-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <a...@t...no1>
<f...@g...com>
<c...@g...com>
<4...@g...com>
<f...@g...com>
<1erujsft9eztz$.16lupetifsbvk$.dlg@40tude.net>
<1...@g...com>
<1...@4...net>
<e...@g...com>
<i...@4...net>
<7...@g...com>
<0...@g...com>
<9...@g...com>
<q2p9ot$rd9$1@news.vectranet.pl>
<c...@g...com>
<7...@g...com>
<5c50824d$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
In-Reply-To: <1...@g...com>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
Date: Tue, 29 Jan 2019 19:30:14 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 66
Message-ID: <5c509bfc$0$483$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 77.252.81.130
X-Trace: 1548786684 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 483 77.252.81.130:56091
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4542
X-Received-Body-CRC: 2683829808
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740470
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:11fe0eb1-439c-4cdf-b034-2b8731a69a8a@go
oglegroups.com...
>No padł ci akumulator. Związku z 5 A czy 15 V nie widzę.
>W samochodzie napięcie jest podobne a prądy wielokrotnie większe i
>akumulatory działają.
napiecie niby podobne, a jednak istotnie nizsze.
Na tyle nizsze, ze gazowanie jest minimalne, a silne i dlugotrwale
gazowanie, jak powszechnie wiadomo, powoduje opad masy.
Trzy godziny nie, ale RoMan kiedys pisal o dwoch tygodniach.
>Pech po prostu. Nie ma sensu wyciągać z tego zbyt dalekich wniosków.
Historia jest tu troche dluzsza niestety.
Akumulator kupiony 4 lata wczesniej, wstawiony do samochodu i sie tym
w zasadzie nikt wiecej nie interesowal.
Auto uzywane na codzien, codzienne jazdy moze troche krotkie, warunki
pracy rzekl bym dobre.
Auto fabrycznie utrzymuje ~13.8-14.0V
Ok rok temu - rano nie odpalil. Dlaczego - nie wiem. Byc moze w
samochodzie cos sie nie wylaczylo.
Po naladowaniu wiecej takich przygod przez rok nie bylo.
Tak z miesiac temu - czuje i slysze ze kiepsko ciagnie przy rozruchu.
Ale jeszcze zapala. Po paru minutach jazdy napiecie dochodzi do tych
13.8V.
I tak przez pare dni jęczy przy rozruchu, az w kolejnym juz nie
zakrecil wcale.
Do auta wstawilem drugi aku, a ten zanioslem do domu.
I tu zdziwienie - napiecie 12.5V. To nie jest rozladowany aku.
Miernika z obciazeniem nie mam, wiec sprawdzic nie bylo jak, zaczalem
podejrzewac ze wina lezala w brudnych klemach.
Ale takie rzeczy to tylko w Fiatach, a tu jest Opel ...
Aku podladowalem i stal sobie nieuzywany. Napiecie trzymal - moim
zdaniem zachowywal sie jak sprawny akumulator, ale proby obciazeniowej
nie bylo.
No i na marginesie podobnych dyskusji chcialem zobaczyc jak to z tym
ladowaniem do 16V.
Bo moim zdaniem to sie nie uda. Przynajmniej nigdy mi sie nie udalo
"zwyklym prostownikiem", co to ma trafo, diody i napiecie szczytowe
19V.
A akumulator raczej konczy gdzies kolo 15V, fakt ze wtedy prad juz
znacznie mniejszy.
Wiec teraz podlaczylem laboratoryjny zasilacz, ogranicznie pradowe 5A,
po ~3 godzinach napiecie ok 15V.
A na drugi dzien ... napiecie na aku 11V ...
No i mam mieszane uczucia - akumulator juz wczesniej byl zlom, czy
dopiero te 3h go dobilo ...
Eksperymentu jakos nie mam ochoty powtarzac, bo to jednak 300zl moze
kosztowac :-)
Naprawde ladujecie aku do 16V ?
P.S. Inny akumulator wytrzymal mi ~19V przez ok 1.5h ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.01.19 19:33 Tomalo
- 29.01.19 19:36 Tomalo
- 29.01.19 19:41 ToMasz
- 29.01.19 19:44 Tomalo
- 29.01.19 19:44 ToMasz
- 29.01.19 19:55 Tomasz Gorbaczuk
- 29.01.19 20:05 Tomalo
- 29.01.19 20:09 Tomalo
- 29.01.19 21:20 Zenek Kapelinder
- 29.01.19 21:23 Paweł Pawłowicz
- 29.01.19 21:50 Paweł Pawłowicz
- 29.01.19 22:35 Queequeg
- 29.01.19 22:40 Zenek Kapelinder
- 29.01.19 23:22 PiteR
- 29.01.19 22:42 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
- Smart gniazdko straciło zasięg wifi?
- nurtuje mnie
- dziwna sprawa...
- Laptop MSI się nie uruchamia.
- Dobra listwa LED (CRI 90-95, bez migotania)
- masowe programowanie AVR
- Fajny pomysł na monitor z klawiaturą
- Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
Najnowsze wątki
- 2024-10-31 Dziady kręcące się koło szkoły
- 2024-10-31 Jak to robia w Nowym Jorku piesi
- 2024-10-31 Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- 2024-10-31 czyste powietrze
- 2024-10-31 (Dwaj) "Starzy" sędziowie SN niedopuszczalne skargi piszą [tako orzekł WSA]
- 2024-10-31 Planeta płonie
- 2024-10-31 zginął podczas zmiany kól
- 2024-10-30 Diesel spłonął :-)
- 2024-10-30 Re: Diesel spłonął :-)
- 2024-10-30 Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- 2024-10-29 Dzień jak codzień
- 2024-10-29 Holowanie
- 2024-10-30 soft dla detekcji stanu DMA (on,czy off)
- 2024-10-30 Kraków => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-30 Wrocław => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=