eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNiemiecka myśl techniczna: pół dniówki na wymianę alternatora! › Re: Niemiecka myśl techniczna: pół dniówki na wymianę alternatora!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader02.eternal-septe
    mber.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Niemiecka myśl techniczna: pół dniówki na wymianę alternatora!
    Date: Sat, 3 Nov 2018 21:44:28 -0000 (UTC)
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 77
    Message-ID: <prl4rs$aca$2@dont-email.me>
    References: <prkq80$9fj$1@dont-email.me> <yqytg9tby8yk.yztdhbyre1sf$.dlg@40tude.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 3 Nov 2018 21:44:28 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="fde636e429f7c4b4a8ca6659acd988d3";
    logging-data="10634";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19ALPtWIULVePx+f661iF4V"
    User-Agent: NewsTap/5.3.2 (iPhone/iPod Touch)
    Cancel-Lock: sha1:vjo3A8U5mT0bn2C8I0ZWpElbzF8= sha1:O1XEGLgBQadWRSTGFbwb9vnFf9M=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2643012
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Sat, 3 Nov 2018 13:43:11 -0500, Pszemol napisał(a):
    >> Nie wiem jak to się stało że Niemcy tak daleko zaszli w technice,
    >> i czemu Polacy tak lubią niemieckie samochody, ale sądzę,
    >> że Japońce skopią Niemcom dosyć szybko dupę...
    >
    > Koreance Niemcom i Japoncom :-)
    >
    > A na razie to Francuzi podkupili Amerykanom Opla :-)
    >
    >> Chyba się dziś wyleczyłem na dobre z mojego Passata GLX V6 2,8 litra...
    >> Padł mi wczoraj alternator - ok, normalna sprawa, może się zdarzyć.
    >> Myślę sobie - przywiozę auto do domu na lawecie i wymienię samemu.
    >
    > Daleko od domu padl ?

    22 mile.

    Laweciarz skasował 150 dolców ($85 za ,,hook" plus $3 x 22).

    >> W końcu bez problemu wymieniłem w 1995 Toyocie Camry, 1994
    >> Nissanie Sentra, 2004 Hondzie Accord i nawet niedawno w zeszłym
    >> roku w 2007 Acurze TL-S. We wszystkich tych Japończykach wymiana
    >> alternatora to pestka - robota do zrobienia na parkingu przed domem.
    >> Dostęp od góry, nawet sobie rąk nie pocharatasz bo miejsca dużo.
    >>
    >> Zabieram się dziś do Passata w śpiewającym nastroju a tu zonk - raz,
    >> że alternatora w ogóle nie widać to dwa nie ma jak się do niego dostać!
    >
    > Takie jakies wrazenie mam ostatnio.
    > Nie widac.
    > A z kanalu nie ma dostepu ?

    Od spodu stoją na drodze liczne rurki wszelakiego rodzaju.

    Jeden magik na youtube twierdzi że się da bez rozbierania zderzaka, ale jak
    się poprzyglądałem co miałbym rozpinać, spuszczać płyn z chłodnicy itp to
    sobie odpuściłem.

    Po ponad 20 lat zabawy z moimi Japońcami myślałem że lubię pracować przy
    samochodach.
    VW udowodnił mi, że nie miałem pojęcia o wyobrażeniu :-)

    >> Oglądam na youtube co tam ludziki wyrabiają i za głowę się łapię:
    >> cały przedni pas ściągają do "pozycji serwisowej" - wygląda na pół
    >> dnia roboty aby się w ogóle do tego alternatora dostać...
    >>
    >> No i się poddałem - psia jego mać German Engineering - mechanik
    >> lokalny wycenił robotę na 4 i pół godziny, z częściami $880 - no jaja.
    >> Kto to widział aby wymiana alternatora wymagała połowę dniówki??
    >> Odrazam to auto - kupujcie Japończyki: proste i łatwe w naprawie
    >> - jeśli się w ogóle psują, bo z moim nie miałem dużo problemów.
    >
    > A sprawdzales jak to w jakims nowym japonczyku wyglada ?
    > Moze byc tak samo :-)
    >
    > No i jeszcze ... japonskie alternatory jak widac czesto padaja, moze
    > szkopskie rzadko i nie ma co narzekac? :-)

    Po czym wnioskujesz, że często padają?
    Moje Japończyki miały u mnie ogromne przebiegi w ciągu swego typowo
    10-letniego życia. Toyota Camry poszła do nowego właściciela z 278 tyś mil
    na liczniku. U mnie zrobiła z tego ponad 230tyś. Z czego większość na
    oryginalnym alternatorze.
    Honda ma 240 tyś i dalej jeździ. Acura ma 170 tyś a kupiona miała 12 tyś.

    > Choc jak sierre chwalilem za niska awaryjnosc, to alternator musialem
    > zrobic. W mondeo tez padl.

    Amerykanie twierdzą, że typowo 50tyś wytrzymują. Więc te japońskie 2x-3x
    dłużej żyły. Po prostu przebiegi duze.

    Ten w Passacie też sporo wytrzymał: mam 161tyś oryginalnego przebiegu.
    Wiem, bo sam mam go tylko rok i 10tyś tylko przejechane ale jest spadkowy
    po koledze i wiem od niego, że alternator oryginalny.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: