allowed" ale korzystając z Neo masz prawo tego nie
    wiedzieć

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 44. Data: 2013-03-04 10:36:53
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Anerys <s...@s...pl> wrote:

    > Nawet bramkę netową wymyśliłem, jak zrobić na FBB

    Chcesz postawić bramkę netową na radiu? Bardzo zły pomysł. Kto odpowie
    za nadużycia z takiej bramki?

    --
    "Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
    dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."

  • 45. Data: 2013-03-05 23:55:36
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Chcesz postawić bramkę netową na radiu? Bardzo zły pomysł. Kto odpowie
    > za nadużycia z takiej bramki?

    Ale to by była bramka tylko dla licencjonowanych, do łączenia się z innymi
    bramkami, nie próbowałeś np. telnetować się po ampr-necie np. do Australii?
    :) Pierwsze moje próby to już chyba w '93 roku były, choć na nieco innej
    zasadzie (bramka symulowała DIGI), robiłem to przez radio, na modemie wg
    Krzysztofa SP5MXH. W '94 często na nocnej zmianie modemowałem sobie tu i
    tam, modem był do obsługi serwera czasu w Denver, używanego do ustawiania
    urządzenia zegarynki. Tylko 2400, ale z reguły wystarczało. WX3K, taki
    serwer FBB w Usiech, dziś, jeśli istnieje, to chyba na JNOSie jest, bądź
    analogicznym.
    Oczywiście, temat byłby pod nadzorem, a sama bramka nie była by dostępna
    wprost, każdy użytkownik otrzymywałby indywidualne uprawnienia. FBB jest w
    tym względzie całkiem przyzwoicie konfigurowalny, prawie każdą oferowaną
    usługę można przydzielić indywidualnie, może być np. kilku tzw. "sysopów", a
    każdy może mieć inne uprawnienia. Fakt, że nie jest to program stricte
    przewidziany do obsługi ruchu via internet, ale umie np. sam zatelnetować
    się do danej bramki i wymienić z nią pocztę. Także z innym FBB gdzieś w
    świecie. Dziś jest normalnie Internet, więc myślę że skala ryzyka (zawsze
    obecnego) była by mniejsza.

  • 46. Data: 2013-03-10 15:56:00
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 28 Feb 2013 01:17:26 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):

    > I to jest wyjscie, ja niestety nie jestem tak biegly zeby to
    > skonfigurowac. Ciekawe, czy by poszedl na NASie.

    Paweł daj spokój, konfiguracja Chomika to przecież nic trudnego. Program
    jest mega stabilny - wciąż korzystam z wersji 2.0.0.1, praktycznie
    całkowicie bezawaryjnie.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 47. Data: 2013-03-11 00:34:28
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Paweł daj spokój, konfiguracja Chomika to przecież nic trudnego. Program
    > jest mega stabilny - wciąż korzystam z wersji 2.0.0.1, praktycznie
    > całkowicie bezawaryjnie.

    Znaczy się, piszesz o polskim klonie Hamstera? Bo tak się właśnie to nazywa
    (Chomik), gdzieś wynalazłem, że są pewne różnice, na tyle, że nie jest to
    ten sam program...
    Ja używałem... nie pamiętam którego, tylko z moderacją i cancelami był
    problem, poza tym bez większych zastrzeżeń.

  • 48. Data: 2013-04-18 14:08:15
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Anerys <s...@s...pl> wrote:

    > Ale to by była bramka tylko dla licencjonowanych, do łączenia się z innymi
    > bramkami, nie próbowałeś np. telnetować się po ampr-necie np. do Australii?

    Próbowałem, nawet łączności na PR robiłem z Tobą w roku 2001... Ale to były
    inne czasy...

    > Oczywiście, temat byłby pod nadzorem, a sama bramka nie była by dostępna
    > wprost, każdy użytkownik otrzymywałby indywidualne uprawnienia.

    Zadbałbyś o uniemożliwienie podszywania się pod użytkowników? Poufność
    transmisji to osobna sprawa, kojarzy mi się, że praca z szyfrowaniem
    nie jest dozwolona w amatorskich pasmach (chociaż pewności nie mam)...

    > Dziś jest normalnie Internet, więc myślę że skala ryzyka (zawsze
    > obecnego) była by mniejsza.

    Albo właśnie większa. Taka bramka to łakomy kąsek dla abuserów.

  • 49. Data: 2013-04-18 19:45:11
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Próbowałem, nawet łączności na PR robiłem z Tobą w roku 2001... Ale to
    > były
    > inne czasy...

    Dziś nawet bandplan się zmienił.

    > Zadbałbyś o uniemożliwienie podszywania się pod użytkowników? Poufność

    Podwójne ohasłowanie, z MD5, osobno wejście, osobno do bramki. W FBB każdą
    funkcję można inaczej uprawnić każdemu użytkownikowi, są też uprawnienia
    globalne. Z takim kombajnem program staje się całkiem elastyczny.

    > transmisji to osobna sprawa, kojarzy mi się, że praca z szyfrowaniem
    > nie jest dozwolona w amatorskich pasmach (chociaż pewności nie mam)...

    Zależy, jak to rozumieć - jeśli kompresuję transmisję celem oszczędzenia
    pasma, to zwykle już wystarcza, aby postronni mieli problem z rozkminieniem.
    Także program SP, czyli SuperPacket miał coś w temacie (nie rozkminiałem
    szerzej), ohba chyba oparte o algorytm Huffmana. Nie podciągałbym wtedy pod
    szfrowanie w sensie tego, co nie wolno.

    > Albo właśnie większa. Taka bramka to łakomy kąsek dla abuserów.

    Z pewnością należało by być bardzo ostrożnym. Myślę jednak, że manipulując
    uprawnieniami indywidualnymi i globalnymi, można by to w miarę bezpiecznie
    rozwiązać. Na sprawnym sprzęcie - FBB jak jasna cholera nie lubi
    niesprawnego sprzętu - lubi wtedy na potęgę wywalać się, wieszać... Można
    też w trakcie udostępniania własnoocznie monitorować czynione akcje, a jedną
    komendą w razie czego takieggo użytkownika zrzucić. Choć ja znam sztuczę
    polegającą na wejściu i czerpaniu z dostępnych zasobów, mimo ustawienia
    znaku jako bezwzględnie odrzucany. Oczywiście, wyłączenie opcji dzięki
    której jest ta sztuczka możliwa, da się zrobić - uprawnieniami. Z wiadomego
    powodu nie podam tego publicznie JTZ :) Może kiedyś, przy jakimś browarku (o
    ile lekarz ze względu na zdrowie, nie zakaże mi całkiem picia C2H5OH), czy
    oranżadzie?

  • 50. Data: 2013-05-08 15:09:51
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Anerys <s...@s...pl> wrote:

    > Podwójne ohasłowanie, z MD5, osobno wejście, osobno do bramki.

    Jak by to zabezpieczyło przed podsłuchaniem hasła? Challenge/response?

    > Zależy, jak to rozumieć - jeśli kompresuję transmisję celem oszczędzenia
    > pasma, to zwykle już wystarcza, aby postronni mieli problem z rozkminieniem.

    Rozkminieniem tak, ale IMO nie jest to szyfrowanie.

    > Z pewnością należało by być bardzo ostrożnym. Myślę jednak, że manipulując
    > uprawnieniami indywidualnymi i globalnymi, można by to w miarę bezpiecznie
    > rozwiązać.

    No... masz tylko jedną próbę. Jeżeli ktoś zrobi coś jednak z tej bramki, to
    drugiej szansy możesz już nie mieć.

    Pamiętaj też, że FBB może mieć błędy.

    Reasumując, ja bym się za to nie zabierał ot tak. Temat trzeba bardzo dobrze
    przemyśleć - przemyśleć co i jak chcesz udostępnić, jak zablokować to, co nie
    powinno być udostępnione i czy można obejść to zabezpieczenie.

    > Można też w trakcie udostępniania własnoocznie monitorować czynione akcje,
    > a jedną komendą w razie czego takieggo użytkownika zrzucić.

    I będziesz non stop monitorował logi?

    > Choć ja znam sztuczę polegającą na wejściu i czerpaniu z dostępnych
    > zasobów, mimo ustawienia znaku jako bezwzględnie odrzucany.

    Takich sztuczek może być więcej.