  • Data: 2019-06-26 00:24:08
    Temat: Re: O Mathematice
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 21 czerwca 2019 17:02:15 UTC+2 użytkownik Maciej Sobczak napisał:

> [...]
    włączenie gdzieś indziej - to też sposoby używania.

    > Ale jak zapytałem, gdzie byś chciał przeportować Mathematikę albo co byś chciał
    zmodyfikować, to nie chciałeś albo nie umiałeś odpowiedzieć. Więc zakładam, że te
    zastosowania są albo już pokryte albo niepotrzebne.

    Dziwna logika stoi za Twoim uzasadnieniem. Coś jak:
    "Więźniowie w zakładzie karnym mają spacerniak, więc nie trzeba ich wypuszczać na
    wolność, bo przecież mogą sobie tam pospacerować."

    > Ale Wolfram już na Linuksie jest. A narzędzia i "mody" (cokolwiek by to miało
    znaczyć w przypadku Wolframa) pisze się w oparciu o mechanizmy rozszerzania, które
    nie wymagają udostępniania kodu.

    A mówiąc konkretniej, te mechanizmy, które nie wymagają udostępniania kodu, nie
    wymagają udostępniania kodu.

    móc odpalić. Niektóre dema działają w przeglądarce, a inne nie (te, które działają,
    robią to "raczej tak sobie")

    > Jakąś staroć wybrałeś. :-)

    Ale dlaczego to ma mieć znaczenie?

    > [kod źródłowy]

    > To założenie pochodzi ze wszystkich innych dziedzin życia.

    No nie wiem.
    Na przykład, jak chcę zobaczyć, jak działa odkurzacz, to biorę śrubokręt, rozkręcam i
    patrzę sobie, jak działa odkurzacz.
    (W samochodach nawet jest specjalna wajcha, która umożliwia użytkownikowi
    podniesienie maski i spojrzenie do silnika. W każdym razie kiedyś takie coś było)

    > A coś jest problemem? Gdzie jest napisane, że wszystko ma mieć 100% penetrację
    rynku? To tak jakbyś zapytał, dlaczego np. Ferrari nie jest bardziej popularne. No
    nie jest. Ale czy to jest problem?

    To co innego.
    Zeszyty Mathematiki mają potencjał do tego, żeby stanowić medium komunikacji.
    Naprawdę bym chciał, żeby tak było.
    Na przykład, kiedyś napisałem na Kworze takie coś:
    https://www.quora.com/Can-you-teach-me-something-ver
    y-easy-about-calculus-right-now/answer/Panicz-Godek

    Do zrobienia wykresów użyłem jakiegoś badziewnego programu do grafiki wektorowej. A
    chciałbym móc tworzyć interaktywne odpowiedzi, takie jak zeszyty Mathematiki.
    I chciałbym też czytać więcej takich odpowiedzi.