  • 1. Data: 2018-12-08 21:31:08
    Temat: Re: Nowy rodzaj wciskania w fotel
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.12.2018 o 20:49, Pszemol pisze:
    > https://twitter.com/Tesla/status/1071063180829372416

    Ile razy pod rząd tak można zanim zabezpieczenia odetną?

    BTW - niech będzie 2000kg v=30m/s czyli 110km/h

    Ek=(mv^2)/2=(2000*30*30)/2=900kJ to jest 0,25kWh. Teoretycznie można by
    tak ze 300 razy, a z rekuperacją to pewnie z 500. Jestem pewien że
    praktyka jebie toerię, ale w sumie czemu? Temperatura napewno. Co
    jeszcze? Ciekawe ile to w kilometrach wychodzi, nie chce mi się liczyć,
    ale może ktoś 500 razy od zera do 100 i razy dwa, bo drugie tyle na
    hamowanie.

    Shrek.

  • 2. Data: 2018-12-08 21:39:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:puh9mb$s42$1@node1.news.atman.pl...

    > Ile razy pod rząd tak można zanim zabezpieczenia odetną?

    Sądzę że po trzech razach mi by się znudziło...
    Potem musiałbym z tydzień poczekać aby się znowu zachciało ;-)

> [...]
    > Ciekawe ile to w kilometrach wychodzi, nie chce mi się liczyć, ale może
    > ktoś 500 razy od zera do 100 i razy dwa, bo drugie tyle na hamowanie.

    Podchodzisz do tego za blisko rozumem a za daleko sercem...
    :-)

  • 3. Data: 2018-12-08 22:32:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.12.2018 o 21:39, Pszemol pisze:

    > Podchodzisz do tego za blisko rozumem a za daleko sercem...
    > :-)

    Z sercem to podchodzę do starych gaźnikowych sprzętów. To co na wtrysku
    albo na prąd to dupowozy. Dlatego mam moto z lat 80tych. I on może ma
    duszę. Współczesne samochody to wozidełka.

    Shrek

  • 4. Data: 2018-12-08 23:04:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Teoretycznie tak. W praktyce w miare zwiekszania poboru pradu z chemicznych zrodel
    pradu spada ich pojemnosc uzytkowa. Np. naladowany do 100% rozladowny 10C ma
    pojemnosc uzytkowa 10%.

  • 5. Data: 2018-12-09 01:57:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 8 Dec 2018 21:31:08 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > tak ze 300 razy, a z rekuperacją to pewnie z 500. Jestem pewien że
    > praktyka jebie toerię, ale w sumie czemu? Temperatura napewno.

    Tesla ma dość wymyślny układ chłodzenia, z pompowaniem cieczy chłodzącej
    (chyba zwykły glikol) przez środek silnika elektrycznego, przekładnie i
    oczywiście baterie.
    I ma do pozbywania się tego całkiem znajomo wyglądające chłodnice :)

    Więc sądzę że całość jest przygotowana do pracy praktycznie cały czas na
    maksymalnej mocy i tu nic się nie powinno dziać.

    > jeszcze? Ciekawe ile to w kilometrach wychodzi, nie chce mi się liczyć,
    > ale może ktoś 500 razy od zera do 100 i razy dwa, bo drugie tyle na
    > hamowanie.

    Obawiałbym się chyba bardziej o opony ;)

  • 6. Data: 2018-12-09 05:17:23
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

> [...]
    >
    > Więc sądzę że całość jest przygotowana do pracy praktycznie cały czas na
    > maksymalnej mocy i tu nic się nie powinno dziać.

    No to wygooglej sobie czemu Model S lub Model 3 nie startuje na Nurburg
    Ring.

    Nie sa w dodatku tanie...

  • 7. Data: 2018-12-09 08:46:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Dec 2018 04:17:23 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > No to wygooglej sobie czemu Model S lub Model 3 nie startuje na Nurburg
    > Ring.

    Bo nie ma w zasiegu ladowarki ? :-P

    https://www.youtube.com/watch?v=Dphw4km60m4
    Ale jaki to model ?

    https://www.youtube.com/watch?v=CuPtPnK1cZY
    kiepskie przyspieszenie, motocykl jej ucieka

    Za to na prostym autobahnie - minuta i po zabawie
    https://www.youtube.com/watch?v=UuX0wu3idJg

    Ale wyrosla konkurencja ?

    https://www.youtube.com/watch?v=EtkMh87LHAE

    Nio EP9 delivers 1-MegaWatt of power, equivalent to 1,360 horsepower.
    The EP9 accelerates from 0- 200kph (0-124mph) in 7.1 seconds and has a
    top speed of 313kph (194mph). With an interchangeable battery system,
    the EP9 is designed to be charged in 45 minutes and has a range of 427
    kilometres (265 miles).

    https://www.youtube.com/watch?v=mcepG9Twa_8

    J.

  • 8. Data: 2018-12-09 11:48:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > No to wygooglej sobie czemu Model S lub Model 3 nie startuje na Nurburg
    > Ring.

    Co to znaczy "nie startuje"?
    Tu ktoś sobie przejechał, całkiem sportowo:
    https://youtu.be/Dphw4km60m4

    Czas jest jaki jest, to też pewnie nie żaden as za kierownicą, opony
    drogowe i bez napinania się.
    Ale cisnął, hamował i dojechał.

    > Nie sa w dodatku tanie...

    Ale też bez przesady - w zasadzie to są normalne ceny jak na taki rozmiar
    felgi.

  • 9. Data: 2018-12-09 18:57:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Bo nie ma w zasiegu ladowarki ? :-P
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=Dphw4km60m4
    > Ale jaki to model ?

    Nie o to chodzi aby przejechać, chodzi o to aby się tam pościgać
    wyczynowo z innymi markami - nie ma na to w Tesli wystarczającego
    chłodzenia.

    Warto chyba kupić akcje NIO.

  • 10. Data: 2018-12-09 18:59:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

> [...]
    > https://youtu.be/Dphw4km60m4
    >
    > Czas jest jaki jest, to też pewnie nie żaden as za kierownicą, opony

    Diabeł tkwi w szczegółach - gdyby rzeczywiście pobijał rekord
    to Tesla zgrzałaby się i ograniczyłaby moc - jak to się stało wiele razy.
    https://insideevs.com/expected-tesla-model-s-fails-l
    ap-nurburgring-full-power-video/