  • 1. Data: 2012-01-15 19:43:22
    Temat: Najgorza droga wojewódzka - jakie typy?
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Tak mnie naszła myśl na mały konkurs dotyczący dróg wojewódzkich.
    Mianowicie gdzie w kraju jest najgorsza (pod względem nawierzchni i ogólnego
    stanu) droga wojewódzka?

    Moim typem będzie droga 129, która mierzy trochę ponad 4 km i znajduje się
    na terenie dwóch województw (lubuskie, zachodniopomorskie).
    Dlaczego droga wciąż ma taki status i nie zostanie zdegradowana do drogi
    gminnej? Dla przyjezdnych jest to na pewno wielkie zdziwienie, gdy chcą
    zrobić sobie skrót korzystając z tej drogi. Na pewno problemem jest granica
    województw i różne zarządy. Po stronie województwa zachodniopomorskiego
    kojarzę dobry asfalt na początkowym odcinku.

    http://tiny.pl/hjp76
    http://www.youtube.com/watch?v=vP8kV7yRZsM

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 2. Data: 2012-01-15 20:00:53
    Temat: Re: Najgorza droga wojewódzka - jakie typy?
    Od: "D" <d...@g...pl>

    > Mianowicie gdzie w kraju jest najgorsza (pod względem nawierzchni i
    > ogólnego stanu) droga wojewódzka?

    Nawierzchnia niezła po remoncie, ale ilość wysepek na trasie
    Tarnów-Dębica-Rzeszów przekracza wszelkie rozsądne granice. Jeśli do tego
    dodać kilkukilometrowe odcinki bez możliwości dojadu karetki (słupki, jeden
    pas, wysokie wysepki itd), to moim zdaniem jest to kawał najgorszej drogi w
    Polsce.

    Pozdrawiam
    D.

  • 3. Data: 2012-01-15 21:08:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2012 19:43:22 +0100, Leszek Kowalski napisał(a):
    > Tak mnie naszła myśl na mały konkurs dotyczący dróg wojewódzkich.
    > Mianowicie gdzie w kraju jest najgorsza (pod względem nawierzchni i ogólnego
    > stanu) droga wojewódzka?

    Ja tam zglosze chyba wszystkie w okolicy walbrzycha.

    Jak bedzie mrozna zima to dodam 384 Lagiewniki-Dzierzoniow.
    I moze jeszcze 383 ("walimskie patelnie")

    Zla jest tez 907 na Slasku (Toszek)

> [...]
    > gminnej? Dla przyjezdnych jest to na pewno wielkie zdziwienie, gdy chcą
    > zrobić sobie skrót korzystając z tej drogi.

    Przyjezdni maja jechac za drogowskazami :-)

    W ogole jest mozliwosc zdegradowania takiej drogi ? Czy jak raz wpadla w
    zarzad wojewodzki/krajowy, to tak juz zostanie ?

    Bo tak prawde mowiac .. jak to sobie wyobrazasz - rzad centralny ma oddac
    zle drogi, poczekac az je gminy wyremontuja (za pieniadze z mandatow ?)
    i zabrac z powrotem ?

    Drogi krajowe prowadza przez kraj, wojewodzkie przez wojewodztwa,
    a gminne ze wsi do drog wojewodzkich :-)

    J.

  • 4. Data: 2012-01-15 22:19:18
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 15 Jan 2012 21:08:13 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >W ogole jest mozliwosc zdegradowania takiej drogi ? Czy jak raz wpadla w
    >zarzad wojewodzki/krajowy, to tak juz zostanie ?

    Swego czasu były przypadki, gdy drogi wojewódzkie awansowały do rangi
    krajówek.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 5. Data: 2012-01-15 22:22:02
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 15 Jan 2012 19:43:22 +0100, "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>
    wrote:

    >Tak mnie naszła myśl na mały konkurs dotyczący dróg wojewódzkich.
    >Mianowicie gdzie w kraju jest najgorsza (pod względem nawierzchni i ogólnego
    >stanu) droga wojewódzka?

    Może nie do końca w temacie, ale DW250. Dlaczego? Bo jeszcze ani razu
    nie udało mi się nią przejechać. Droga przecina poligon toruński, i
    jest zamykana na czas ćwiczeń.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 6. Data: 2012-01-15 22:26:16
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Zla jest tez 907 na Slasku (Toszek)

    Nie wiem jak w okolicach Toszka, ale kawałek Tworóg - Boronów jest po
    remoncie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 7. Data: 2012-01-15 22:45:08
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2012-01-15 21:08, J.F. pisze:

    > Jak bedzie mrozna zima to dodam 384 Lagiewniki-Dzierzoniow.
    > I moze jeszcze 383 ("walimskie patelnie")

    I jeszcze 390 Złoty Stok - Lądek Zdrój, dziury odbierają całą
    przyjemność z jazdy zakrętami :-)

    T.

  • 8. Data: 2012-01-15 23:13:40
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości grup

    > I jeszcze 390 Złoty Stok - Lądek Zdrój, dziury odbierają całą
    > przyjemność z jazdy zakrętami :-)

    Miałem okazje jechać zimą, więc śnieg musiał wszystkie te dziury przykryć.
    Jednak mimo to wrażenia były ciekawe, miejscami miałem kłopoty z podjazdem
    (i nie tylko ja).

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 9. Data: 2012-01-15 23:47:43
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    et...

    > Ja tam zglosze chyba wszystkie w okolicy walbrzycha.

    Parę lat temu miałem "przyjemność" korzystania z dróg wojewódzkich w
    okolicach Wałbrzycha i miło tego nie wspominam. Kratery, których nie dało
    się wyminąć i trzeba było wybierać mniejsze zło (wjechanie w mniejszą
    dziurę). Utkwiła mi też pamięci droga 388 z Polanicy do Wambierzyc.

    > Przyjezdni maja jechać za drogowskazami :-)

    Na drogowskazie ładnie wyglądają cyfry na żółtym tle :-) Ale po ujechaniu
    paruset metrów można stwierdzić, że chyba źle znaki przeczytaliśmy i
    wjechaliśmy w jakąś leśna drogę, która zaraz się nieoczekiwanie skończy..

> [...]
    > Bo tak prawde mowiac .. jak to sobie wyobrazasz - rzad centralny ma oddac
    > zle drogi, poczekac az je gminy wyremontuja (za pieniadze z mandatow ?)

    No to jak droga jest poniżej jakichkolwiek standardów dla drogi
    wojewódzkiej, to trzeba ją zamknąć, lub zmienić jej status na odpowiedni. W
    sumie gmina na pewno nie była by chętna przejąć drogi która się rozpada i
    ponosić za nią jakąkolwiek odpowiedzialność. Ostatnio pojawiły się jednak
    znaki, iż droga jest w złym stanie technicznym - dobre i to.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 10. Data: 2012-01-16 01:03:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:47:43 +0100, Leszek Kowalski napisał(a):
> [...]
    > okolicach Wałbrzycha i miło tego nie wspominam. Kratery, których nie dało
    > się wyminąć i trzeba było wybierać mniejsze zło (wjechanie w mniejszą

    Psamietam ktorejs zimy droge w miescie gdzie powierzchnia dziur byla
    wieksza niz powierzchnia asfaltu :-)

    > No to jak droga jest poniżej jakichkolwiek standardów dla drogi
    > wojewódzkiej, to trzeba ją zamknąć, lub zmienić jej status na odpowiedni. W

    I chcesz skonczyc w panstwie bez drog ? Trzeba ja remontowac.

    Poza tym statu nie winika IMO ze stanu drogi, tylko z przeznaczenia.
    Wiec obnizyc status to mozna jak obok powstala nowa lepsza droga,
    albo z powodu stanu - z autostrady platnej do ekspresowki bezplatnej :-)

    > sumie gmina na pewno nie była by chętna przejąć drogi która się rozpada i
    > ponosić za nią jakąkolwiek odpowiedzialność. Ostatnio pojawiły się jednak
    > znaki, iż droga jest w złym stanie technicznym - dobre i to.

    No, prawde mowiac jak na nia patrze - najwyrazniej nie jest ona wojewodztwu
    potrzebna :-)

    J.