  • 31. Data: 2013-09-20 18:59:15
    Temat: Re: Nie zapłaciłem podatku od kupna samochodu
    Od: a...@o...pl

    W dniu piątek, 20 września 2013 18:40:10 UTC+2 użytkownik cef napisał:

    > Ja np też nie zostawiam sobie kopii z każdego drobnego
    >
    > zakupu: książki, zabawki czy pióra. Widać samochód dla niego to
    >
    > nieznaczący zakup. Ot potrzebował, to kupił. Znudził się, to sprzedał.
    >
    > Szczęśliwy człowiek, przepisów nie znał... - jestem w stanie go zrozumieć.

    Nie znał przepisów, kupiłem po zrobieniu prawa jazdy. Człowiek młody i głupi a teraz
    sie okazuje, że może być poważny problem.

  • 32. Data: 2013-09-20 19:13:23
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > czyli urzędnicy informują petentów o konieczności poświadczenia nieprawdy.
    > To już kompletne przegięcie. do tego jeśli masz fakturę VAT-marża to po
    > co ci PCC? PCC jest tylko przy zakupach bez faktury

    faktura marza byla nie na mnie tylko poprzedniego wlasciciela, on nie
    przerejestrowal na siebie dlatego mialem tez jego dowod zakupu

    zachecam do lektury:
    http://net4car.pl/zakup-samochodu/jak-i-kiedy-zaplac
    ic-pcc-3-podatek-od-zakupu-samochodu

    "Chcąc uniknąć konieczności składania korekty zeznania powinniśmy też
    sprawdzić rynkową cenę kupionego pojazdu. Mimo tego, że mogliśmy kupić
    samochód taniej, a może drożej, niże cena rynkowa - to ona będzie brana
    przez urzędnika jako podstawa do ustalenia tego 2% podatku."

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 33. Data: 2013-09-20 19:23:03
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    >nie sami handlarze, bo ja nie mam nic wspólnego z handlem autami ;)
    >VIN jak i nr rejestracyjny pamiętam, numer dowodu rejestracyjnego i karty
    >pojazdu również

    podziwiam Twoja pamiec;)
    tyle cyferek zapamietac...

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 34. Data: 2013-09-20 19:28:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 20 Sep 2013 19:13:23 +0200 osobnik zwany tck napisał:

> [...]
    > samochód taniej, a może drożej, niże cena rynkowa - to ona będzie brana
    > przez urzędnika jako podstawa do ustalenia tego 2% podatku."

    możesz zapytać się i posłuchać nawet wróżki. Twój wybór. Tylko nie próbuj
    nikomu wmawiać, że tak ma być. Urzędnik przyjmujący PCC ma je przyjąć i
    już. Kontorla skarbowa później to co innego. Ale nie wolno mu namawiać do
    zmiany deklaracji.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 35. Data: 2013-09-20 21:30:56
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 2013-09-20 10:36, masti pisze:

    > czyli też poświadczyłeś nieprawdę

    nie, po prostu samo się opodatkował.
    pozdrawiam
    Marcin Jan

  • 36. Data: 2013-09-20 21:32:23
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-09-20 12:11, Ergie pisze:
    > Takie rzeczy jak mówienie petentowi że ma we wniosku za małą albo za
    > dużą kwotę to były 10 lat temu

    I to właśnie chciałem dodać że jakoś tak 10 lat temu tak było ponieważ
    sam byłem tak potraktowany że zostałem skasowany z katalogu a nie z
    kwoty z umowy.

    Ale przy okazji zastanawiam się jak potraktowano kupca któremu jakieś
    około 15 lat temu sprzedałem Fiata 125 kombi na chodzie z silnikiem od
    poloneza i skrzynia biegów 5, za kilka paletek jajek. I to było w umowie :)
    --
    http://niewygodne.info.pl/index.htm
    Prof. Witold Kieżun:"Smutno mi, że umieram jednak nie w tej Polsce,

  • 37. Data: 2013-09-20 23:23:32
    Od: a...@o...pl

    W dniu piątek, 20 września 2013 19:23:03 UTC+2 użytkownik tck napisał:

    > podziwiam Twoja pamiec;)
    >
    > tyle cyferek zapamietac...
    >

    > --
    >
    > pozdr
    >

    > tck(at)top.net.pl

    są one wypisane na umowie, którą sporządziłem podczas sprzedaży auta, nie wpadłeś na
    to? ;)

  • 38. Data: 2013-09-24 00:26:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Sep 2013, Krzysztof 45 wrote:

    > Ale przy okazji zastanawiam się jak potraktowano kupca któremu jakieś
    > około 15 lat temu sprzedałem Fiata 125 kombi na chodzie z silnikiem od
    > poloneza i skrzynia biegów 5, za kilka paletek jajek. I to było w umowie :)

    Akurat na .podatki leciał wątek m.in. o sprawie rozróżnienia dwu
    umów sprzedaży skompensowanych potrąceniem od umowy zamiany.
    Może źle zaklasyfikowaliście tę umowę? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2013-10-13 15:49:43
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 20 Sep 2013 12:05:28 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:

    >to tak się wydaje urzędowi.

    Chyba Tobie.

    "Art. 6. 1. Podstawę opodatkowania stanowi:

    1) przy umowie sprzedaży - wartość rynkowa rzeczy lub prawa
    majątkowego;
    (...)
    2. Wartość rynkową przedmiotu czynności cywilnoprawnych określa się na
    podstawie przeciętnych cen stosowanych w obrocie rzeczami tego samego
    rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem ich miejsca położenia, stanu i
    stopnia zużycia, oraz w obrocie prawami majątkowymi tego samego
    rodzaju, z dnia dokonania tej czynności, bez odliczania długów i
    ciężarów."

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 40. Data: 2013-10-13 15:57:09
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 13 Oct 2013 15:49:43 +0200 osobnik zwany jerzu napisał:

> [...]
    > stopnia zużycia, oraz w obrocie prawami majątkowymi tego samego rodzaju,
    > z dnia dokonania tej czynności, bez odliczania długów i ciężarów."

    to wylicz to dla konkretnego samochodu bez rzeczoznawcy. Zapraszam.