  • 11. Data: 2019-02-27 19:17:47
    Temat: Re: Nowoczesność w autach
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-02-27 o 16:26, s...@g...com pisze:
> [...]
    ca-mogl-zginac-w-pozarze-bo-bmw-nie-ma-czesci/

    > Kazde auto sie moze spalic.
    > Kazde moze miec zakleszczone drzwi (no cabrio ma ten problem mniejszy).
    > W kazdym mozna szybe wybic i probowac czlowieka z wnetrza wyciagnac przez okno
    jesli drzwi sie nie otwieraja.

    > Elektryk od spalinowca rozni sie niewiele.
    > Elektryk moze miec ciekawsza strefe zgniotu (choc nie az tak ciekawa, oba silniki
    elektryczne sa podobnych rozmiarow i wagi jak spalinowy).
    > Roznia sie tez charakterem spalania.
    > Baterie pala sie inaczej niz ropa, benzyna czy gaz.
    >
    > Zreszta gaz tez ciekawy pod tym wzgledem.
    >
    > Robienie zawodow co gorsze/lepsze jest bezcelowe.
    > Mozna by statystyki porownac ale jak zwykle, trudno bedzie je ujac tak aby
    porownanie bylo dobrej jakosci. Przynajmniej do czasu az sie elektryki spopularyzuja.

    Jest pewna różnica - auto spalinowe można ugasić, elektryka - nie. Póki
    nie są powszechne nie wozi się specjalnych środków służących do gaszenia
    palących się baterii, więc tylko czeka się, aż się dopali (można ew.
    ogrodzić). Mają je tylko 2 straże przemysłowe w Polsce.
    T.

  • 12. Data: 2019-02-27 19:48:04
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 27 lutego 2019 12:17:49 UTC-6 użytkownik T. napisał:

> [...]
    > palących się baterii, więc tylko czeka się, aż się dopali (można ew.
    > ogrodzić). Mają je tylko 2 straże przemysłowe w Polsce.

    Elektryka tez mozna. Tak jakby. Znaczy sie tak jak do spalinowca trzeba wody/piany
    tak do elektryka trzeba metode odmontowywania sekcji baterii.

    Tak aby w czasie wypadku dalo sie je po prostu wypiac i odciagnac od auta. Najlepiej
    w paru kawalkach.

    To relatywnie proste i da sie zrobic.

    Wtedy i postronni moga to zrobic i mozna palace sie baterie od samochodu odciagnac
    pozwalajac na to aby bylo wiecej czasu na ewakuacje pasazerow.

    Tyle ze tego narazie chyba zaden elektryk nie przewiduje. I tu mozna by sraczke
    medialna usprawiedliwic.

  • 13. Data: 2019-02-27 22:17:26
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 27.02.2019 o 16:32, Poldek pisze:

    > Po dzwonie, to nie jest tak, że jak jeden mąż wszystkie klamki przestają
    > działać razem. Jedne drzwi się zatną, to można otworzyć drugie, a jak
    > nie to trzecie, a jak nie trzecie to czwarte albo piąte.
    >
    > Ale tu nie było dzwona, a drzwi nie dało się otworzyć żadnych :-(

    automatyczne ryglowanie drzwi też spowoduje podobne problemy

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 14. Data: 2019-02-27 22:37:38
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, February 27, 2019 at 10:17:27 PM UTC+1, tck wrote:

    > automatyczne ryglowanie drzwi też spowoduje podobne problemy

    teoretycznie powinno sie odryglowywac samo po wypadku (razem z odpaleniem poduszek)

  • 15. Data: 2019-02-27 22:57:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.02.2019 o 16:26, s...@g...com pisze:

    > Elektryk moze miec ciekawsza strefe zgniotu (choc nie az tak ciekawa, oba silniki
    elektryczne sa podobnych rozmiarow i wagi jak spalinowy).

    Ale wydaje nie się, że w zupełnie innym miejscu.

    > Baterie pala sie inaczej niz ropa, benzyna czy gaz.
    >
    > Zreszta gaz tez ciekawy pod tym wzgledem.

    A co w nim takiego ciekawego. IMHO bezpieczniejszy niż benzyna.

    Shrek

  • 16. Data: 2019-02-27 23:43:02
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 27 lutego 2019 15:57:14 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:

    elektryczne sa podobnych rozmiarow i wagi jak spalinowy).

    > Ale wydaje nie się, że w zupełnie innym miejscu.

    https://www.tesla.com/sites/default/files/tesla-mode
    l-s.pdf

    Strona czecia.
    Pare innych modeli tez ma taka dziwna konfiguracje. A nawet bardziej dziwna bo czasem
    z przodu sa dwa silniki.

    > A co w nim takiego ciekawego. IMHO bezpieczniejszy niż benzyna.

    Jak sie juz rozleje albo rozszczelni to jest sporo ciekawszy niz benzyna.
    I jest nieco bardziej podstepny bo o ile benzyny sie wszyscy spodziewaja o tyle gazu
    w bagazniku juz nie wszyscy...

  • 17. Data: 2019-02-28 00:56:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Kris,

    [...]

    > W tylnych drzwiach bodajże Auto Romeo jest tez wizualnie ukryta
    > klamka i pewnie większość przypadkowych przechodniów by nie potrafiło otworzyć
    drzwi

    Alfa Romeo Giulietta i zapewne też Giulia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2019-02-28 08:04:48
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-02-28 00:56, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Kris,
    >
    > Wednesday, February 27, 2019, 3:37:55 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Alfa Romeo Giulietta i zapewne też Giulia.

    AFAIR to i 156 to miała.

  • 19. Data: 2019-02-28 08:06:57
    Temat: Re: Nowoczesność w autach. mechaniczne odblokowanie.
    Od: "Ololo" <e...@p...pl>

    Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości

    > automatyczne ryglowanie drzwi też spowoduje podobne problemy
    > --
    > pozdr
    >
    > Tomasz

    Nie, nie spowoduje.
    Ciągnę za klamkę od wewnątrz i zamek drzwi puszcza.
    Jest mechaniczne odblokowanie zamka.

  • 20. Data: 2019-02-28 08:11:06
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-02-27 23:43, s...@g...com wrote:
    [...]
    > Jak sie juz rozleje albo rozszczelni to jest sporo ciekawszy niz
    > benzyna. I jest nieco bardziej podstepny bo o ile benzyny sie wszyscy
    > spodziewaja o tyle gazu w bagazniku juz nie wszyscy...
    Ja tam nie spodziewam się napotkać benzyny w bagażniku mojego
    benzynowego bolida. :-) Nawet wtedy, gdy czasami wożę tam kanister z
    benzyną i piłę łańcuchową.