    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: OR na diodach
    Date: Wed, 11 Jul 2018 10:48:18 +0200

    dyskusyjnych:phq1i0$7uc$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2018-07-07 o 06:57, Atlantis pisze:

    >Otwarte kolektory pozwalają zrobić AND a nie OR.

    74139 OIDP ma aktywne wyjscie niskie, wiec takie diody robiąc AND
    zrobia funkcjonalny OR.

    Hihi, zobaczcie w pdf strona 2 fig a
    https://www.uni-kl.de/elektronik-lager/417705

    Motorola sie nie moze zdecydowac - czy uzyla tam bramek NAND czy OR
    :-)
    A moze faktycznie kazda czesc inaczej ? :-)

    Co do diod - zwyklej technice TTL zapas napiecia jest maly.

    O ile pamietam, to wyjscie TTL w stanie niskim moze miec do 0.4V, tu
    nawet podaja 0.5V przy 8mA, a maksymalne napiecie na wejsciu 0.8V.
    W praktyce wejscie toleruje wieksze, a wyjscie jesli ma tylko jedno
    wejscie sterowac to bedzie mialo mniej, i powinno zadzialac.

    W innych technologiach i jeszcze np na 3.3V moze byc inaczej.

    J.