  • Data: 2019-06-14 22:25:49
    Temat: Re: O Mathematice
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Natknąłem się ostatnio na Quorze na interesujący wpis dotyczący Mathematiki, a że
    może on wkurzyć obecnych tu jej entuzjastów, niniejszym chętnie się nim dzielę ;]

    > https://www.quora.com/Should-I-learn-Mathematica-or-
    Python-to-play-with-math-and-statistics-and-stuff/an
    swer/Alon-Amit

    Fajnie. Facet woli Pythona. Wyraził to w ten sposób:

    "It was a great and unique platform when it launched. It's still great"

    "Mathematica has an excellent programming language"

    "inspired by the Mathematica UI"

    "Mathematica will serve you well"

    "I'm sure there are various specialized professional applications for which
    Mathematica will serve you better than anything else. It's a very strong system."

    "if you love Mathematica and have used it for decades, that's great. I love it, too."

    I w podsumowaniu:

    "Learn Python."
    "That's what I think, anyways."

    No i co można takiemu gościu odpowiedzieć? Chyba tylko tak jak w pewnym znanym
    filmie: "i żeby te plusy nie zasłoniły wam minusów".

    Zauważyłem też, że ten gość zamiast jednego spójnego systemu, za którym stoi
    konsekwentna 30-letnia praca, proponuje, ok, nie chce mi się liczyć, ~15 różnych
    bibliotek, frameworków i interfejsów, każdy z innego źródła, z inną licencją i z
    różnym rytmem releasów. I każdy "essential". I z wiarą, że ktoś mi na pewno pomoże
    jak mi system pozlepiany z tych kawałków nie będzie działał.

    Czy mnie przekonał? Nie.
    Tylko że ja nie traktuję tematu Python vs. Wolfram jako alternatywy, z której trzeba
    koniecznie wybrać tylko jedno.

    Przecież można używać obu. Np. można napisać sobie w Pythonie skrypt do
    automatycznego robienia backupów plików w Wolframie. O, to ma sens. ;-P