-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <a...@t...no1>
<f...@g...com>
<c...@g...com>
<4...@g...com>
<f...@g...com>
<L_p4E.207957$iL2.50987@usenetxs.com>
<a...@g...com>
<g845E.291392$RE1.283860@usenetxs.com>
<f...@g...com>
<1bZ5E.146795$UF1.124168@usenetxs.com>
<5...@g...com>
<5u3l8afebum4.1tf9z6xfov9cd$.dlg@40tude.net>
<b...@g...com>
<5c59a787$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5c5aaba0$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<5c5b3e06$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
From: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>
Date: Sun, 10 Feb 2019 11:13:02 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.5.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <f...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 50
Message-ID: <5c5ff92e$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.246.126
X-Trace: 1549793582 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 499 83.26.246.126:21266
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740887
[ ukryj nagłówki ]W dniu 07.02.2019 o 12:39, Tomalo pisze:
> W dniu środa, 6 lutego 2019 21:05:27 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
>> W dniu 06.02.2019 o 14:44, Tomalo pisze:
>>> W dniu środa, 6 lutego 2019 10:40:50 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
>>>> W dniu 2019-02-06 o 07:43, Tomalo pisze:
>>>>> W dniu wtorek, 5 lutego 2019 16:11:05 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
>>>>>> W dniu 04.02.2019 o 22:33, Tomalo pisze:
>>>>>> [...]
>>>>>>
>>>>>>> To tylko zwykła elektrochemia. Brak możliwości uzyskania odpowiedniej
przewodności elektrolitu powoduje, że napięcie wyżej nie wzrośnie.
>>>>>>
>>>>>> Poczytaj sobie troszkę o tej "zwykłej elektrochemii" to nie będziesz
>>>>>> pisał takich bzdur.
>>>>>>
>>>>> Coś konkretnie masz na myśli?
>>>>> No w starym i mocno zużytym akumulatorze (ale jeszcze mającym około 30%
pojemności i utrzymującym w stanie jałowym napięcie w okolicach 12,5V), chociażby nie
wiem jak długo go ładować moim prostownikiem, napięcie na nim nie wzrasta powyżej
15,2-15,3V. Elektrolit zaś dochodzi do maksymalnie 1,25 g/cm3, czyli granica pola
białego i czerwonego na aerometrze.
>>>>> Nie wiem na czym wg. Ciebie miała by polegać ta bzdura?
>>>>
>>>> Napisałeś: "Brak możliwości uzyskania odpowiedniej przewodności
>>>> elektrolitu powoduje, że napięcie wyżej nie wzrośnie". To nie
>>>> przewodność elektrolitu limituje napięcie. Gdyby po naładowaniu
>>>> przewodnictwo elektrolitu spadało, jakim sposobem uzyskiwałoby się te
>>>> 200A przy rozruchu?
>>>
>>> Wszystko się zgadza. Jak masz nowy akumulator 74 Ah i EN 700 A, a akumulator
straci połowę pojemności w skutek pogorszenia się parametrów elektrolitu i płyt to
już wydusisz z niego tylko 350 A. Zapewne starczy to do uruchomienia silnika. Jednak
jak temperatura spadnie do -10 to już może być tak, że tylko kontrolki na pulpicie
migną.
>>
>> Nie odwracaj kota ogonem. Napisałeś, że akumulatora nie da się naładować
>> do wyższego napięcia wskutek spadku przewodnictwa elektrolitu. A to jest
>> totalna bzdura! Dla jasności cytuję cały fragment:
>>
>> ">> Dobrze skonstruowany prostownik ma tak dobrane trafo, że nie da się
>> >> uzyskać więcej niż 16 V. Mój BR 12/10 daje 15,3-16 V w zależności
>> >> od stanu akumulatora. Chociażby nie wiem jak długo byś ładował
>> >> więcej nie uzyskasz.
>> >
>> > 15.3V brzmi bardziej rozsadnie
>>
>> Nie wiem co w tym rozsądnego. To tylko zwykła elektrochemia. Brak
>> możliwości uzyskania odpowiedniej przewodności elektrolitu powoduje, że
>> napięcie wyżej nie wzrośnie."
>>
>> P.P.
Nie wkładaj w moje usta słów które sam powiedziałeś!
> No nie udało mi się to nigdy, aby go naładować do wyższego napięcia niż 16 V.
Przynajmniej prostownikami, które posiadam. Po prostu one nie uzyskują aż tak
wysokiego napięcia na zaciskach. Mam kilka różnych prostowników ale nawet Kulon-912
kończy na 16,4 V. Później prąd spada do jakiejś niedużej wartości i napięcie już nie
rośnie. Być może gdyby akumulator był uszkodzony w jakiś sposób, czy coś. Nie wiem,
dotąd nie udało mi się czegoś takiego uzyskać.
Ale nie ze względu na spadek przewodnictwa elektrolitu!
P.P.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.02.19 15:12 Tomalo
- 11.02.19 15:16 Tomalo
- 11.02.19 15:44 J.F.
- 11.02.19 16:27 Paweł Pawłowicz
- 11.02.19 16:59 RoMan Mandziejewicz
- 12.02.19 09:41 Tomalo
- 12.02.19 09:47 Tomalo
- 12.02.19 09:50 Tomalo
Najnowsze wątki z tej grupy
- A jednak nie kondensatory
- Re: A jednak nie kondensatory
- odzysk z panela PV
- tuner i silnik od rolety
- Przednia lampka rowerowa Basta / AXA pod dynamo w piaście
- Boję siię capa...
- Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- Re: Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
- PT500
- supercap
- Procesor NMOS i karta CF
- Jak sprawdzic uC
- radyjko znalazłem
- Telewizor przestał widzieć sygnał z anteny
Najnowsze wątki
- 2024-06-05 [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- 2024-06-05 Koszt przywrócenia wychodnego numerowi w Plusie
- 2024-06-06 korki prawie takie same
- 2024-06-05 Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- 2024-06-05 Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- 2024-06-04 nie zna życia ten
- 2024-06-06 A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Re: A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Wymiana SIM Aero2
- 2024-06-06 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-06 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-06 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-06 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-05 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-06-05 Ulm => Integration & Test Engineer <=