    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Nowoczesne materiały na grzałki...?
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 29 Mar 2019 08:04:59 +0100

    Dnia Tue, 26 Mar 2019 10:53:54 +0100, Marek napisał(a):
    > Muszę zaktualizować piec do grzania przeponowego (wyrzażanie drutu)
    > na nowszą wersję. Poprzedni wytrzymał 10 lat ale grzałki coraz
    > częściej się przepalają a wieszaki na grzałki i ceramiczna izolacja
    > już się rozpadają.
    > Z jakich materiałów teraz budować? Głównie mnie interesują grzałki.

    A moze by tak sam drut uzyc ?

> [...]
    > zainstalować grzałki w kształcie płaskownika o wymiarach ok 5x30mm.
    > Tworzy meander na wewnętrznej stronie walca pieca, który się zawija
    > na izolatorach robiących za wieszaki. Nie podoba mi się to w tym
    > rozwiązaniu to, że taki pasek promieniuje większą powierzchnią w bok
    > zamiast do środka pieca, gdzie jest retorta z wsadem. A ponieważ w
    > takim piecu głównie ciepło przekazywane jest przez promieniowanie to
    > na chłopski rozum duża część tego promieniowania jest skierowana w
    > złą stronę, co odbija się moim zdaniem na słabej efektywności

    Niekoniecznie - moc jest moc, i jesli nie przez promieniowanie, to
    ktoredy ucieknie ? Konwekcja ?

    Co najwyzej grzalki sie szybciej niszcza, bo maja wieksza temperature.

    Cos mi sie przypomnialo - Globar

    https://www.kanthal.com/en/products/furnace-products
    -and-heating-systems/electric-heating-elements/silic
    on-carbide-heating-elements/
    https://www.eurotherm.com/silicon-carbide-heating-el
    ements
    http://www.silcarb.com/three-piece-silicon-carbide-h