    Subject: Re: OR na 230V
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Date: Sat, 25 Sep 2021 10:08:56 +0200

    W dniu 2021-09-24 o 20:20, heby pisze:
    > Cześć.
    >
    > 1) zadanie: załaczyć pompę
    > 2) dwa sterowania 230V - automatyka domowa i sterownik awaryjny, po
    > przekroczeniu temp płaszcza.
    > 3) Potrzeba zrobiena ORa
    >
    > Oba źródła dają stan "1" w postaci 230V.
    >
    > Odbiera to pompa 1f ~300W.
    >
    > Mogę to zrobić na dwóch przekaźnikach, zero problemu.
    >
    > Zanim to zrobię: czy obecnie do realizacji takiej prostej "bramki
    > logicznej" stosuje się profesjonalnie coś specjalizowanego? Jakiś
    > stycznik z podwójnym wejściem, czy coś w ten deseń? Pytam z ciekawości,
> [...]

    Patrząc na oferty to ja bym dał sobie spokój i wziął dwa przekaźniki. To
    prawda, że jeżeli są dobrze dobrane to rzadko trzeba je wymieniać, ale
    po uszkodzeniu będziesz szukał czegoś egzotycznego. Przekaźnik kupisz
    prawie w sklepie za rogiem, a na pewno w hurtowni za następnym rogiem.
    Natomiast wcale bym się nie zdziwił gdyby ten przekaźnik, który
    widziałeś, był rzeczywiście dwucewkowy, ale też "bistabilny".

    Pozdrawiam

    DD