  • 31. Data: 2011-06-23 23:52:36
    Temat: Re: Niech to c... strzeli - spierdzielil caly gaz z butli!
    Od: "Hipcio" <h...@y...com>

    news:4e02295b$0$2456$65785112@news.neostrada.pl...

    > Zaczynam być Twoim fanem. Pisz więcej! Wolę to niż rozwalone Safrany
    > Michała i wypadające klocki jego imiennika. ;)

    przyznam że też jestem fanem Pana Jopczyńskiego i jego przebojów z escortem.
    Normalnie jak z bajki "sąsiedzi"

  • 32. Data: 2011-06-24 06:58:17
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-06-23 23:52, Hipcio pisze:
    > U?ytkownik "to"<t...@a...xyz> napisa? w wiadomo?ci

    > przyznam ?e te? jestem fanem Pana Jopczy?skiego i jego przeboj?w z escortem.
    > Normalnie jak z bajki "s?siedzi"

    No to sie nie hihrajcie pod nosem, tylko okazcie chociaz chec pomocy ;)

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

  • 33. Data: 2011-06-24 09:09:09
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 22.06.2011 21:56, 'Tom N' pisze:

    > Niedawno...

    > Czyli niedawno, bo kiedyś to była Dzierżyńskiego

    dokładnej daty nie pamiętam, mogło to być jakieś 7..9 lat temu.
    Nie wiem kiedy nastąpiła zmiana nazwy tej ulicy, nie chce mi się
    sprawdzać, ale chyba jakieś naście lat temu.

  • 34. Data: 2011-06-24 10:17:27
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    > Jest w tym maly problem - niektorzy twierdza ze jednak ma wyzsza
    > temperature zaplonu, o czym ma swiadczyc i wieksza wrazliwosc na stare
    > kable, i zapalanie zimnego silnika na benzynie.
    > Musze przyznac ze ponizej -20 naprawde trudno zapala na gazie ..

    Dałeś bardzo złe porónanie, ponieważ na LPG nie ma problemu zapalić nawet
    przy -30stC. Problemem jest, żeby odparować LPG i dostarczyć do układu
    spalania w postaci gazu. Jak wiadomo LPG zamieniając się w gaz pobiera duże
    ilości ciepła, a to ciepło pochodzi z ukłądu chłodzenia. Próbując odpalić
    samochód na gazie w takim mrozie po prostu zamarza płyn chłodniczy w
    parowniku, a LPG przestaje być odparowywany.
    Tak więc nieprawdą jest, że w zimie odpala się na benzynie dlatego, że gaz
    się nie chce zapalić, lecz dlatego, że LPG potrzebuje nagrzanego parownika,
    aby mogła pracować cała instalacja LPG.

    Wrażliwość na przewody oraz świece w przypadku gazu takze nie ma nic
    wspólnego z problemem jego zapalenia.
    Wynika to z tego, ze LPG spalając się wytwarza duże ilości pary wodnej i
    wilgoci, a ta osiadając na elektrodach świec powoduje, ze część ładunku
    spływa sobie po elektrodach zamiast tworzyć iskrę. Z tego też powodu nie
    stosuje się świec trójelektrodowych.

    > Ale opary sa nieuniknione i zapalek gasic w benzynie nie radze.

    Wszystko zależy od temperatury otoczenia. Przy odpowiednio niskiej
    temperaturze benzyna zachowuje się jak olej napędowy przy normalnej
    temperaturze otoczenia. Ale po podgrzaniu takiego oleju napędowego, kiedy
    zacz\nie parować także potrafi się zapalać wybuchowo.

    > A do zapalenia oparow wystarcza jedna iskierka ze swiecy zaplonowej

    To jeszcze musisz wymyślić jak zrobić ukłąd, który w chwili rozszczelnienia
    zbiornika z benzyną bardzo szybko wyjmie świece zapłonowe w czasie, kiedy
    jeszcze pracuje silnik i spowoduje bez[pieczne zapalenie się benzyny
    zapobiegając większej tragedii, takiej jak w Hiszpanii ;)

  • 35. Data: 2011-06-25 11:14:16
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > To jest butla kuchenna, na pewno projektowana na mniejsze obciazenia niz
    > samochodowa, ktora musi jeszcze maly wypadek przezyc bez rozszczelnienia
    > :) No i z czego oni tu do niej strzelali... Nie dosc, ze ok. 1000
    > pociskow/min to w dodatku amunicja zapalajaca (o czym koles pod koniec
    > mowi w komentarzu)

    Gorzej, 3000 strzałow / minutę i amunicja karabinowa, a nie słabiutkie
    pistoletowe 9x19.

    Tak więc spokojnie :-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 36. Data: 2011-06-25 11:24:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Jun 2011 10:17:27 +0200, Alexy wrote:

    >Dałeś bardzo złe porónanie, ponieważ na LPG nie ma problemu zapalić nawet
    >przy -30stC. Problemem jest, żeby odparować LPG i dostarczyć do układu

    problem jest. Mialem to wiem :-)

> [...]
    >samochód na gazie w takim mrozie po prostu zamarza płyn chłodniczy w
    >parowniku, a LPG przestaje być odparowywany.

    Dlaczego mialby zamarznac ? Przeciez z chwila odpalenia obieg dziala,
    i nawet zaczyna sie podgrzewanie plynu.

    >Tak więc nieprawdą jest, że w zimie odpala się na benzynie dlatego, że gaz
    >się nie chce zapalić, lecz dlatego, że LPG potrzebuje nagrzanego parownika,
    >aby mogła pracować cała instalacja LPG.

    przy -15 rusza bez problemow i nie potrzebuje.

    Owszem, zdarzaly sie takie sytuacje ze zapalil, po 200m zgasl i juz
    nie chcial zapalic .. to gdzies ponizej -15.

> [...]
    >wilgoci, a ta osiadając na elektrodach świec powoduje, ze część ładunku
    >spływa sobie po elektrodach zamiast tworzyć iskrę.

    Hm, benzyna tez wytwarza sporo.

    >Wszystko zależy od temperatury otoczenia. Przy odpowiednio niskiej
    >temperaturze benzyna zachowuje się jak olej napędowy przy normalnej
    >temperaturze otoczenia.

    Ale lato mamy - jest +25, asfalt nawet +50.

    Ale ja tylko o wrazliwosci benzyny.

    J.