  • 11. Data: 2013-04-21 09:44:28
    Temat: Re: Nie kupię więcej FIATA !!!
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 09:11:06 +0200, cef napisał(a):

    > naprawiłeś resztę?

    Daloby sie moim zdaniem bez problemu. Kwestia wyboru czesci i warsztatu. Na
    przykladzie Toyoty Corolli - wymiana 4 tarcz, klockow plus zestaw naprawczy
    do kol tylnych, z robocizna - w ASO 2700 zl, w "renomowanym serwisie T."
    2400 zl, w znanym od lat i porzadnym warsztacie (czytaj "ktory nie zaliczyl
    zadnej wtopy") w tym samym miescie - 800 zl.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 12. Data: 2013-04-21 09:54:21
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "ddddddd" <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> napisał
    w wiadomości news:kkvuei$v2m$1@dont-email.me...
    > to napisz jak trzeba użytkować auto żeby padła uszczelka pod głowicą?

    Wystarczy olać sygnały które wskazują na uszkodzenie termostatu, np. zbyt
    duża temperatura płynu chłodniczego, albo bardzo powolne rozgrzewanie się
    silnika i niedogrzanie zimą.

  • 13. Data: 2013-04-21 10:17:01
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

[...]

    Samodzielna wymiana, po przeczytaniu kilku video-poradników - 500 zł.
    Jako zupełny laik poświęcisz znacznie więcej czasu, ale satysfakcja
    bezcenna.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 14. Data: 2013-04-21 10:24:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 00:16:40 +0200, Jan Rudnicki napisał(a):
    > Podzielę się wrażeniami z użytkowania czegoś takiego jak Fiat Siena HL

    No coz, niektorzy do tego wniosku doszli juz 20 lat temu :-)

    > 1.2, rok prod. 1999 - kupiony w 2000r. w tzw. promocji z upustem 3tys.
    > jako auto z poprzedniego rocznika. Przejechałem tym autem w ciągu 10 lat
    > ok. 100tys.; w 2010r. sprzedałem.

    Ale to jednak 10 lat eksploatacji

    > 1) Padła uszczelka pod głowicą.

    No coz, zdarza sie. W Daewoo pekal pasek, co i tak powodowalo remont
    glowicy.

    > 2) Padły spręży z tyłu - po prostu popękały.

    Zdarza sie i w lepszych markach.

    > 3) Padł przekaźnik od wycieraczek.

    Drobiazg nie warty wspominania :-)

    > 6) Dosyć szybko, po krótkim okresie użytkowania - tłumik do wymiany.

    A nastepne ?

    > 15) Padła rurka od przewodu hamulcowego - zaczął wyciekać płyn
    > hamulcowy, mogło skończyć się nieszczęściem, jechałem akurat autostradą.

    Ale to tez sie zdarza i w innych samochodach. Pretensje do siebie
    (kiedy wymieniales ?) i do ostatniego diagnosty.

    > A rozwiązanie jest tam jednoobwodowe - tzn. padnięcie rurki powoduje
    > brak hamulców we wszystkich kołach - nie ma tam tzw. dzielonego
    > zbiorniczka na płyn hamulcowy.

    Watpie. W tanszych markach sa dwa obwody, to i sienie beda.
    Tylko ze w praktyce to wyglada tak jak piszesz - peka jeden obwod a
    hamulce znikaja wszystkie. O co tu chodzi ?

    > Podsumowując - wyjątkowe badziewie, dlatego taki temat.

    Bo ja wiem ... kazda z osobna sie zdarza i w innych markach, tylko
    ilosc budzi pewne wrazenie ... ale to by trzeba z kims pogadac kto
    jednym autem 10 lat przejezdzil.
    Moja sierra chyba miala krotsza liste, ale to juz byla jej druga
    dekada.

    A teraz kolezanka narzeka na swoj samochod, i mowi nigdy wiecej
    samochodow na f .... rancuskich :-)

    J.

  • 15. Data: 2013-04-21 10:25:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 09:54:21 +0200, 4CX250 napisał(a):
> [...]
    > duża temperatura płynu chłodniczego, albo bardzo powolne rozgrzewanie się

    A jaka jest "zbyt duza", jesli zielone pole na wskazniku szerokie jest
    ?

    J.

  • 16. Data: 2013-04-21 10:28:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 08:43:25 +0200, ddddddd napisał(a):

    > niby tak, ale 3000zł na 100.000km to raczej norma a nie minimum, w 3
    > letniej skodzie kupionej z przebiegiem 170.000km zrobiłem 80.000km i
    > łączne wydatki serwisowe to rozrząd ok. 1000zł, wahacze tył ok 200zł,

    Kolega rozrzad tez chyba zmienial, ale to nie usterka.

    > przepustnica powietrza - kilkaset zł, hamulce 400zł? - razem ok.
    > 2000zł, ale to i tak mniej niż 10% pieniędzy wydanych na paliwo do tego
    > auta...

    J.

  • 17. Data: 2013-04-21 10:29:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > A mógłbyś napisać które z tych uszkodzeń pozostawiłeś
    > nienaprawione, bo 3000 wydaje mi się trochę mało na to wszystko
    > co wymieniłeś. O ile rezygnacja z naprawy tulejek w drzwiach
    > czy sprężyn w siedzeniu jest do przyjęcia, to nie bardzo rozumiem jak za tę
    > kwotę naprawiłeś resztę?

    Gwarancja ?

    Poza tym to sie czesto psuje, a wiec mechanicy tani :-)

    J.

  • 18. Data: 2013-04-21 10:31:18
    Od: "TM" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Rudnicki" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poprzedniego rocznika. Przejechałem tym autem w ciągu 10 lat ok. 100tys.; w

    Nie kupię więcej Mercedesa, ani badziewnego BMW czy też Audi. Rdzewieją na
    potęgę, silniki padają jak muchy, zdarzają się im podobne przypadłości jak w
    Sienie , a za naprawę trzeba płacić krocie. Kto ma pecha może napisać też i taki
    tekst.

  • 19. Data: 2013-04-21 10:42:56
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zaliczyl
    > zadnej wtopy") w tym samym miescie - 800 zl.

    Dodajmy tylko, że w corolli z przebiegiem 100 tys. nie ma potrzeby
    wymiany tarcz ani naprawiania hamulców. Klocki, owszem, wymienia się
    przy 86 tys. przebiegu, tylne wytrzymjują 150. Mowa o roczniku 2000,
    który sprzedałem w 2009 a kupiłem, jak autor wątku, w ASO.
    Przez dziewięć lat "samo z siebie" zepsuło się radio.
    Wymieniłem też przednią szybę, rozbitą przez kamień, który wyskoczył
    spod kół jadącej przede mną cieżarówki (z AC) oraz wajchę do otwierania
    bagażnika, którą złamałem niefortunnie w nią kopiąc - z winy producenta
    brak było jakiejś osłony czy innego zabezpieczenie tej wajchy.
    Akumulator wytrzymał 6,5 roku, do tego świece, płyny,wycieraczki itp. -
    standard eksploatacyjny.
    Tarcze, amortyzatory, łożyska, wahacze, tylne klocki - wszystko
    oryginalne. W zawieszeniu nic się nie tłukło.
    Auto kupiłem bez rabatu, nie było wyprzedaży, zamawiałem w połowie
    stycznia, wyprodukowali je 19-tego. Odebrałem w marcu.

    --
    Yogi(n)

  • 20. Data: 2013-04-21 11:01:10
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 10:42:56 +0200, Yogi(n) napisał(a):

    > Dodajmy tylko, że w corolli z przebiegiem 100 tys. nie ma potrzeby
    > wymiany tarcz ani naprawiania hamulców.

    To jest inna sprawa, chodzilo mi tylko o pokazanie, jaki moze byc rozrzut
    cen.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał