  • 11. Data: 2019-08-27 23:47:03
    Temat: Re: Numerki portów i IPv6
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2019-08-27 23:44, Izaura wrote:

    > Napisz do IANA. może w którymś nowszym RFC pojawia się virtualne porty?

    w zasadzie to już jest :)

    https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=R
    FC+%22virtual+ports%22

  • 12. Data: 2019-08-28 15:26:29
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Porty efemeryczne są używane po stronie klienta,

    Faktycznie tak jest. Może to być mylące jeśli klient i serwer są na tym samym
    komputerze, ale istotnie - serwer może utrzymywać wiele połączeń bez potrzeby
    konsumowania ograniczonej przestrzeni portów. Gorzej, jeśli klient nawiąże absurdalną
    liczbę połączeń wychodzących, co jednak jest zapewne rzadszym zjawiskiem. Gorzej,
    jeśli program pracuje jako broker albo hub, rozsyłając wiadomości do zdalnych
    odbiorców, będąc jednocześnie serwerem i klientem. I w ten sposób zapomniałem, jak to
    działa na poziomie fundamentów - zwracam rację.

    > Odpalanie na JEDNYM serwerze/systemie stu tysięcy połączeń mogłoby być
    > problemem ze względów ogólnowydajnościowych

    Tak. Co zupełnie nie przeszkadza niektórym tak robić. Bo być może taka ilość połączeń
    nie jest problemem, jeśli są rzadko aktywne. Co oczywiście rodzi pytanie, po co
    utrzymywać je stale w stanie połączonym. Co oczywiście może mieć uzasadnienie
    historyczne, itd.
    Każda duża usługa internetowa była kiedyś małą usługą - np. komunikator internetowy
    może mieć kilkadziesiąt połączeń w akademiku zanim stanie się najpopularniejszym
    chatem na setki milionów użytkowników.

    nadchodzące z każdego z tych miliona połączeń?

    > Po adresie IP i porcie (efemerycznym :-)) strony klienckiej :-)

    Tak.

  • 13. Data: 2019-09-02 05:02:46
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2019-08-28 08:25, slawek wrote:
> [...]
    =RFC+%22virtual+ports%22--

    > To trochę inny rodzaj portów. Tak jak są porty TCP/IP i porty USART.

    Raczej, chodzi o te:
    https://www.inetdaemon.com/tutorials/internet/tcp/vi
    rtual-ports.shtml

    //a jak masz nadmiar zasobow, to moze postaw sobie kilka virtualnych maszyn?