    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sat, 31 Aug 2019 15:22:25 -0700 (PDT)
    <qke63l$dir$1@news.icm.edu.pl>
    Subject: Re: Numerki portów i IPv6
    From: g...@g...com

    W dniu sobota, 31 sierpnia 2019 18:09:27 UTC+2 użytkownik slawek napisał:

    > To poczytaj sobie kim był Sokrates

    No właśnie, sęk w tym, że czytałem całkiem sporo,
    i z literatury wyłaniają się dwa obrazy.
    Pierwszy - dominujący - pochodzi od Platona
    oraz Ksenofonta, i w tym obrazie Sokrates był
    bohaterem, który wolał poświęcić życie dla prawdy
    i higieny moralnej, niż ratować je kłamstwem i wykrętami.
    Zarówno Platon, jak i Ksenofont napisali teksty pt.
    "Obrona Sokratesa", opisujące uzasadnienia przedstawiane
    przez Sokratesa w trakcie jego procesu sądowego

    https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/obrona-sokrat
    esa.pdf

    http://edukacja.3bird.pl/download/filozofia/platon/f
    ilozofia-ksenofont-pisma-sokratyczne.pdf

    Alternatywną wzmiankę można też znaleźć w dramacie
    Arystofanesa pt. "Chmury", w którym postać o imieniu
    Sokrates to oderwany od rzeczywistości dziadek
    który plecie jakieś niedorzeczności.

    https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/arystofanes-c
    hmury.pdf

    Oprócz tych tekstów źródłowych najlepsze co mamy
    to "pierwszy podręcznik do historii filozofii"
    autorstwa Diogenesa Laertiosa (który jednak narodził
    się już po śmierci Sokratesa, więc sam czerpał wiedzę
    z co najwyżej drugiej ręki)

    http://biblioteka.kijowski.pl/antyk%20grecki/%20diog
    enes%20-%20%E5%BBywoty%20i%20pogl%E4%85dy%20s%E5%82a
    wnych%20filozof%E3%B3w.pdf

    > - i czy pasuje do niego
    > określenie "troll przedinternetowy"...

    Moje rozumienie jest takie, że nie pasuje, bo troll
    to ktoś kto czerpie radość z denerwowania innych osób
    i skłócania ich ze sobą, a nie ktoś, kto dąży do prawdy.

    Mój odbiór Twojej osoby jest taki, że masz się za kogoś
    lepszego od Twoich dyskutantów, i że w Twoich
    wypowiedziach nie ma żadnego innego celu, jak tylko
    żeby sobie pojęczeć - że jedni mają wytyczne co do
    rozmiarów czcionek na stronach rządowych, a że inni
    dają zbyt mało portów.

    Dla mnie żadna z tych kwestii nigdy nie była realnym
    problemem, więc nie zamierzam się nimi zajmować.

    Gdybym widział, że jest jakiś problem, pewnie szukałbym
    rozwiązania.

    Podobnie jak inni uczestnicy tej dyskusji, ja również
    stawiałem różne usługi na różnych portach i nigdy nikt
    z tego powodu nie ucierpiał. Jeżeli - tak jak sugerujesz
    powyżej - Tobie z tego powodu wypadły jądra, to współczuję,
    ale na Twoim miejscu zastanowiłbym się, czy nie mogło mieć
    to związku z jakimiś innymi sytuacjami