eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.gigane
    ws.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neo
    strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <a...@t...no1>
    <4...@g...com>
    <f...@g...com>
    <L_p4E.207957$iL2.50987@usenetxs.com>
    <a...@g...com>
    <g845E.291392$RE1.283860@usenetxs.com>
    <f...@g...com>
    <1bZ5E.146795$UF1.124168@usenetxs.com>
    <5...@g...com>
    <5u3l8afebum4.1tf9z6xfov9cd$.dlg@40tude.net>
    <b...@g...com>
    <5c59a787$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5c5aaba0$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <5c5b3e06$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5c5c2295$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    In-Reply-To: <d...@g...com>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Date: Thu, 7 Feb 2019 15:23:47 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 55
    Message-ID: <5c5c3fc2$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.83.221
    X-Trace: 1549549506 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 485 83.26.83.221:56263
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740847
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:d9d9a93c-ee0f-44b9-a771-5e529ae81016@go
    oglegroups.com...
    >> >No nie udało mi się to nigdy, aby go naładować do wyższego
    >> >napięcia
    >> >niż 16 V. Przynajmniej prostownikami, które posiadam.
    >> >Po prostu one nie uzyskują aż tak wysokiego napięcia na zaciskach.
    >> >Mam kilka różnych prostowników ale nawet Kulon-912 kończy na 16,4
    >> >V.
    >> >Później prąd spada do jakiejś niedużej wartości i napięcie już nie
    >> >rośnie.
    >
    >> Kulon to jakis automat, ale podlacz kondensator elektrolityczny do
    >> tego zwyklego i zmierz napiecie.
    >> U mnie jak pisalem - 19V wychodzi.

    >Na Kulonie wyjdzie dokładnie 16.4 V, bo on na tym poziomie ma
    >stabilizację - to jest ładowarka impulsowa i ma inną całkiem
    >charakterystkę niźli zwykły prostownik trafo + dioda.

    Ciezki ten Kulon ?
    Podejrzewam, ze Rosjanie zrobili to na sieciowym trafie i tyrystorach,
    wiec z jednej strony ma ogranicznik napiecia i moze ciekawa ch-ke
    ladowania, ale z drugiej - ciagle impulsy 100Hz.


    >Mogę sprawdzić na zwykłym prostowniku.
    >Niemniej jednak weź pod uwagę, że akumulator to nie jest dobry
    >kondensator. On ma "upływ" i pobiera najmniej kilkaset mA, przez co
    >powstaje spadek napięcia i to że masz na kondensatorze 19 V oznacza,
    >że nie będzie tyle na akumulatorze, tylko o wiele mnie.

    Ja tylko o tym, ze to nie jest tak, ze "prostownik wiecej nie da",
    tylko jak napiecie chwilowe przekracza te 14-16V, to z trafa prad
    przed diody plynie.

    Owszem, jest ograniczony przez rezystancje i indukcyjnosc, jest w
    krotkich impulsach, i z uwagi na uplyw/gazowanie akumulatora ustala
    sie jakies napiecie.
    I tak jak pisales - na jednym moze 16V, na innym auku 15.3V ... mnie
    chyba jeszcze mniej.

    >Prostownik od wózka widłowego jest najczęściej obecnie przetwornicą
    >impulsową i zwykle ma ograniczenie górnego napięcia do 15-16V.

    No to starego typu, na zwyklym transformatorze :-)

    Ja kiedys w samochodzie mialem 19V - awaria regulatora.
    Akumulator poltorej godziny wytrzymal i po naprawie jezdzil potem
    jeszcze dlugo.

    Ograniczenie pradu przez alternator chyba sie przydalo, na szczescie
    nie byl to model 230A, ani 130A :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: