  • Data: 2017-02-17 13:49:54
    Temat: Re: Nowy Polski samochód elektryczny
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.02.2017 o 13:27, Myjk pisze:

    > https://supercharge.info/

    I co - mam teraz klikać na każdą stację w details i sprawdzać ile jest
    stanowisk - klinkąłem losowo w trzy -6, 8, 6 - więcej mi się nie chcę.

    > Właśnie dlatego ciemnogród -- bo polacy kupują stare diesle, Państwo ma w
    > nosie co kupują ludzie.

    Jeszcze tego brakuje, żeby za pieniądze podatników klasa średnia
    kupowała sobie tesle a finansującym tą zabawę dowalić dodatkowo akcyzę i
    zakazać wjazdu do miast:P

    > To i Tesla się nie śpieszy z czardżerami -- bo dla
    > kogo ma to budować?

    No właśnie.

    > Dla ludzi, którzy w XXI wieku grzeją wynglem i
    > kominkami w domach bo rzekomo prądem czy gazem drogo?

    Akurat prądem, to nie specjalnie wolno, bo audyty energetyczne nie
    wychodzą. Gazem też nie specjalnie.

    W skrócie - liczysz ilość energii fizycznej ile trzeba żeby dom ogrzać.
    I to jakoś tam z fizyki wychodzi - można oszukiwać, ale jakieś tam
    podstawy fizyczne ma. I teraz mnożysz razy współczynnik lewactwa
    ekologicznego i ci wychodzi:

    - śmieciami (biomasą) dzielisz energię przez pięć (bo ekologicznie),
    - gazem mnożysz chyba przez 1,1,
    - energia elektryczma - mnożysz przez trzy.

    Wniosek palenie biomasą (smieciami) jest 15 krotnie bardziej
    energetyczne niż grzanie prądem:P

    Shrek