  • 301. Data: 2010-12-18 01:57:08
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 08 Dec 2010 08:06:00 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > To nie regres tylko postęp - szczotki się zużywają.

    I można je wymienić.

    > Poza tym w MZ to chyba była prądnica...
    Od modelu ETZ250 już alternator.

    --
    ___________ (R)

  • 302. Data: 2010-12-18 01:57:35
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 08 Dec 2010 01:58:59 +0100, kogutek napisał(a):

    > Nie. Tak jest. Moze w Granadzie bylo inaczej.

    Poza Twoją wyobraźnią nie jest.

    --
    ___________ (R)

  • 303. Data: 2010-12-18 02:26:26
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 17 Gru, 18:55, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:

    > Akumulator naladowany ma mniejsza rezystancje wewnetrzna niz rozladowany. czyli
    > jest odwrotnie niz napisales.

    nigdy czegos takiego nie pisalem ;)
    twierdzilem tylko od samego poczatku watku, ze zakladajac max napiecie
    ladowania 14.5V (wieksze zniszczy aku, spali zarowki...) nie mozna
    ladowac tego akumulatora jakims "super wysokim pradem", niezaleznie od
    mocy alternatora - aku "wezmie" ile "moze"... i bedie to stosunkowo
    maly prad..., rzedu 1C...
    jesli cos mialo mnie "zaskoczyc", to te 16A, spodziewalem sie ~8, ale
    te 16 spadlo do ~10 w ~2sek ;)

    to Ty twierdziles, ze bedzie ladowany pelna moca alternatora ;) -
    czyzbys zmienil zdanie? ;)

    > Twoim miejscu to zanim bm zjadl ze wstydu klawayure napisal bym" Kogutek masz
    > racje. Mylilem sie. Ale dobrze ze na ciebie trfilo i teraz juz wiem jak to jest
    > w rzeczywistosci."

    Przeczytaj co napisales ;) praktycznie w kazdej kwestii nie miales
    racji ;) , konkretnie
    1. prad ladowania aku.
    2. regulator-alternator i napiecie na wyjsciu alternatora

    WS

  • 304. Data: 2010-12-18 03:48:33
    Temat: Nie dyskutuje z klamcami i oszustami
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > nigdy czegos takiego nie pisalem ;)

    A teraz to zwyczajnie lzesz jak pies. I na dodatek bezczelnie sie smiejesz.
    17 grudnia 2010 09:57:07
    WS <L...@c...pl>
    Napisales " No dobra, nie bede wredny i powiem ci dlaczego ten opor sie zmienia
    (przy ladowaniu rosnie)
    "Polaryzacja galwaniczna", to juz chyba w XIXw odkryli :) zobacz np.
    http://www.fizyka.edu.pl/of/o39d1et2_rozw.pdf". Nie ma co do tego najmniejszych
    watpliwoasci. bo pod pod teksdtem na ktory odpisuje jest podpis Autor: WS
    <L...@c...pl>. Na tym koncze dyskusje z Twojej winy. Juz nie
    jest dla mnie wazne czy masz racje czy jej nie masz. Kolo wentla mi to lata. Ze
    zlodziejem moge dyskutoac, ale z kims kto klamie i oszukuje nie bede. Amen

  • 305. Data: 2010-12-18 03:52:32
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Dnia Wed, 08 Dec 2010 01:58:59 +0100, kogutek napisa&#179;(a):

    > Poza Twoj&#177; wyobra&#188;ni&#177; nie jest.
    >
    > --
    >     ___________ (R)
    >    /_  _______    Adam 'Trzypion' P&#179;aszczyca (+48 502) 122 688
    >  ___/ /_  ___    K&#234;szyca Le&#182;na 51/9, 66-305 Keszyca Le&#182;na
    > _______/ /_     Wywo&#179;ywanie slajdów http://trzypion.pl/
    > ___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB+
    +
    W mojej wyobrazni? To Ty tutaj masz najwieksza wyobraznie. Specjalnie mnie to
    nie dziwi. Jezdzac leciwa granada trzeba miec niewyobrazalna wyobraznie uwazajac
    ze sie autem jezdzi.

  • 306. Data: 2010-12-18 12:56:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Dec 2010 15:42:16 -0800 (PST), WS wrote:
    >A jak wyglada to napiecie na oscyloskopie mozesz zobaczyc np. tu:
    >http://www.zkue.ime.pw.edu.pl/download/diagnostyka_
    alternatora.pdf
    >4. Katalog przebiegów wzorcowych strona 21

    Ale to z podlaczonym akumulatorem czy bez ?
    Maszyna trojfazowa ma znacznie mniejsze tetnienia niz jednofazowa, ale
    przeciez nie 50mV. Czyli chyba z aku, a wtedy nie widzisz jakie jest
    potencjalne SEM alternatora i jaki chwilowy prad ladowania.

    >a dlaczego tak a nie wg twojej "teorii"?
    >to, ze regulator jest dwustanowy, nie oznacza, ze generuje napiecie
    >wzbudzenia o przebiegu prostokatnym i alternator daje max napiecie

    Oznacza - napiecie wzbudzenia, prad niekoniecznie.
    Tylko ze np popularny regulator Boscha wcale nie jest dwustanowy.

    >albo zero (bo jest to obciazenie o charakterze silnie indukcyjnym i
    >napiecie narasta i zanika "stopniowo"), a reguator dba o to, zeby
    >odciac wzbudzenie, zanim napiecie na wyjsciu za bardzo wzrosnie...

    Akumulator i uzwojenia robocze tez swoje doklada, i napiecie na aku i
    prad ladowania to nie jest latwa bajka.

    J.

  • 307. Data: 2010-12-18 13:10:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Dec 2010 12:00:54 -0800 (PST), WS wrote:
    >No wiec zrobilem test (jakos nie przestraszylem sie nawet tego, ze
    >miernik przy konektorze 20A ma podpis na czerono "UNFUSED", a miernik
    >ten bardzo lubie :) )
    >Rozladowalem jeszcze to aku do 11V (zarowka 35W/12V przez jakies
    >45minut, czyli ponad 2Ah - cwierc jego pojemnosci!)
    >
    >Plusy przez amperomierz kablami z miernika (innych nie mialem jak
    >podpiac, ale w koncu ma zakres do 20A),
    >obroty w samochodzie troche ponad 2kRPM

    A ten miernik cyfrowy ? One lubia miec 0.2V spadku na amperomierzu
    przy pelnym pradzie zakresu.
    A to nie jest malo w przypadku akumulatora, i
    Tak naprawde to by trzeba miec cegowy miernik DC.

    >czas na filmie [min:sek] - prad ladowania [A]
    >1:18 16,58
    >1:20 13,87
    >1:24 12:45
    >1:40 10:30
    >1:50 9,93
    >2:00 9,67
    >2:10 9,51
    >2:20 9,36
    > i tu odlaczylem, bo szkoda mi troche bylo ladowac aku pradem ponad 1C
    >(jak widac mocno rozladowany akumulator lepiej podladowac
    >prostownikiem niz np. odpalac na kablach...)

    Zapewne czasu nie ma.
    Poza tym nie jestem przekonany czy to mu naprawde szkodzi.
    Zobacz np na komorki - co prawda zupelnie inne aku, ale ladowane w
    godzine do dwoch i jakos znosza kilkaset glebokich cykli.

    >No i? Dalej uwazasz, ze aku laduje sie pelna moca alternatora? (w tym
    >wypadku byl alternator sporo wiekszy niz w motocyklu, w koncu moto ma
    >aku 8Ah, astra 45Ah)

    No i tym kruczek - wez wiekszy aku, nie dodawaj w szereg opornosci
    miernika i chinskiego kabla - to ciekawe ile poplynie i jak to sie ma
    do wydajnosci alternatora na malych obrotach. Moze zawadzic o
    maksymalna wydajnosc. Co prawda jak widac juz po chwili prad spada.

    W sumie - latwo sprawdzic. Podpiac woltomierz, jesli zaraz po rozruchu
    w instalacji bedzie roslo napiecie - to alternator nie wyrabia.

    J.

  • 308. Data: 2010-12-18 13:16:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Dec 2010 17:26:26 -0800 (PST), WS wrote:
> [...]
    >ladowac tego akumulatora jakims "super wysokim pradem", niezaleznie od
    >mocy alternatora - aku "wezmie" ile "moze"... i bedie to stosunkowo

    To jest stosunkowo duzy prad :-)
    I jak na zaleceny do ladowania akumulatora, i jak na wydajnosc
    alternatora.

    >jesli cos mialo mnie "zaskoczyc", to te 16A, spodziewalem sie ~8, ale
    >te 16 spadlo do ~10 w ~2sek ;)

    Nie klam - jakies 15s do pojawienia sie 10.xx i 30s do 10.0A.

    J.

  • 309. Data: 2010-12-19 14:51:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 18 Dec 2010 03:52:32 +0100, kogutek napisał(a):

    > W mojej wyobrazni? To Ty tutaj masz najwieksza wyobraznie. Specjalnie mnie to
    > nie dziwi. Jezdzac leciwa granada trzeba miec niewyobrazalna wyobraznie uwazajac
    > ze sie autem jezdzi.

    Istotnie, bo nie trzęsie, nie popiskuje plastikami, nie odczuwasz dziur w
    jezdni.
    Siedzisz w wygodnym fotelu i płyniesz. Bez wyobraźni byłoby ciężko się
    zorientować, że prowadzisz właśnie samochód. :D

    --
    ___________ (R)

  • 310. Data: 2010-12-19 21:35:36
    Temat: Re: Nie dyskutuje z klamcami i oszustami
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 18 Gru, 03:48, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:

> [...]
    > WS <L...@c...pl>
    > Napisales " No dobra, nie bede wredny i powiem ci dlaczego ten opor sie zmienia

    juz faktycznie mi sie nie chce...choc wydawalo mi sie, ze zrozumiale
    napisalem...

    nie napisalem, ze naladowany ma wieksza
    tylko:
    mamy akumulator powiedzmy rozladowany do polowy (nie ma to znaczenia)
    mierzymy jego rezystancie dwa razy:
    1. raz rozladowujac go (czyli jakis opornik, spadek napiecia...
    liczymy)
    2. ladujac, czyli mierzymy napiecie na aku (bez ladowania), podpinamy
    ladowarke, mierzymy prad i liczymy

    Twierdze tylko, ze w TYM samym stanie rozladowania te dwa pomiary
    dadza calkiem inny wynik: przy ladowaniu wyjdze ZNACZNIE wiekszy...(co
    bylo widac na zalczonych wykresach z ladowarki)

    Nigdzie nie powownywalem oporu akumulatora naladowanego z
    rozladowanym...

    WS