  • Data: 2019-01-28 19:33:57
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    Queequeg <q...@t...no1> wrote:

    > Zmierzę wieczorem, to będzie akurat parę h :)

    12,64 V. Jest za to jeszcze ciekawiej, bo podłączyłem aku w samochodzie,
    odpaliłem i zrobiłem kilka pomiarów.

    1. Odczyt z ELM327 jest o kant d... potłuc. ELM pokazywał 13,7 V, miernik
    podłączony do akumulatora 14,2 V. Więc wygląda na to, że podczas tej
    godzinnej jazdy, o której pisałem, to napięcie było jednak ok. 14,2 V.

    2. Pomiar napięcia między obudową silnika a klemą masową pokazał 31,5 mV,
    a po włączeniu świateł (ok. 100 W, liczmy 7 A) skoczył do 48,8 mV. Daje to
    2,5 mom na przewodzie masowym -- IMO bardzo przyzwoicie. Pokazuje też, że
    alternator dawał bez świateł 12 A (i na światłach 19 A) -- akurat na
    grzanie tylnej szyby, zasilanie całości (ECU, radio) i doładowywanie
    naładowanego akumulatora...

    Pytanie jaki jest opór na przewodzie plusowym... ale tego raczej w taką
    pogodę nie sprawdzę (trzeba się kłaść pod samochód, a zimno i pada śnieg).

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika