    Subject: Re: Nasza przyszłość
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Date: Fri, 12 Jul 2019 06:23:06 +0200

    W dniu 2019-07-12 o 00:42, CTP pisze:

    > O ile w ogóle to nastąpi. Moc obliczeniowa potrzebna do obsługi AI takiego pojazdu
    będzie wymagała dużej ilości energii, której raczej nie da się uzyskać z generatora o
    tak małych gabarytach. Auto będzie musiało przetwarzać terabajty informacji na
    sekundę, dokładnie tak jak ludzki mózg i posiadać równie gigantyczne zasoby pamięci o
    błyskawicznym dostępie. Trzeba by tam zainstalować jakąś mini elektrownię atomową.
    > No chyba, że pojazdy nie będą w pełni autonomiczne, tylko sterowane z jakiejś
    gigantycznej centrali. Ale to będzie już trochę ryzykowne dla samych pasażerów, bo co
    się stanie jak przy dużej prędkości straci łączność?
    > Ja wiem, że już mamy asystentów pasa i inne wodotryski ale to raczej wspomagacze
    dla kierowców w określonych warunkach drogowych, które stanowią raczej nikły procent
    wszelkich możliwych zdarzeń. Niewiele ma to wspólnego z AI.

    Myślę, że najlepszym rozwiązaniem będą "inteligentne drogi", która będą
    współpracować z "inteligentnym samochodem". Problem ostatniej mili
    (czyli dojazdu pod dom) pozostanie jak dotychczas - w gestii kierowcy
    biologicznego.

    Czyli: dojeżdżasz do inteligentnej drogi - tam pojazd przejmuje
    kontrolę, rozmawia z drogą i innymi pojazdami (nie musi przy tym być tak
    bystry, jak pojazdy próbujące jeździć po zwykłych drogach) - potem znowu
    przejmujesz kontrolę w pobliżu celu.

    --
    MN