eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzie › Re: O ładowaniu w samochodzie
  • X-Received: by 2002:a25:c801:: with SMTP id y1mr162781ybf.1.1548957114373; Thu, 31
    Jan 2019 09:51:54 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a25:c801:: with SMTP id y1mr162781ybf.1.1548957114373; Thu, 31
    Jan 2019 09:51:54 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!4.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net
    !feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.g
    iganews.com!nntp.giganews.com!v55no3958529qtk.0!news-out.google.com!h3ni2113qtk
    .1!nntp.google.com!v55no3958525qtk.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.goog
    legroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 31 Jan 2019 09:51:54 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <q2vafi$9c$1@dont-email.me>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=82.177.110.36;
    posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
    NNTP-Posting-Host: 82.177.110.36
    References: <a...@t...no1>
    <q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <0...@g...com>
    <1...@g...com>
    <c...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <8...@g...com>
    <5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <q2q6pk$u5n$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <q2vafi$9c$1@dont-email.me>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <a...@g...com>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    From: Tomalo <r...@g...com>
    Injection-Date: Thu, 31 Jan 2019 17:51:54 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 36
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740600
    [ ukryj nagłówki ]

    > napisz wreszcie ile z ładowania do 16-17V pozostanie po odpaleniu
    > silnika. Czy w środe jak będzie mróz, akumulator da chociaż 1% prądu
    > więcej bo pamięta że w niedziele był na super prostowniku 16V (jeździ
    > codniennie)
    >
    > ToMasz

    Nie chodzi o to, aby akumulator po naładowaniu miał 16 V. Nonsens to przecież. Jak 12
    V akumulator miałby mieć tak wysokie napięcie. Jak odłączysz prostownik i zmierzysz,
    to napięcie to będzie góra 13 V i szybko spadnie do 12,6-12,8V.
    W skutek ładowania stałym prądem, napięcie się samoczynnie podnosi i w końcówce
    ładowania osiąga około 16 V. Jest to napięcie końca ładowania i oznacza tyle, że
    większość siarczanu z płyt wróciła do elektrolitu i pomiar jego gęstości wykaże iż ma
    1,28 g/cm3.
    Więcej ładunku akumulator już nie przyjmie, bo osiągnął elektrolit maksymalną
    gęstość.
    Napięcie akumulatora, bez względu jaką metodę ładowania zastosujesz, czy stałego
    napięcia, czy stałego prądu, abo kombinacje obu zawsze będzie jednakowe i wynosi 12 V
    z hakiem.
    Można przyjąć, że naładowany akumulator ma napięcie spoczynkowe 12,8 V a rozładowany
    ma 12 V i odpowiednio naładowany 1,28g/cm3 a rozładowany 1,1 g/cm3.
    Mowa jest o nowym i sprawnym akumulatorze. Im starszy będzie i bardziej zużyty tym
    górne napięcie będzie niższe. Starego trupa nie da się naładować do 12,8 V, gdyż nie
    da się odpowiednio zagęścić elektrolitu bo siarczan na trwale związał się z
    elektrodami i stąd napięcie spoczynkowe przy maksymalnym naładowaniu będzie niższe,
    np. 12,5 V. To też jest jakaś miara zużycia. Napięcie spoczynkowe jednak trzeba
    mierzyć po odgazowaniu się elektrolitu czyli przynajmniej po 1 dobie od zakończenia
    ładowania.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: