    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Naprawy lakieru - diy
    Date: Mon, 6 Jun 2016 12:24:06 +0200
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    W dniu 2016-06-06 o 11:46, s...@g...com pisze:
    > Ma ktoś linka do przećwiczonej procedury naprawy lakiery samochodowego?
    > Mam pare felerów które chciałbym naprawić. Nie zależy mi na tym aby super elegancko
    wyglądało. Starczy aby powstrzymać rdzewienie i jakos żeby "się świeciło".

    > Moja wiedza narazie ogranicza się do:
    > -zeszlifować odłażącą farbe, rdze.
    > -odrdzewić "czymś"
    > -oczyścić
    > -zaszpachlować
    > -zeszlifować szpachle
    > -oczyścić
    > -położyć podkład
    > -pomalować
    > -położyć "klar"
    > -polerować.
    >
    > Niby wiedze mam ale pewnie masy prostych szczegółów mi brakuje.
    > Poratuje ktoś sprawdzonym linkiem?
    > Sprawdzonym na zasadzie że ktoś zrobił rok-dwa temu i przestało gnić.

    nie mam linka ale tak jak ty zacząłem sam bawić się w lakierowanie
    uszkodzeń i rdzy.
    pod szpachlę połóż podkład. szpachla jest higroskopijna i jak nie
    zrobisz tego szczelnie to wilgoć dotrze do blachy i zacznie się
    powtórka. Nie licz na to, że lakierujac zapewnisz sobie spokój na 5-10
    lat. Moje zaprawki po 2 latach w niektórych miejscach wykazują chęci do
    wychodzenia ale robiłem to pierwszy raz, bez sprzętu i bardzo dobrego
    doczyszczenia i bez kanału (sprawa tyczyl sie progu odartego przez
    kamienie z ocynku). Nie mam pożaru rdzy - ot kropkę mam.

    rdzę możesz związać cortaninem F - jak to jest skuteczne powiem ci za 2
    lata bo robilem tym w tym roku :)

    gdzie ci rdzewieje?