  • Data: 2019-03-29 16:06:58
    Temat: Re: Nowoczesne materiały na grzałki...?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 29 marca 2019 17:49:59 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    nie aż takiej. Obawiałbym się że się zacznie rozkładać i działać redukcyjnie na
    materiał grzałki. Ale jeśli chemicznie to niemożliwe- to spoko, czemu nie.

    > Hm, jesli utleni ... to czy CO zaraz nie zredukuje ?

    Zredukuje ochronną warstwę tlenków do chromu z gołą dupą. Takie odsłonięte ziarna
    wylatują z powierzchni w całości, a po latach pracy w wysokiej temperaturze mają
    rozmiary widzialne gołym okiem, więc zniszczenie postępuje w szybkim tempie.

    A atomowy tlen też tak sobie pięknie nie utlenia, tylko wżerowo. Zależy jaki skład
    stali, oczywiście, ale jak już zacznie, to piździec.

    > cykle utleniania i redukcji moga nie byc zdrowe, do tego mozliwe
    > naweglanie i azotowanie ... trzeba by sprawdzic :-)

    To spawdź i zreferuj.