-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader02.eternal-septe
mber.org!.POSTED!not-for-mail
From: Pszemol <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Niemiecka myśl techniczna: pół dniówki na wymianę alternatora!
Date: Sat, 3 Nov 2018 21:44:28 -0000 (UTC)
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 77
Message-ID: <prl4rs$aca$2@dont-email.me>
References: <prkq80$9fj$1@dont-email.me> <yqytg9tby8yk.yztdhbyre1sf$.dlg@40tude.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 3 Nov 2018 21:44:28 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="fde636e429f7c4b4a8ca6659acd988d3";
logging-data="10634";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX19ALPtWIULVePx+f661iF4V"
User-Agent: NewsTap/5.3.2 (iPhone/iPod Touch)
Cancel-Lock: sha1:vjo3A8U5mT0bn2C8I0ZWpElbzF8= sha1:O1XEGLgBQadWRSTGFbwb9vnFf9M=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2643012
[ ukryj nagłówki ]J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Dnia Sat, 3 Nov 2018 13:43:11 -0500, Pszemol napisał(a):
>> Nie wiem jak to się stało że Niemcy tak daleko zaszli w technice,
>> i czemu Polacy tak lubią niemieckie samochody, ale sądzę,
>> że Japońce skopią Niemcom dosyć szybko dupę...
>
> Koreance Niemcom i Japoncom :-)
>
> A na razie to Francuzi podkupili Amerykanom Opla :-)
>
>> Chyba się dziś wyleczyłem na dobre z mojego Passata GLX V6 2,8 litra...
>> Padł mi wczoraj alternator - ok, normalna sprawa, może się zdarzyć.
>> Myślę sobie - przywiozę auto do domu na lawecie i wymienię samemu.
>
> Daleko od domu padl ?
22 mile.
Laweciarz skasował 150 dolców ($85 za ,,hook" plus $3 x 22).
>> W końcu bez problemu wymieniłem w 1995 Toyocie Camry, 1994
>> Nissanie Sentra, 2004 Hondzie Accord i nawet niedawno w zeszłym
>> roku w 2007 Acurze TL-S. We wszystkich tych Japończykach wymiana
>> alternatora to pestka - robota do zrobienia na parkingu przed domem.
>> Dostęp od góry, nawet sobie rąk nie pocharatasz bo miejsca dużo.
>>
>> Zabieram się dziś do Passata w śpiewającym nastroju a tu zonk - raz,
>> że alternatora w ogóle nie widać to dwa nie ma jak się do niego dostać!
>
> Takie jakies wrazenie mam ostatnio.
> Nie widac.
> A z kanalu nie ma dostepu ?
Od spodu stoją na drodze liczne rurki wszelakiego rodzaju.
Jeden magik na youtube twierdzi że się da bez rozbierania zderzaka, ale jak
się poprzyglądałem co miałbym rozpinać, spuszczać płyn z chłodnicy itp to
sobie odpuściłem.
Po ponad 20 lat zabawy z moimi Japońcami myślałem że lubię pracować przy
samochodach.
VW udowodnił mi, że nie miałem pojęcia o wyobrażeniu :-)
>> Oglądam na youtube co tam ludziki wyrabiają i za głowę się łapię:
>> cały przedni pas ściągają do "pozycji serwisowej" - wygląda na pół
>> dnia roboty aby się w ogóle do tego alternatora dostać...
>>
>> No i się poddałem - psia jego mać German Engineering - mechanik
>> lokalny wycenił robotę na 4 i pół godziny, z częściami $880 - no jaja.
>> Kto to widział aby wymiana alternatora wymagała połowę dniówki??
>> Odrazam to auto - kupujcie Japończyki: proste i łatwe w naprawie
>> - jeśli się w ogóle psują, bo z moim nie miałem dużo problemów.
>
> A sprawdzales jak to w jakims nowym japonczyku wyglada ?
> Moze byc tak samo :-)
>
> No i jeszcze ... japonskie alternatory jak widac czesto padaja, moze
> szkopskie rzadko i nie ma co narzekac? :-)
Po czym wnioskujesz, że często padają?
Moje Japończyki miały u mnie ogromne przebiegi w ciągu swego typowo
10-letniego życia. Toyota Camry poszła do nowego właściciela z 278 tyś mil
na liczniku. U mnie zrobiła z tego ponad 230tyś. Z czego większość na
oryginalnym alternatorze.
Honda ma 240 tyś i dalej jeździ. Acura ma 170 tyś a kupiona miała 12 tyś.
> Choc jak sierre chwalilem za niska awaryjnosc, to alternator musialem
> zrobic. W mondeo tez padl.
Amerykanie twierdzą, że typowo 50tyś wytrzymują. Więc te japońskie 2x-3x
dłużej żyły. Po prostu przebiegi duze.
Ten w Passacie też sporo wytrzymał: mam 161tyś oryginalnego przebiegu.
Wiem, bo sam mam go tylko rok i 10tyś tylko przejechane ale jest spadkowy
po koledze i wiem od niego, że alternator oryginalny.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.11.18 22:52 Pszemol
- 03.11.18 22:52 Pszemol
- 03.11.18 23:20 J.F.
- 03.11.18 23:24 Pszemol
- 03.11.18 23:45 Pszemol
- 04.11.18 08:27 Trybun
- 04.11.18 11:35 Bolko
- 04.11.18 12:19 Pszemol
- 04.11.18 12:23 Mateusz Viste
- 04.11.18 12:58 Trybun
- 04.11.18 12:59 Trybun
- 04.11.18 13:34 Irek.N.
- 04.11.18 13:52 RadoslawF
- 04.11.18 14:00 Pawel \"O'Pajak\
- 04.11.18 14:16 JDX
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
- A w USA benzyna kosztuje 3 złote. I co na to Tusk? ;-)
- nadchodzi plebs
Najnowsze wątki
- 2024-04-25 Wrocław => Java Developer <=
- 2024-04-25 Kraków => AI Specialist <=
- 2024-04-25 Berlin => Solution Architect (secure communication and IoT solutions)
- 2024-04-25 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-04-25 Problemy TSMC cd
- 2024-04-25 Kraków => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-04-25 Katowice => Service Leader/PLC Programmer with German <=
- 2024-04-25 Białystok => ERP Implementer <=
- 2024-04-25 O wisienkach
- 2024-04-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-04-25 Białystok => Wdrożeniowiec ERP <=
- 2024-04-25 Wrocław => Head of Sales (IT services/products field) <=
- 2024-04-25 Berlin => IT Systems Administrator and Customer Support Engineer <=
- 2024-04-25 Warszawa => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-04-25 Warszawa => Business Development Manager <=