    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 29 Mar 2019 06:34:47 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Nowoczesne materiały na grzałki...?
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 marca 2019 14:16:01 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:
> [...]
    aż takiej. Obawiałbym się że się zacznie rozkładać i działać redukcyjnie na materiał
    grzałki. Ale jeśli chemicznie to niemożliwe- to spoko, czemu nie.

    > A cholera, teraz zwątpiłem, bo widze, że nawet na takiej SS304 w 700C
    > może dysproporcjonować do tlenu i tlenku wegla i utleniać powierzchnię.
    > Te druty do wyzarzania pewnie przezyja (a może nawet zrobi im lepiej),
    > ale oporowe po wielu cyklach to raczej chyba nie.

    To by było środowisko utleniające, które stali nierdzewnej nie zaszkodzi. Ja się
    obawiałem reakcji do węgla, znacznie gorszego, bo redukcyjnego. Ale jeśli nawet
    trochę by go tam było, to ta nieokreślona żaroodporna stal, o ile to jest to co ja
    myślę, to ma bardzo dobrą odporność.