  • 21. Data: 2014-04-01 11:38:05
    Temat: Re: Nowa moda, zmiana pasa na wydre
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > U nas ze względu na wyprzedzające się ciężarówki nie
    > jest to możliwe.

    Jak tylko dowiedzialem sie, ze beda 2x2 to sie zalamalem :)

  • 22. Data: 2014-04-01 11:41:41
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    >>
    > Na trasie potrafi sie troche uzbierac, pol godziny z tego nie wyjdzie ale
    > niesmak pozostaje ;-)

    > Pewnie widzial dlatego tak zrobil, ale to nie jego broszka przewidywac i
    > robic
    > specjalnie miejsce dla jasniespieszacegosiepana :-)

    > No nie do konca, bo Ford by musial zwolnic i cala plynnosc szlag by
    > trafil.
    > Wlasnie o to mi sie caly czas rozbija - tacy spieszacy sie wymuszaja na
    > innych
    > utrate plynnosci, przez co jeden ma lepiej a 15 innych gorzej.

    E tam, Roman Ci wyjasnil, ja juz nie komentuje bo znowu bedzie 100 postow o
    tym samym i bicie piany :)

  • 23. Data: 2014-04-01 11:43:47
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-04-01, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Bez przesady - grzecznie włączył kierunkowskaz na co gość na lewym
    > skasował odstęp. Eskalacja nastąpiła w momencie skasowania odstępu -
    > włączenie kierunkowskazu niczego nie inicjowało.

    Moze i tak, widocznie u goscia zadzialalo "nie dam sie sfrajerzyc
    dresowi w beemwu" ;-)

    > Ale jaki jest sens zamykania dostępu? Ile czasu stracisz przez takich
    > 10 nawet (a to nie jest prawda) - 20 sekund? On chce jechać szybko -
    > nie będzie Ci utrudniał jazdy. Zastanów się ile czasu tracisz przez
    > tworzenie się konwojów na lewym pasie przy prawym pustym...

    Tu juz chodzi o zasade i szanowanie czasu innych. W sklepie tez stajesz
    przed kolejka bo Ci sie spieszy i chcesz przeciez kupic tylko fajki i juz
    spadasz, przeciez nie masz calego wozka zakupow wiec o co chodzi tym
    ludziom z tylu, ile oni straca? 20 sekund?

    > Ale jaki buspas? Nie porównuj jazdy w mieście z prędkościami grożącymi
    > ledwie stłuczką do jazdy autostradą, gdzie jakiekolwiek gwałtowne
    > wytracenie prędkości grozi karambolem i ofiarami śmiertelnymi.
    > Szczególnie, gdy jedzie konwój z minimalnymi odstępami bez sensu.

    Nie porownuje, bo tutaj ryzyko niezlego wypadku nieporownywalnie wieksze,
    chodzi mi o nowa mode jazdy na wydre.

    > Co spowalnia? To, że jeden samochód znajdzie się trochę bardziej z
    > przodu? Przyśpieszyłoby jeszcze bardziej, gdyby wszyscy się sprawnie
    > na pasach tasowali i stosowali stale zasadę zamka. A nie gaz i
    > hamulec, bo trzeba komuś drogę zamknąć.

    Spowalnia bo ten wyprzedzony musi zwolnic zeby zwiekszyc odstep do
    tego co sie wcisnal, automatycznie musi to zrobic kazdy za nim.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 24. Data: 2014-04-01 11:47:49
    Od: tá´Ź

    AZ wrote:

    > Film nie moj, ale na swojej drodze juz paru takich spotkalem, IMO tacy
    > kretyni powinni miec zabrane PJ.

    Tylko dlaczego ten w Focusie nagle dostał przyspieszenia?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 25. Data: 2014-04-01 11:48:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    Tuesday, April 1, 2014, 11:35:03 AM, you wrote:

    [...]

    > Pewnie widzial dlatego tak zrobil, ale to nie jego broszka przewidywac i robic
    > specjalnie miejsce dla jasniespieszacegosiepana :-)

    Dlaczego specjalne? Wystarczyło nie przyśpieszać i nie hamować za
    chwilę bez sensu kasując miejsce, które było.
    Jadąc w odstępie zgodnym z przepisami jest miejsce na wjazd dwóch
    TIRów a nie tylko jednej osobówki.

    > No nie do konca, bo Ford by musial zwolnic i cala plynnosc szlag by trafil.

    Płynność szlag trafia prze gaz-hamulec-gaz-hamulec a nie przez płynną
    jazdę na zamek.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2014-04-01 11:49:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    Tuesday, April 1, 2014, 11:37:25 AM, you wrote:

    > Na szczescie ludzie na autostradach jezdza w grupach i sie tak
    > razem wszyscy mecza i denerwuja, pozniej mozna przycisnac az
    > do spotkania kolejnej grupy ;-)

    Na czym polega to ,,szczęście" jazdy w zatwardzeniach?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2014-04-01 11:50:38
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    > spadasz, przeciez nie masz calego wozka zakupow wiec o co chodzi tym
    > ludziom z tylu, ile oni straca? 20 sekund?

    Ha, ja np. nie bo mi sie nie spieszylo, ale wielokrotnie wpuszczalem innych
    wlasnie dlatego, ze nie mieli calego wozka tylko jakas pierdolke. Oczywiscie
    jesli sa za mna inni to musza zaakceptowac bo jest bezposredni kontakt, ale
    porownanie troche z dupy bo stanie na nogach to co innego.
    Przesadzasz.

  • 28. Data: 2014-04-01 11:52:53
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-04-01 11:37, AZ pisze:

    > Na szczescie ludzie na autostradach jezdza w grupach i sie tak
    > razem wszyscy mecza i denerwuja, pozniej mozna przycisnac az
    > do spotkania kolejnej grupy ;-)

    > Wyprzedzaj i heble do dechy ;-)

    Znajomy kiedyś na trasie Łódź/Częstochowa zrobił tak:
    Ktoś jechał lewym pasem 70 na godzinę i ani drgnął. Wszyscy,
    łącznie z ciężarówkami jechali prawym pasem szybciej od tego
    auta. No to się znajomy zdenerwował i zmienił pas na lewy
    i po heblach. I w to biedne stare auto jakiś inny biedak
    wjechał. Chyba nikomu się nic nie stało, ponieważ prokuratura go
    nie ścigała.

    Ale myślę, że ta historia to dobry pomysł, aby nikomu
    nie zajeżdżać drogi i nie hamować.

    Ale bardzo podoba mi się Twój sposób rozumowania :D

  • 29. Data: 2014-04-01 11:54:29
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-04-01, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:
> [...]
    > chwilę bez sensu kasując miejsce, które było.
    > Jadąc w odstępie zgodnym z przepisami jest miejsce na wjazd dwóch

    No ale po wjechaniu w srodek samochodu juz odstepu nie ma.

    > Płynność szlag trafia prze gaz-hamulec-gaz-hamulec a nie przez płynną
    > jazdę na zamek.

    Tez, czy ja gdzies pisalem, ze nie? Podobnie jest z plynnoscia gdy wszyscy
    jada na zamek a inni zmieniaja pas zanim dojada do konca albo na zamku
    przyspieszaja i probuja wjezdzac przed tego co wlasnie zmienil pas.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 30. Data: 2014-04-01 11:55:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    Tuesday, April 1, 2014, 11:43:47 AM, you wrote:

> [...]

    Gość w beemce włączył kierunkowskaz na co gość drugi skasował odstęp.

    > Moze i tak, widocznie u goscia zadzialalo "nie dam sie sfrajerzyc
    > dresowi w beemwu" ;-)

    Ano właśnie... Można też zamknąć drogę dziadkowi w Lanosie...

    > Tu juz chodzi o zasade i szanowanie czasu innych.

    To szanuj czas też takich w BMW. Nie wiesz, jaka sytuacja go goni.
    Może to burak a może naprawdę ma życiową sprawę. Nie ekaluj.

> [...]
    > przeciez kupic tylko fajki i juz spadasz, przeciez nie masz calego
    > wozka zakupow wiec o co chodzi tym ludziom z tylu, ile oni straca?

    Znowu nieadekwatne porównanie. Autostrada to nie sklep.

    > Nie porownuje, bo tutaj ryzyko niezlego wypadku nieporownywalnie wieksze,
    > chodzi mi o nowa mode jazdy na wydre.

    A może jednak na zamek? Tak jak powinno się jeździć. A nie konwojem
    lewym pasem. Naprawdę nie rozumiesz, że to konwoje Cię spowalniają a
    nie jeden gość, ktory miał odwagę konwój skrócić?

    > Spowalnia bo ten wyprzedzony musi zwolnic zeby zwiekszyc odstep do
    > tego co sie wcisnal, automatycznie musi to zrobic kazdy za nim.

    Więcej zamieszania robi kasując odstęp i przyhamowując niż gdyby
    pozwolił płynnie wjechać w lukę. Przy 100km/h powinieneś od
    poprzednika zachować 50+ metrów odstępu!

    --
    Best regards,
    RoMan