  • 11. Data: 2011-06-03 14:40:31
    Temat: Re: Na czym dłużej baterie laptopa pociagną: USB modem GSM czy raczej wbudowane wifi?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:isaqo0$ojb$1@news.onet.pl...
    > No i w sumie przy typowej pracy to jednak malo danych sie wysyla ..

    Na wifi też mało - więc dalej nic nie wiemy...

    > Czekaj, bo ja teraz nie kumam - jaki jest cel pytania ?
    > Masz na plazy hotspota, nieograniczony pakiet internetowy i sie pytasz co
    > lepiej uzywac - wifi czy gsm ?
    >
    > Bo tak ogolnie to wydawalo mi sie ze z zalozenia gsm sie nie uzywa jak
    > jest dostep przez wifi.
    > No chyba ze jakies wrazliwe dane, identyfikacja itp.

    Nie... :-)

    Czy pamiętasz moje pytania o fona Nokii do dzielenia się GSMem 3G po wifi?

    Zamierzam dzielić się internetem z Nokii 5630 z iPhone, bo nie mam
    dla iPhone innej opcji (nie ma on kabelka USB i nie obsługuje modemu).

    Zastanawiam się też nad netem do laptopa, i teraz mam dla laptopa dwie
    opcje: włożenie mu w tyłek modemu USB Huawei E173 Ery lub włączenie
    wewnętrznego wifi i jechanie tak jak z iPhone po internecie z Nokii 5630.

    Opcja dwa jest oczywiście wygodniejsza bo wymaga tylko jednej karty
    SIM ale jeśli ma ucierpieć drastycznie czas życia laptopa na baterii to
    jestem w stanie kupić drugiego SIMa aby laptop miał swój internet o ile
    będe miał dużo dłuższy żywot aku w laptopie - inaczej to nie ma sensu.

  • 12. Data: 2011-06-03 14:42:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "woohoo" <w...@i...com> wrote in message

    > W domu na Wi-Fi nie szkodzą mi dwa poziomy z betonu.
    > Na modem szkodzi jedna ściana, a BTS-a mam blisko.

    No ale nawet jeśli BTS jest "blisko", to znaczy nie jest 8 km tylko
    2km od modemu to wciąż jest kilkanaście razy (jeśli nie kilkadziesiąt)
    dalej od Twojego routerka wifi, a natężenie pola spada Ci tu
    z kwadratem odległości od nadajnika, więc odległość jest
    istotna do kwadratu :-)

    > Ściągasz jeden duży plik (żeby starczył na te 10% z baterii) i nic więcej
    > nie robisz.
    > Powinno być porównywalnie, więc test jest do zrobienia.

    Zgoda... Tak pewnie zrobię. Powtórzenie testu parę razy
    i uśrednienie powinno dać jeszcze dokładniejszy wynik.
    Dobry pomysł.

  • 13. Data: 2011-06-03 17:07:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Jun 2011 09:40:31 -0500, Pszemol wrote:
> [...]
    [...]
    >Czy pamiętasz moje pytania o fona Nokii do dzielenia się GSMem 3G po wifi?
    >Zamierzam dzielić się internetem z Nokii 5630

    No wlasnie to pamietalem. Czyli zasilac czesc GSM musisz, prad chcesz
    oszczedzac, i dwie wifi jeszcze odpalac ?

    Jedyne co to uzasadnia to wymaganie dlugiego czasu pracy calosci
    poprzez wykorzystanie dwoch baterii - z klaptopa i telefonu.
    Pod warunkiem ze sie ich nie niesie na wlasnych plecach :-)

> [...]
    >jestem w stanie kupić drugiego SIMa aby laptop miał swój internet o ile
    >będe miał dużo dłuższy żywot aku w laptopie - inaczej to nie ma sensu.

    A nie mozesz jak normalny czlowiek - BT sie polaczyc ?
    Coz to - klaptop z jabluszkiem i tak sie nie da ? :-)

    Uprzedzam tylko ze bateria w telefonie srednio wymieniajacym dane tez
    na dlugo nie starczy, a bedac w dziczy chyba lepiej skonczyc z
    rozladowanym laptopem niz telefonem :-)
    Wiec na wszelki wypadek sugerowalbym dorzucenie do torby zapasowej
    bateryjki, ladowarki slonecznej, a moze kabelka USB - mam nadzieje ta
    nokia potrafi sie naladowac z klaptopa.

    P.S. jest taki program - batmon/battmon/battery monitor, kiedys
    potrafil pokazac prad ciagnety z baterii klaptopa (o ile oczywiscie
    zawierala stosowny chip). wersja demo chodzi chyba przez miesiac -
    mozna by zmierzyc ile co bierze.

    J.

  • 14. Data: 2011-06-03 17:36:30
    Temat: Re: Na czym dłużej baterie laptopa pociagnš: USB modem GSM czy raczej wbudowane wifi?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No wlasnie to pamietalem. Czyli zasilac czesc GSM musisz, prad chcesz
    > oszczedzac, i dwie wifi jeszcze odpalac ?

    Zasilać GSM w Nokii muszę jak chce używać iPhone... Zgadza się.
    Jednak jeśli laptop mający i tak krótkie życie na bateriach bo to
    spora kobyła jest miałby się szybciej zużywać na wifi niż na swoim
    modemie GSM to kupiłbym mu SIMa.

    > Jedyne co to uzasadnia to wymaganie dlugiego czasu pracy calosci
    > poprzez wykorzystanie dwoch baterii - z klaptopa i telefonu.
    > Pod warunkiem ze sie ich nie niesie na wlasnych plecach :-)

    Albo posiadanie rezerwy jak Nokia padnie...

    > A nie mozesz jak normalny czlowiek - BT sie polaczyc ?
    > Coz to - klaptop z jabluszkiem i tak sie nie da ? :-)

    Pisałem o laptopie na samym początku - to jest Toshiba
    Satellite P105-S9337, bluetootha ma wbudowanego...
    Z tym że BT daje chyba strasznie powolne łacze, mylę się?

> [...]
    > Wiec na wszelki wypadek sugerowalbym dorzucenie do torby zapasowej
    > bateryjki, ladowarki slonecznej, a moze kabelka USB - mam nadzieje ta

    Zapasowa bateryjka do telefonu jest mała i lekka...
    I właśnie rozważam kupienie sobie zapasowej do swej Nokii 5630.

    poszukam sobie - dzięki.

  • 15. Data: 2011-06-03 17:49:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Jun 2011 12:36:30 -0500, Pszemol wrote:

    >Pisałem o laptopie na samym początku - to jest Toshiba
    >Satellite P105-S9337, bluetootha ma wbudowanego...
    >Z tym że BT daje chyba strasznie powolne łacze, mylę się?

    Na potrzeby modemu GSM ? Raczej nie.
    No chyba ze bardzo ci zalezy na predkosci a operator zapewnia wysoka.

    Transmisja plikow do/z telefonu po BT to okolo 30kB/s.

    J.

  • 16. Data: 2011-06-03 22:48:14
    Temat: Re: Na czym dłużej baterie laptopa pociagn?: USB modem GSM czy raczej wbudowane wifi?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Na potrzeby modemu GSM ? Raczej nie.
    > No chyba ze bardzo ci zalezy na predkosci a operator zapewnia wysoka.
    >
    > Transmisja plikow do/z telefonu po BT to okolo 30kB/s.

    Czy trzeba mieć specjalny profil/sofware do BT w laptopie czy
    zwyczajne Windows 7 64-bit sobie poradzi z tym zadaniem?
    Czy moja Nokia 5630 ma wszystko co trzeba do tego zadania?
    Sorry za ignorancję, nigdy bt nie uzywałem do internetu :)

  • 17. Data: 2011-06-04 08:12:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Jun 2011 17:48:14 -0500, Pszemol wrote:
> [...]
    >Czy moja Nokia 5630 ma wszystko co trzeba do tego zadania?
    >Sorry za ignorancję, nigdy bt nie uzywałem do internetu :)

    A kto ich tam wie - na nokii sie nie znam, czyste windows 7 trudno
    znalezc, ty masz oprogramowanie od toszajby, ale tak generalnie -
    jesli wyszukasz nokie i ona ma dostepny profil DUN lub serial port,
    to w zasadzie nic wiecej do szczescia nie trzeba, tylko troche dobrych
    checi ze strony windows - a z tym roznie bywa.

    Mala podpowiedz - nr telefonu byc moze powinien byc *99***1#
    ta ostatnia cyfra to nr konfiguracji w telefonie pod gprs, wiec moze
    2, moze 3 - sprawdzic w telefonie, rozlaczyc po kilku minutach i
    sprawdzic z rachunkiem :-)

    J.

  • 18. Data: 2011-06-06 12:58:04
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-06-03 19:49, J.F. pisze:

    > Na potrzeby modemu GSM ? Raczej nie.

    To zależy :)

    > No chyba ze bardzo ci zalezy na predkosci a operator zapewnia wysoka.
    >
    > Transmisja plikow do/z telefonu po BT to okolo 30kB/s.

    Jakiś czas temu pisałem o realnej prędkości po BT - dochodziło
    do 100kB/s z telefonem SE C702 (BT 2.0 + A2DP, HSDPA 3,6 Mb/s)
    i do 300kB/s z modemem (chyba Huawei E220 HSDPA 7,2 Mb/s),
    Orange Free (połączenie chyba było 3,6).