eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <a...@t...no1>
    <f...@g...com>
    <c...@g...com>
    <4...@g...com>
    <f...@g...com>
    <1erujsft9eztz$.16lupetifsbvk$.dlg@40tude.net>
    <1...@g...com>
    <1...@4...net>
    <e...@g...com>
    <i...@4...net>
    <7...@g...com>
    <0...@g...com>
    <9...@g...com>
    <q2p9ot$rd9$1@news.vectranet.pl>
    <c...@g...com>
    <7...@g...com>
    <5c50824d$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    In-Reply-To: <1...@g...com>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Date: Tue, 29 Jan 2019 19:30:14 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 66
    Message-ID: <5c509bfc$0$483$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 77.252.81.130
    X-Trace: 1548786684 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 483 77.252.81.130:56091
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4542
    X-Received-Body-CRC: 2683829808
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740470
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:11fe0eb1-439c-4cdf-b034-2b8731a69a8a@go
    oglegroups.com...
    >No padł ci akumulator. Związku z 5 A czy 15 V nie widzę.
    >W samochodzie napięcie jest podobne a prądy wielokrotnie większe i
    >akumulatory działają.

    napiecie niby podobne, a jednak istotnie nizsze.
    Na tyle nizsze, ze gazowanie jest minimalne, a silne i dlugotrwale
    gazowanie, jak powszechnie wiadomo, powoduje opad masy.
    Trzy godziny nie, ale RoMan kiedys pisal o dwoch tygodniach.

    >Pech po prostu. Nie ma sensu wyciągać z tego zbyt dalekich wniosków.

    Historia jest tu troche dluzsza niestety.

    Akumulator kupiony 4 lata wczesniej, wstawiony do samochodu i sie tym
    w zasadzie nikt wiecej nie interesowal.
    Auto uzywane na codzien, codzienne jazdy moze troche krotkie, warunki
    pracy rzekl bym dobre.

    Auto fabrycznie utrzymuje ~13.8-14.0V

    Ok rok temu - rano nie odpalil. Dlaczego - nie wiem. Byc moze w
    samochodzie cos sie nie wylaczylo.
    Po naladowaniu wiecej takich przygod przez rok nie bylo.

    Tak z miesiac temu - czuje i slysze ze kiepsko ciagnie przy rozruchu.
    Ale jeszcze zapala. Po paru minutach jazdy napiecie dochodzi do tych
    13.8V.

    I tak przez pare dni jęczy przy rozruchu, az w kolejnym juz nie
    zakrecil wcale.
    Do auta wstawilem drugi aku, a ten zanioslem do domu.

    I tu zdziwienie - napiecie 12.5V. To nie jest rozladowany aku.
    Miernika z obciazeniem nie mam, wiec sprawdzic nie bylo jak, zaczalem
    podejrzewac ze wina lezala w brudnych klemach.
    Ale takie rzeczy to tylko w Fiatach, a tu jest Opel ...

    Aku podladowalem i stal sobie nieuzywany. Napiecie trzymal - moim
    zdaniem zachowywal sie jak sprawny akumulator, ale proby obciazeniowej
    nie bylo.

    No i na marginesie podobnych dyskusji chcialem zobaczyc jak to z tym
    ladowaniem do 16V.
    Bo moim zdaniem to sie nie uda. Przynajmniej nigdy mi sie nie udalo
    "zwyklym prostownikiem", co to ma trafo, diody i napiecie szczytowe
    19V.
    A akumulator raczej konczy gdzies kolo 15V, fakt ze wtedy prad juz
    znacznie mniejszy.

    Wiec teraz podlaczylem laboratoryjny zasilacz, ogranicznie pradowe 5A,
    po ~3 godzinach napiecie ok 15V.
    A na drugi dzien ... napiecie na aku 11V ...

    No i mam mieszane uczucia - akumulator juz wczesniej byl zlom, czy
    dopiero te 3h go dobilo ...

    Eksperymentu jakos nie mam ochoty powtarzac, bo to jednak 300zl moze
    kosztowac :-)
    Naprawde ladujecie aku do 16V ?

    P.S. Inny akumulator wytrzymal mi ~19V przez ok 1.5h ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: