  • Data: 2019-06-15 23:25:35
    Temat: Re: O Mathematice
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 14 czerwca 2019 22:25:50 UTC+2 użytkownik Maciej Sobczak napisał:
> [...]
    może on wkurzyć obecnych tu jej entuzjastów, niniejszym chętnie się nim dzielę ;]

    Python-to-play-with-math-and-statistics-and-stuff/an
    swer/Alon-Amit

    > Fajnie. Facet woli Pythona. Wyraził to w ten sposób:
    >
    > "It was a great and unique platform when it launched. It's still great"
    >
    > "Mathematica has an excellent programming language"
    >
    > "inspired by the Mathematica UI"
    >
    > "Mathematica will serve you well"
    >
    > "I'm sure there are various specialized professional applications for which
    Mathematica will serve you better than anything else. It's a very strong system."

    > "if you love Mathematica and have used it for decades, that's great. I love it,
    too."

    > I w podsumowaniu:
    >
    > "Learn Python."
    > "That's what I think, anyways."
    >
    > No i co można takiemu gościu odpowiedzieć? Chyba tylko tak jak w pewnym znanym
    filmie: "i żeby te plusy nie zasłoniły wam minusów".

    > Zauważyłem też, że ten gość zamiast jednego spójnego systemu, za którym stoi
    konsekwentna 30-letnia praca, proponuje, ok, nie chce mi się liczyć, ~15 różnych
    bibliotek, frameworków i interfejsów, każdy z innego źródła, z inną licencją i z
    różnym rytmem releasów. I każdy "essential". I z wiarą, że ktoś mi na pewno pomoże
    jak mi system pozlepiany z tych kawałków nie będzie działał.

    > Czy mnie przekonał? Nie.

    Nawet bym się tego nie spodziewał.
    Ale innych pewnie nawet nie będzie musiał.

    https://www.quora.com/Why-isnt-Mathematica-a-widespr
    ead-programming-language/answer/Jon-Harrop-2
    https://www.quora.com/Is-Mathematica-good/answer/Jon
    -Harrop-2