  • 1. Data: 2011-04-29 20:06:48
    Temat: OC na "Anglika" w Polsce
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    Czy ktoś z Was wie jak wygląda sprawa ubezpieczenia OC w Polsce, auta które
    jeździ po Polsce na angielskich tablicach?
    Załóżmy, że pracuję i mieszkam w UK ale np na 2 lata wracam do Polski swoim
    autem z UK. Tu chciałbym zawrzeć ubezpieczenie OC. Słyszałem, że to możliwe.

    Czy ktoś wie? Może ktoś przerabiał temat? Czy są jakieś obwarowania
    przepisowe lub jakieś kruczki? zy koszty są dużo wyższe niż normalnie (
    polskie blachy ) ?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Dawid

  • 2. Data: 2011-04-29 22:06:50
    Temat: Re: OC na "Anglika" w Polsce
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Ok rok temu obdzwonilem kilka ubezpieczalni jadac od gory z listy google.
    Wszystkie odpowiedzialy, ze samochod musi byc zarejestrowany w pl zeby go
    ubezpieczyc.

    --
    Pozdr

  • 3. Data: 2011-04-29 22:59:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 29 Apr 2011 21:06:50 +0100 osobnik zwany G Nowak
    wystukał:

    > Ok rok temu obdzwonilem kilka ubezpieczalni jadac od gory z listy
    > google. Wszystkie odpowiedzialy, ze samochod musi byc zarejestrowany w
    > pl zeby go ubezpieczyc.

    nie, nie musi.
    ale przez 2 lata to musi być przerejestrowany

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2011-04-29 23:25:21
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    > nie, nie musi.
    > ale przez 2 lata to musi być przerejestrowany

    a to można prawo-kierownicowego pojazda już w PL zarejestrować? Wiem, że
    sprawa miała być gdzieś w Uni rozpatrywana ale czy coś już postanowiono?

    Dawid

  • 5. Data: 2011-04-30 10:11:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Apr 2011 21:06:50 +0100, G Nowak wrote:
    >Ok rok temu obdzwonilem kilka ubezpieczalni jadac od gory z listy google.
    >Wszystkie odpowiedzialy, ze samochod musi byc zarejestrowany w pl zeby go
    >ubezpieczyc.

    Bajki jakies.
    Przeciez normalne u nas jest ze ubezpieczasz auto na zagranicznych
    wywozowych tablicach i powoli zalatwiasz formalnosci.

    A ustawa ma np art 27.1.3 oraz uwaga 29.3.

    J.

  • 6. Data: 2011-04-30 10:17:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Bajki jakies.

    Nie.
    Tylko niektóre ubezpieczalnie dopuszczaja czasowe ubezpieczenie na
    zagranicznych blachach.
    Trenowalem to wczoraj i w koncu najpierw zarejestrowalem, a potem juz
    normalnie ubezpieczylem.

  • 7. Data: 2011-04-30 21:33:44
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2011-04-29 23:25, Dawidus pisze:

    > a to mo?na prawo-kierownicowego pojazda ju? w PL zarejestrowa?? Wiem, ?e
    > sprawa mia?a by? gdzie? w Uni rozpatrywana ale czy co? ju? postanowiono?

    Nie można.
    Ale też nie można użytkować nieprzerwanie przez dwa lata na terenie PL
    samochodu nie regulując formalności celno - podatkowych (cło, jeśli
    podlega, akcyza i VAT).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 8. Data: 2011-05-02 10:02:50
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    Uzytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > zagranicznych blachach.
    > Trenowalem to wczoraj i w koncu najpierw zarejestrowalem, a potem juz

    Ale chyba nie rejestrowales w Polsce anglika bo chyba jeszcze nie mozna.
    Doprecyzuj prosze.
    Dawid

  • 9. Data: 2011-05-02 10:10:27
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

> [...]
    > wywozowych tablicach i powoli zalatwiasz formalnosci.
    >
    > A ustawa ma np art 27.1.3 oraz uwaga 29.3.

    mozesz podrzucic jakiegos linka do tych paragrafów ?

    Dawid

  • 10. Data: 2011-05-02 14:01:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Dawidus" <d...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Ale chyba nie rejestrowales w Polsce anglika bo chyba jeszcze nie mozna.

    Nie, rejestrowałem normalne auto i odnosiłem się wyłącznie do tego co
    zacytowałem.