eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzie › Re: O ładowaniu w samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media
    .com!fx32.am4.POSTED!not-for-mail
    From: "gienek" <n...@s...amu>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <a...@t...no1>
    <5...@g...com>
    <f...@g...com>
    <c...@g...com>
    <4...@g...com>
    <f...@g...com>
    <L_p4E.207957$iL2.50987@usenetxs.com>
    <a...@g...com>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Lines: 36
    Organization: gienek
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.3790.4657
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.3790.4913
    Message-ID: <g845E.291392$RE1.283860@usenetxs.com>
    X-Complaints-To: http://abuse.usenetxs.com
    NNTP-Posting-Date: Fri, 01 Feb 2019 22:56:12 UTC
    Date: Fri, 1 Feb 2019 23:56:12 +0100
    X-Received-Bytes: 3491
    X-Received-Body-CRC: 3511869287
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740672
    [ ukryj nagłówki ]

    "Tomalo" news:a3c0011e-2957-43b8-9d4b-2dde8d8d6b3c@googlegrou
    ps.com

    > Mętny elektrolit wynika z tego, że akumulator jest zużyty

    Taaaa, zwłaszcza że we wskazanym filmie yt do testów użyto nowych aku, czyli
    zużyli je ładowanie do zabójczego 16V2 :) Jak w nowym aku na dnie celi ma
    zalegać masa śmieci wypłukanych z płyt?
    Ja ładuje do absolutnego max 14,5V max i wyżej nie ciągnę, bo cele już wtedy
    gazują jak odkręcona woda mineralna - przy niewielkim już wtedy prądzie 0,5A
    dla aku 44Ah - gdy ucho się przystawi do wylotu butelki. Więc trzymam
    jeszcze z kilkadziesiąt minut na napięciu 14,4-14,5V i koniec.
    A gdy ktoś ładuje 0,1Q constans, to u mnie jakbym tak potrzymał z kilka
    godzin (jeżeli prostownik w stanie jałowym oddał by tak duże napięcie aby
    wymusić prąd 0,1Q dla już naładowanego aku) to by i do 18V w końcu wzrosło
    na aku (pomijając zabijanie aku) o czym też źródła podają, że nie kończy się
    ładowanie na magicznym 16V (zwłaszcza jak prostownik nie ma ogranicznika
    napięcia, a trzyma stały zadany prąd, to będzie pchał w teoretyczną
    nieskończoność napięcie, żeby tylko prąd nie spadał poniżej ustalonego 0,1Q)
    i że już wyżej choćbyśmy na głowie stawiali nie będzie rosło.

    > Napięcie poniżej 12 V oznacza całkowite wyładowanie akumulatora.
    > Nie odpalisz takim akumulatorem żadnego samochodu.

    Jak widać cudowne auta benzynowe 1,3 palą jeszcze na granicy z aku, które na
    pokładzie kilkanaście sekund przed zakręceniem rozrusznikiem (oczywiście już
    z dużym dławieniem się) daje mizerne 11,6V, a auto jednak łapie po kilu
    sekundach.
    Co do rozładowania to mądre źródła podają, że jest to napięcie końcowe 10,5V
    i że schodzenie poniżej dopiero tego progu powoduje trwałe zasiarczenie.
    11,6V potrafił uzyskać aku, który raptem może raz na rok - przy dobrych
    wiatrach - trafi na prostownik (nie każdy ma gniazdko obok auta i wykręcanie
    aku się nie uśmiecha), a w praktyce ma krótki miejskie przejazdy ~7km w
    jedną, ~7km w drugą powrotną stronę (czyli dwa rozruchy), a potem stał 2
    tygodnie nie ruszany przy +7stopnia Celsjusza i miał wiek użytkowania 4
    lata.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: