  • 11. Data: 2012-09-19 08:44:42
    Temat: Re: Niewystarczajace uprawienia i .... co dalej
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Teraz coraz częściej mają kompa i mogą od reki sprawdzić.
    Potwierdzam.
    Przy czym potwierdzenie częściej następuje drogą radiową przez dyżurnego :)
    Te kompy w kazdym aucie to jeszcze nie w Polsce...
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 12. Data: 2012-09-19 09:14:49
    Od: mk <d...@t...pl>

    W dniu 2012-09-18 23:11, RadoslawF pisze:
    jak nie masz to ściągną
    > pomoc drogową, na twój koszt niestety.

    Słaby żart :)
    Pdr.M

  • 13. Data: 2012-09-19 09:15:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-09-19 08:42, Użytkownik WOJO napisał:
    > Pasażer nie będzie miał nieprzyjemności (nie ma obowiązku sprawdzać
    > uprawnień kierującego).
    > Właściciel użyczający pojazdu już będzie miał, o ile nie udowodni, że pojazd
    > "pobrano" bez jego wiedzy.

    A przy pożyczaniu pojazdu sąsiadowi jest obowiązek sprawdzania
    uprawnień ? pierwsze słyszę że policja może coś za to użyczającemu
    zrobić. Z drugiej strony jak taki bez uprawnień nam i nie tylko
    pojazdy porozbija to ubezpieczyciel może się wypiąć i to jest
    chyba główne ryzyko użyczania pojazdu osobie bez uprawnień.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2012-09-19 10:41:21
    Od: Adam Parnicki <p...@e...rowniezbeztego.krakow.pl>

    > Jak masz pasażera z kat. A to jazda, jak nie masz to ściągną
    > pomoc drogową, na twój koszt niestety.
    > Pchanie to musiał byś na bardzo uczynnych policmajstrów trafić,
    > przecież wiadomo że jak im znikniesz z widoku to pojedziesz.
    > Pozdrawiam
    Niekoniecznie laweta.
    Osoba pchająca motor jest wg prawa pieszym, więc nie mogą ci tego zabronić.
    No, chyba ze zatrzymają cie na autostradzie; tam sobie nie pochodzisz.
    Pozdrawiam.

  • 15. Data: 2012-09-19 10:49:47
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > pojazdy porozbija to ubezpieczyciel może się wypiąć i to jest
    > chyba główne ryzyko użyczania pojazdu osobie bez uprawnień.

    Dokładnie o takich nieprzyjemnościach piasłem. Policja nie bedzie się
    specjalnie czepiać pożyczkodawcy,
    ale już sędzia w procesie o odszkodowanie w przypadku regresu z UFG będzie,
    bo sprawa niewątpliwie tam trafi.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 16. Data: 2012-09-19 14:59:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-09-19 10:49, Użytkownik WOJO napisał:

    > Dokładnie o takich nieprzyjemnościach piasłem. Policja nie bedzie się
    > specjalnie czepiać pożyczkodawcy,
    > ale już sędzia w procesie o odszkodowanie w przypadku regresu z UFG będzie,
    > bo sprawa niewątpliwie tam trafi.

    Będą żądać odszkodowania nie od sprawcy tylko od właściciela
    narzędzia ? na pewno ?

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2012-09-19 16:02:56
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2012-09-19 08:19, grzech pisze:

    > A nie taniej zapomnieć? Wiosną jechałem puszką z papierami od moto
    > (czasem też odwrotnie):)
    > i rutynowa kontrola potraktowała mnie mandacikiem 50pln - toć każdemu
    > może się zdarzyć zapomnieć:)
    Raz mi się udało zapomnieć-wyleciał mi samo ubezp z DR,no i trafiła mnie
    łapanka,wyjmowali wszystkich po kolei.Laweta już przyjechała po kilku
    zawodników bez PJ,po któregoś widziałem kolega z A.
    Puścili mnie do chaty po ubezpieczenie,bez motocykla,podwiózł mnie ktoś,
    no i 50PLN poszło.

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 18. Data: 2012-09-19 16:08:23
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-09-19 14:59, RadoslawF pisze:

    > Będą żądać odszkodowania nie od sprawcy tylko od właściciela
    > narzędzia ? na pewno ?

    A co by mnie czekało, gdybym swoim samochodem uczył córkę jeździć? Ona
    bez prawka. W USA takie coś jest dozwolone a u nas? Jakie konsekwencje
    dla obu osób w samochodzie?

    --
    MN

  • 19. Data: 2012-09-19 18:15:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-09-19 16:08, Użytkownik Marcin N napisał:

    > A co by mnie czekało, gdybym swoim samochodem uczył córkę jeździć? Ona
    > bez prawka. W USA takie coś jest dozwolone a u nas? Jakie konsekwencje
    > dla obu osób w samochodzie?

    Dla osoby kierującej mandat, dla właściciela chyba nic ale może
    istnieje jakiś przepis ? Na początku lat osiemdziesiątych u nas
    też można było tyle że "na drogach o małym natężeniu ruchu".

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2012-09-19 18:20:41
    Od: MrGlub <g...@g...com>

    Marcin N <m...@o...pl> wrote:
> [...]

    > A co by mnie czekało, gdybym swoim samochodem uczył córkę jeździć? Ona
    > bez prawka. W USA takie coś jest dozwolone a u nas? Jakie konsekwencje

    U nas myśleli o tym samym ale slę skończyło na planach...

    --
    NC700XA