  • 21. Data: 2013-09-01 19:12:26
    Temat: Re: [OT] Chorwacja travel
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Sep 2013 19:00:39 +0200, J.F. napisał(a):

    > 21 C to jest juz znosnie, a 23 to byloby wspaniale.

    Dla mnie znosnie zaczyna sie od 24.

    Na domiar zlego Baltyk jest brudny, a piasku nie cierpie.

    Nie ma to jak skaly i czyste, glebokie morze - zamiast chlapania sie w
    kaluzy skaczesz sobie na 4 m wody.

    A czas dojazdu z Krakowa nad Adriatyk jest praktycznie taki sam, jak nad
    Baltyk.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 22. Data: 2013-09-01 19:55:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Sep 2013 16:17:52 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Hel od strony morza z reguły też jest dość ciepły.
    > Cały region zatoki Pomorskiej podobnie.
    > Praktycznie odpada tylko Wybrzeże Środkowe.

    Praktycznie odpada cale wybrzeze, za wyjatkiem dwoch koncow :-)

    J.

  • 23. Data: 2013-09-01 20:01:16
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 01.09.2013 16:03, Przyjazny pisze:

    > W Świnoujściu ostatnio co roku dochodzi do 20, a zazwyczaj nawet
    > przekracza o 0,5-1,5. Lokalne ocieplenie, kiedyś tak nie było.

    W tych okolicach to od dawna tak jest.

  • 24. Data: 2013-09-01 21:50:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 01-09-2013 o 02:11:01 Bugatti <s...@m...pl> napisał(a):

    > Witajcie !
    >
    > Planuję się wybrać w najbliższym czasie na CRO ma piszczyste plaże. Czy
    > ktoś z Was może się podzielić swoimi wrażeniami z tego kraju.

    Ta CRO to ze względu na odległość? - Może zerknij bardziej na zachód? - ja
    od 3 lat jeżdżę autem do Hiszpanii.
    Masz tam 800km piaszczystych plaż (wszystkie kolory: od śnieżno-białego
    do czarnego jak asfalt). Morze zawsze ciepłe, pogoda zawsze dopisuje,
    ceny paliwa takie jak w PL, plaże darmowe, parkingi przy plażach darmowe,
    mnóstwo domków wakacyjnych/apartamentów (dla 4-6os.) w cenach 250-300EUR
    za tydzień. Domy z basenami na wybrzeżu (do 10km od morza) dla 4-8 osób
    za 400-500EUR za tydzień. Koszty jedzenia takie jak w PL, bdb piwa lokalne
    w cenie 1-1,2 EUR za litr, bdb wina lokalne za 3-5 EUR za butelkę. Ludzi
    znacznie mniej (ze względu na długość wybrzeża) niż gdziekolwiek indziej
    nad Morzem Śródziemnym.
    Minus - daleko, spore koszty dojazdu - min 80EUR w jedną stronę za
    autostrady we Francji i dodatkowo autostrady w ES, plus koszty paliwa.
    Najbliżej jest Costa Brava ~ 2kkm z Wawy, w tym roku byłem na Costa Calida
    - 3kkm z Wawy. Byłem w tym roku ze znajomymi, którzy przez 10 lat jeździli
    do CRO (byli w róznych rejonach CRO) - stwierdzili, że tak ciepłego morza,
    wspaniałej pogody i super plaż nigdy w Chorwacji nie mieli. Ja w Chorwacji
    nie byłem, więc nie mam porównania, ale myślę, że nie oszukiwali :-)

    TG

  • 25. Data: 2013-09-01 22:36:47
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dla mnie znosnie zaczyna sie od 24.

    http://krupnik.pl/zdjecie/1623.Temperatura.wydy.w.Ba
    ltyku.w.czerwcu

    17 stopni i można pływać

    > Na domiar zlego Baltyk jest brudny, a piasku nie cierpie.

    woda nie jest klarowna, ale taki urok niesłonego morza. ja uwazam ze Bałtyk
    jest super - woda nie pali w usta, wyporność nieduza wiec mozna głębiej
    nurkowac bez sprzetu, plaże są piaszczyste i zejście łagodne. Bałtyk
    jestfajnym morzem ma swój urok. Temperatura wody nie jest komfortowa, ale
    lubię to morze.

    W Chorwacji woda jest klarowna ale pali gdy zrobisz łyka trzeba pluć potem 5
    min. Zwykle problem gdzie sie rozłozyc z recznikiem bo same kamienie no i
    wyporność taka ze ciezko schodzic pod wodę. Adriatyk tez ma swój urok, ale
    nie ma tego co ma Bałtyk i odwrotnie

    http://krupnik.pl/chorwacja.html

    > Nie ma to jak skaly i czyste, glebokie morze - zamiast chlapania sie w
    > kaluzy skaczesz sobie na 4 m wody.

    można. Z drugiej strony jak ktos słabo pływa to strach wchodzic do wody
    gdzie czesto zejscie do morza jest po drabince i zaraz głęboko

  • 26. Data: 2013-09-01 23:11:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    .

> [...]
    > Masz tam 800km piaszczystych plaż (wszystkie kolory: od śnieżno-białego
    > do czarnego jak asfalt). Morze zawsze ciepłe,

    W tym roku było równie zimne jak we Francji.

  • 27. Data: 2013-09-01 23:15:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .net...

    > 21 C to jest juz znosnie, a 23 to byloby wspaniale.
    >
    > Problem w tym ze u nas jest tak
    > http://www.pogodynka.pl/polska/temperaturywod
    >
    > 01.09.2013

    Teraz to już przegiąłeś, wiadomo że we wrześniu Bałtyk nadaje się co
    najwyżej na spacery po plaży.

  • 28. Data: 2013-09-02 00:08:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Sep 2013 23:15:30 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Teraz to już przegiąłeś, wiadomo że we wrześniu Bałtyk nadaje się co
    > najwyżej na spacery po plaży.

    A kolega chce teraz jechac, to co, piekne plaze Baltyku mu polecac ?

    Niestety, historycznych danych nie mam.
    Ale tak jakos miejscowosci nadmorskie sie nie chwala temperatura wody
    ... czyzby nie bylo czym ? :-)

    A nie, przepraszam, sa
    http://www.ustkapogoda.pl/ustka/16-temperatura-morza
    /27-temperatura-baltyku-w-ustce

    Moze byc tak
    "Temperatura wody 4 sierpień , z rana 20°C , wieczorem 22 °C"

    moze byc tak
    "Temperatura wody 15 sierpień , z rana 17°C"
    "Temperatura wody 1 lipiec - 17°C"

    J.

  • 29. Data: 2013-09-02 01:04:57
    Od: "kor_nick" <c...@p...pl>

    > Użytkownik "kor_nick" <c...@p...pl> napisał w wiadomości grup

    > Byłem w Basce, piachu nie widziałem.
    > Chyba że chodzi Ci o ten w wodzie.

    > Morze = plaża i piasek.
    > Na resztę popatrzeć co najwyżej można.
    > No chyba że na żagle albo nurkowanie jedziesz.

    oj tam, dobrze wiesz że nie chodzi mi o plaże skaliste tylko
    kamieniste/mieszane
    piasek mi do nieczego nie potrzebny. a takie otoczaki fajnie wyglądają potem
    w ogródku koło domu.
    http://www.flickr.com/photos/f2eliminator/6804113408
    /

  • 30. Data: 2013-09-02 01:20:11
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości:

> [...]
    > rzecz jasna), tyle że nie nad otwartym morzem, a płytką zatoczką.
    > Uroków i koloru morza i piachu za bardzo w tym nie ma, nie polecam jeśli

    Płytką zatoczką - czyli trzeba iść wgłąb morza (20, 50 m ?) aby się zanurzyć
    ?
    I co rozumiesz pod pojęciem że nie jest tak ładna jak nad Bałtykiem ? Byłem
    w Świnoujściu na plaży obok molo 14 lat temu i dla mnie wybrzeże wielu
    miesjcach CRO jest lepsze pod względem krajobrazu i przejrzystości i temp.
    wody...jedynie odstraszają właśnie kamyczki.

> [...]
    >
    > Trochę dalej czyli w MNE - 9 km piachu na Wielkiej Plaży za Ulcinj.
    > Tyle że piach ma kolor betonu, a woda z reguły zimna, za to 50 m od plaży

    Czemu woda w tym rejonie jest zimna - i poniżej jakiej temp. definiujesz że
    jest zimna ?

    A tak ogólnie w CRO którą plaże polecasz z tych piaskowych ?

    Pozdr.
    +

    --
    Bugatti