  • 1. Data: 2013-08-31 22:46:57
    Temat: Navi do osobówki, raz, dobrze i zapomnieć
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    No właśnie. Przeglądnąłem z pół roku do tyłu, pojawiają się tematy, ale
    niewiele wnoszą do mojej rozterki związanej z wyborem. Dlatego pytanie.

    Zamierzam nabyć takową, z mapami EU. Nie musi być najtańsza, ale też nie
    mam zamiaru wydawać niepotrzebnie dużo, a jeżeli już, to chcę wiedzieć
    za co!
    Szukam czegoś z dobrym GPS-em, łatwą obsługą i dobrym, najchętniej 5-6"
    ekranem o dobrej widoczności. Nawigacja powinna być głośna, nie mam
    ochoty wsłuchiwać się w komunikaty jak to mam teraz (SG Note).

    W PL mogę się wspierać komórkową wersją Gogla, działa dla mnie
    wystarczająco dobrze. Ma jednak znaczącą wadę - wymaga stałego dostępu
    do sieci, a tego poza PL nie mam (z oczywistych względów).
    Dlatego główny nacisk kładę na mapy EU.

    Nie szukam żadnych bajerów w stylu odtwarzacza MP3 czy też video, choć
    przyznaję, że mogła by audiobooki czytać. Jeżeli będzie miała BT i
    potrafiła się dogadać z moim telefonem, to mogę głośnomówiący wywalić -
    też zaleta, ale nie przesądza o wyborze.

    Spodobała mi się Garmin Nuvi 3597LMT. Garmin głównie z powodu dodatku
    LMT. Pytanie czy tak naprawdę jest, czy też ich termin LifeTime oznacza
    jedynie okres produkcyjny i za 2 lata funkcja padnie.

    Podpowiedzcie coś ludziska, bo wybór taki, że nie sposób się "wyspać"
    spokojnie ;).

    Irek.N.

  • 2. Data: 2013-08-31 23:42:12
    Temat: Re: Navi do osobówki, raz, dobrze i zapomnieć
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Spodobała mi się Garmin Nuvi 3597LMT.

    Znalazłem dużo tańszych z LMT :)

    > LMT. Pytanie czy tak naprawdę jest, czy też ich termin LifeTime oznacza
    > jedynie okres produkcyjny i za 2 lata funkcja padnie.

    Ładnie opisane na stronie producenta, teoretycznie powinno działać
    długo, ale jak będą chcieli, to mogą zakończyć w każdej chwili. Ciekawe
    jak to w praktyce wygląda, ktoś już używa... dłużej?

    Irek.N.
    ps. LMT:
    http://www.garmin.com/pl-PL/legal/lmdisclaimer

  • 3. Data: 2013-09-01 11:52:16
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-08-31 22:46, Irek N. pisze:
    > Spodobała mi się Garmin Nuvi 3597LMT. Garmin głównie z powodu dodatku
    > LMT. Pytanie czy tak naprawdę jest, czy też ich termin LifeTime oznacza
    > jedynie okres produkcyjny i za 2 lata funkcja padnie.

    Garmin jest akurat IMHO takim sobie rozwiązaniem :(
    Jesteś ograniczony do programu oraz map tylko jednego producenta :(
    Jeśli Ci nie pasuje to nic nie zrobisz. Tak wiem, są darmowe mapy do
    garmina UMP i OpenStreet ale sprzęt/program są nienaruszalne.
    Dodatkowo cena :( - za 1/10 przewidywanych przez Ciebie wydatków masz
    już spełniającą Twoje wymagania np:
    http://www.agito.pl/nawigacja-gps-goclever-navio-505
    -pl-2266-589370.html?utm_medium=Feed&utm_source=cene
    o.pl&utm_campaign=wszystkie&utm_content=589370
    Nie ma tylko BT :(
    Cena ma znaczenie - czasem nawigacja lubi "wypaść razem z boczną szybą"
    - a po co koszty.

    Osobiście bym szukał czegoś na Windows (CE 6.0 i 128MB RAM koniecznie)
    lub Androidzie - masz wtedy wybór programów - często możesz sobie ze
    strony producenta nawet pobrać program X czy Y (ograniczone czasowo) i
    przetestować czy Ci odpowiada logika programu, łatwość obsługi,
    czytelność map czy nawet forma komunikatów głosowych.
    Dla mnie osobiście użycie Automapy to przepis na wypadek lub morderstwo ;)

    Wybór programów do nawigacji masz większy, a jeśli masz "elastyczne
    podejście" ;) to aktualizacje programu oraz świeże mapy masz za darmo.

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

  • 4. Data: 2013-09-01 13:14:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 01 Sep 2013 11:52:16 +0200, ZIWK napisał(a):

> [...]
    > Jeśli Ci nie pasuje to nic nie zrobisz. Tak wiem, są darmowe mapy do
    > garmina UMP i OpenStreet ale sprzęt/program są nienaruszalne.

    Irek chcialby kupic zestaw i zapomniec.

    A inne ... co z tego ze bardziej otwarte, skoro program trzeba ukrasc,
    bo luzem drozszy niz razem ze sprzetem :-)

> [...]
    -pl-2266-589370.html?utm_medium=Feed&utm_source=cene
    o.pl&utm_campaign=wszystkie&utm_content=589370

    Zestaw glosnomowiacy na BT tez zaleta.

    Ale czy ma
    -dobra mape Polski
    -dobra mape Europy
    -dobra mape Europy drugiej kategorii (od Polski do Grecji czy Turcji)
    -TMC,
    -wspomaganie on-line (bez BT ? jak ?),
    -czeste aktualizacje,

    Co prawda co do Garmina tez nie jestem przekonany :-)

    > Dla mnie osobiście użycie Automapy to przepis na wypadek lub morderstwo ;)

    A ja sobie chwale.

    J.

  • 5. Data: 2013-09-01 14:38:42
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-09-01 13:14, J.F. pisze:

    > Irek chcialby kupic zestaw i zapomniec.
    Jak większość - co najwyżej klnąc pod nosem na drogowców, którzy właśnie
    wczoraj otwarli kolejny odcinek drogi a nawigacja prowadzi objazdami ;) ...

    > A inne ... co z tego ze bardziej otwarte, skoro program trzeba ukrasc,
    > bo luzem drozszy niz razem ze sprzetem :-)
    Nie namawiam do kradzieży - można potraktować dostępne wersje jako "do
    testów" np. pojeździć po znanych trasach przez tydzień, aby sprawdzić
    czy "pasuje" :).
    Ale sprzęt + program legalnie kupiony już się bardziej opłaca niż bardzo
    drogi Garmin.
    Dodatkowo w razie W - program zostaje :) - co najwyżej trzeba go
    ponownie aktywować na nowym żelastwie.

    > Zestaw glosnomowiacy na BT tez zaleta.
    Być może - mój sprzęt jest antyczny... A teraz mam inne priorytety.

> [...]
    > -dobra mape Polski
    > -dobra mape Europy
    > -dobra mape Europy drugiej kategorii (od Polski do Grecji czy Turcji)

    Dlatego właśnie polecam rozdzielenie sprzęt - program: jak mapy słabe
    czy jak obsługa "nieteges" to łatwiej szukać czegoś innego.
    Cena np programu Navigon to 59EUR - z mapą Europy i 99EUR za 2 lata
    aktualizacji.
    Jest dostępny "trial" aby przetestować czy pasuje :)

    > Co prawda co do Garmina tez nie jestem przekonany :-)
    Właśnie - zbyt "zamknięty" system...

    > A ja sobie chwale.
    Dla tego napisałem "dla mnie osobicie" - próbowałem "oswoić" 3,4,5,6 -
    ciągła niezgodność charakterów.

  • 6. Data: 2013-09-01 16:58:20
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2013-08-31 22:46, Irek N. pisze:
    > No właśnie. Przeglądnąłem z pół roku do tyłu, pojawiają się tematy, ale
    > niewiele wnoszą do mojej rozterki związanej z wyborem. Dlatego pytanie.
    (...)

    Dokładnie w takim celu używam... tabletu z Androidem. Ekran 10", mapy
    Europy i świata, mapy i nawigacja wg Google (za free, w razie czego
    można doinstalować co się chce innego), a dodatkowo ma się pod ręką
    podręczny komputerek. Cena taka sama jak "gołego" nawigatora.
    pwz

  • 7. Data: 2013-09-01 21:49:17
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "J.F." wrote in message news:1dsyo9ap9lgrg.eis8pyhzfrnv.dlg@40tude.net...

    > A ja sobie chwale.

    Używam AM od dobrych kilku lat i byłem zadowolony, ale po ostatnich 3
    tygodniach używania AM Europe w Niemczech -zmieniłem zdanie. Gdyby to był
    darmowy program - mógłbym zaakceptować niedoróbki i mnóstwo błędów, ale do
    cholery za co płacę co roku? W okolicach Frankfurtu - mnóstwo błędów, brak
    zakazów skrętu, wjazdu itp. Ale to pryszcz. Szczytem jest wywalanie się
    prowadzenia z błędem "Brak dróg odpowiedniej kategorii" (nie pamiętam
    dokładnie komunikatu) jak się zjedzie chociaż na chwilę z jezdni np. na
    parking przed sklepem. Oczywiście o wyznaczeniu drogi z użyciem punktu poza
    jezdnią należy zapomnieć - ten sam komunikat. Przez całą drogę do Frakfurtu
    od granicy Hołek przy każdym zjeździe z autostrady upominał mnie, żebym się
    trzymał lewego pasa (co wg twórców AM oznacza, żeby jechać prosto, a nie
    zjeżdżać - bez sensu), za to na rozjeździe na obrzeżach F-frtu, gdzie droga
    rozwidlała się na prosto-w lewo o prosto-w prawo Hołek nabrał wody w usta i
    tylko patrząc na ekran zorientowałem się, którędy mam jechać. W wielu
    miejscach brak asystenta pasa ruchu, całkowity brak pikietażu w Niemczech.
    Mam wrażenie, że dużo mniej błędów ma darmowa nawigacja w Nokii, której
    używałem w wielu krajach, m.in. na Malcie, która w/g Automapy nie leży w
    Europie....

    --
    Axel

  • 8. Data: 2013-09-01 22:30:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Sep 2013 21:49:17 +0200, Axel napisał(a):
> [...]
    > trzymał lewego pasa (co wg twórców AM oznacza, żeby jechać prosto, a nie

    Ale to akurat z sensem i Niemcy tak jezdza, Polacy zreszta podobnie
    :-)

> [...]
    > tylko patrząc na ekran zorientowałem się, którędy mam jechać. W wielu
    > miejscach brak asystenta pasa ruchu, całkowity brak pikietażu w Niemczech.

    No coz, mapy innych krajow traktuja pewnie podobnie jak zagraniczne
    programy mape Polski - byle jak :-)

    > Mam wrażenie, że dużo mniej błędów ma darmowa nawigacja w Nokii, której
    > używałem w wielu krajach, m.in. na Malcie, która w/g Automapy nie leży w
    > Europie....

    Nawigacja Nokii wcale nie jest darmowa, bo trzeba za telefon Nokii
    zaplacic.

    A bledy - proponuje spojrzec na Poznan - najpierw S11 byla na mapie w
    calosci, mimo ze kawalka nawet nie rozpoczeli, teraz jak poprawili, to
    skasowali jeden wybudowany odcinek.

    J.

  • 9. Data: 2013-09-01 23:17:36
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 8/31/2013 10:46 PM, Irek N. wrote:

> [...]
    > wystarczająco dobrze. Ma jednak znaczącą wadę - wymaga stałego dostępu
    > do sieci, a tego poza PL nie mam (z oczywistych względów).

    Tu się zatrzymam, jednak rzuć okiem na ceny roamingu

    ostatnio mnie zszokowało bo koło ~1.5 pln za MB było,
    może się okazać że całe liczenie tras to grosze wyjdą
    a to będzie tanieć a nie drożeć

  • 10. Data: 2013-09-02 08:59:03
    Od: p...@g...com

    ..Pytanie czy tak naprawdę jest, czy też ich termin LifeTime oznacza jedynie okres
    produkcyjny i za 2 lata funkcja padnie.

    mapy beda dostarczane az padnie Nuvi tak mysle 10-15 lat, navi Garmina uzywam od
    2004r (C510 pozniej jeszcze 2 modele Nuvi) i mimo drobnych usterek jestem z niej
    zadowolony, mapy w DE aktualne, w PL duzo gorzej, TMC dziala ale szalu nie ma - do
    Tom Tom-a daleko, Nuvi 3597 posiada (opcjonalnie) obsluge DAB+ ale jeszcze tego nie
    testowalem, w PL jest dobre wsparcie na garniak.pl praktycznie kazdy typowy problem
    "zielonego" uzytkownika jest tam rozklepany ...

    P.