  • 1. Data: 2017-12-18 22:28:35
    Temat: Nagrywarka zaczęła ignorować timer
    Od: Marek <f...@f...com>

    Mam dziwny problem z nagrywarką sony rdr-hx710. Po 12 latach, zaczęła
    ignorować nagrywanie zaprogramowanego codziennie programu. Jest
    tylko jeden wpis na liście timera, nie zwraca żadnych błędów, miejsce
    na dysku jest. Jak przeedytuje wpis timera (bez modyfikacji tylko
    potwierdzę to co już jest) to nagra. Ponagrywa ze dwa dni i znowu
    przestanie... o co chodzi? Zegar prawidlowy, data prawidłowa.
    Wszystko wskazuje na to, ze po prostu ignoruje z jakiś powodów wpis
    timera.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-12-18 23:10:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Popsula sie. Nawet nagrywarki sony nie sa wieczne.

  • 3. Data: 2017-12-18 23:45:58
    Temat: Re: Nagrywarka zaczęła ignorować timer
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Wszystko wskazuje na to, ze po prostu ignoruje z jakiś powodów wpis
    > timera.

    A nie pada tam jakaś pamięć, co gromadzi te wpisy, przekłamuje jakiś
    niewidoczny bajt i przy porównywaniu, wobec braku zgodności, nie uruchamia
    nagrywania...? Albo jakieś równoległe zadanie wyklucza uruchomienie tego,
    jako podrzędnego... Może pomoże np. zaplanowanie nagrania o minutę
    wsześniej, (lub ustawienie nieco innego marginesu na obsuwę czasu emisji,
    choć na to nie liczę) czy też to wystąpi?
    Tak na chłopski rozum... pamięć, co zapisuje czasy, może już się zestarzała,
    jak to w starożytnych "pendrakach" dość szybko...? No i są problemy.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 4. Data: 2017-12-19 01:48:07
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-12-18 o 23:45, HF5BS pisze:

> [...]
    >
    > A nie pada tam jakaś pamięć, co gromadzi te wpisy, przekłamuje jakiś
    > niewidoczny bajt i przy porównywaniu, wobec braku zgodności, nie

    Właśnie dlatego mówię, że zawsze należy rozpocząć od naciśnięcia
    magicznej kombinacji przycisków na obudowie, powodującej reset do stanu
    fabrycznego.

    Już kilka urządzeń tak uratowałem - myślałem że to szwankuje hardware, a
    tu prosty błąd zapisu do pamięci.

  • 5. Data: 2017-12-19 01:59:17
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Popsula sie. Nawet nagrywarki sony nie sa wieczne.

    Poczekajmy, najpierw sprawdźmy, czy maszyna nie dostała zwykłego pierdolca,
    który mija, gdy jej resetnąć. Spsuć się może, ale czasem po prostu fiksuje
    się na czymś i 'bez łeb strzelić", to wraca do pionu. Kto nie przeładował
    choć raz systemu, bo zamulił (nie mówię o instalacji czegoś, to inna sprawa)
    przy dłuższym użyciu, łapka w górę?! Może pomoże zerwanie podtrzymania,
    czyli np, wyjęcie bateryjki i w niektórych urządzeniach dodatkowo zwarcie
    pinów zerujących CMOS...?

  • 6. Data: 2017-12-19 08:00:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Dec 2017 01:48:07 +0100, SnCu <t...@e...ca> wrote:
    > Już kilka urządzeń tak uratowałem - myślałem że to szwankuje
    > hardware, a
    > tu prosty błąd zapisu do pamięci.

    Jakiej pamięci? Przecież zawartość timera jest prezentowana
    prawidłowo, zawartość innych ustawień też.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2017-12-19 08:09:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Dec 2017 01:59:17 +0100, "HF5BS" <h...@...pl> wrote:
> [...]
    > podtrzymania,
    > czyli np, wyjęcie bateryjki i w niektórych urządzeniach dodatkowo

    Jaki cmos?? Proponowalbym bez zbędnego filozofowania. To jest proste
    urządzenie, skoro NIE gubi zapamiętanych parametrów timera (bo je
    prawidłowo wyświetla) to nie ma prawa nie nagrac bez żadnego
    komunikatu o jakimś problemie, jeśli wystąpił.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2017-12-19 10:32:32
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2017.12.19 o 08:00, Marek pisze:

    > Jakiej pamięci? Przecież  zawartość timera jest prezentowana prawidłowo,
    > zawartość innych ustawień też.

    kiedyś mój telefon z androidem, działający wcześniej kilka lat bez problemu,
    zaczął z dnia na dzień rozładowywać baterie w bardzo szybkim tempie, 2-3% na
    godzinę. Nic innego dziwnego poza tym się nie działo. Wskaźnik % baterii jest w
    nim dość dokładny, widać ile zeżarł. Telefon nie leży w jednym miejscu, jeździ
    po mieście. Po kilku dniach znudziło mi się ciągłe doładowywanie, stwierdziłem,
    że padła pewnie bateria. Ale popatrzyłem na statystyki baterii, i wyszło, że
    pasek 'phone signal' jest jakiś dziwny, jakby tracił ciągle zasięg. No więc
    reset softwarowy kilka razy, nic się nie zmieniło. Reset do ustawień fabrycznych
    i nic nie zmieniło. No więc wpadłem na pomysł, że telefon do wywalenia, bo się
    radio uszkodziło. Ale miałem jeszcze backup z nandroida sprzed paru tygodni.
    Przywróciłem i telefon zaczął działać jak poprzednio, zużycie baterii wróciło do
    normy. Nawet 'duży' reset nie przestawiał czegoś tam w pamięci, dopiero
    nadgranie całości pomogło, bo może uwalił się jakiś plik czy obszar pamięci.

    Reasumując - resetuj najbardziej jak się tylko da a nie marudź.

    pozdrawiam Krzysiek

    ---
    Avast.

  • 9. Data: 2017-12-19 10:32:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Jakiej pamięci? Przecież  zawartość timera jest prezentowana prawidłowo,
    > zawartość innych ustawień też.

    A ile urządzeń już naprawiłeś / przywróciłeś do stanu używalności, że
    autorytatywnie twierdzisz, że reset nie pomoże?
    Sprawdzałeś zawartość pamięci?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2017-12-19 13:41:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Dec 2017 10:32:40 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > A ile urządzeń już naprawiłeś / przywróciłeś do stanu używalności,
    > że
    > autorytatywnie twierdzisz, że reset nie pomoże?

    Bardzo dziękuję za rady naprawienia (wszystkiego) "resetem", "format
    & reinstall" itp. Ja pytam o konkretną przyczynę co powoduje taki
    efekt, oczekując odpowiedzi typu "wymienic układ xyx". Tak, mam
    schemat, instrukcja serwisowa nie opisuje takiego przypadku.

    > Sprawdzałeś zawartość pamięci?

    Jakiej pamięci? Pamięć timera oraz ustawień tunera zawiera prawidłową
    zawartość.

    --
    Marek