  • 161. Data: 2012-06-27 23:11:18
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Thursday, June 28, 2012 6:48:49 AM UTC+10, quent wrote:
    Quent, przegapiles moje pytanie o ubezpieczenie? Moze bedziesz tak mily i odpowiesz?

    quent:
    > Choć w USA jest jeden stan, w którym
    > nie ma obowiązku ich posiadania. Staystyka wypadków jest korzystna a i
    > tak % ubezpieczonych jest b.wysoki.

    Iguan:
    Jaki to stan i jaki jest ten % ubezpieczonych?

    A moze napisali Wam na ulotce "jeden stan" i tak naprawde to nie wiesz ani jaki to
    stan ani jaki jest ten % na ktory sie powolujesz?

    Pozdrawiam,
    Iguan

    -
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 162. Data: 2012-06-27 23:13:09
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-27 23:04, DoQ pisze:

    > Przecież napisał:
    >
    > "Kup starą sierrę, w której nic się nie psuje, a jak się zepsuje, to
    > tanio wymienisz. Przeprowadź się do szałasu w górach i jedz to, co
    > wyrośnie w ogródku, nie będziesz musiał płacić podatku dochodowego.
    > Smaruj maść z sosnowych szyszek na chore kolano, nie będziesz musiał
    > płacić składek na ubezpieczenie zdrowotne."
    >

    > Będziesz się teraz wił?

    To ma być to złote rozwiązanie, które ma uzdrowić gospodarkę?
    ROTFL

    www.elipsa.info

  • 163. Data: 2012-06-28 02:17:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jun 2012, kamil wrote:

    > W górskim szałasie niczego nie zapłacisz,

    Chyba nie doceniasz fiskusa, nie tylko polskiego :P

    pzdr, Gotfryd

  • 164. Data: 2012-06-28 02:26:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jun 2012, quent wrote:

    > To oczywiste. Nie chce mi się udowadniać tego, że jeśli ubezpieczyciel ma z
    > góry zapewniony zarobek ustawą to nie ma bodźca do obniżania cen takiego jaki
    > miałby na uwolnionym rynku.

    Za to ma bodziec aby wycofać z rynku produkty które uzna za mało
    opłacalne.
    Jest to łatwo sprawdzić - OC samochodowe z definicji zawiera znacznie
    wyższą kwotę na ubezpieczenia osobowe niż szkody materialne.
    Szkody osobowe o wysokiej wartości są relatywnie rzadkie
    (dlatego nie stanowią największego czynnika wpływającego
    na wysokość składek), za to mogą być niesłychanie
    dolegliwe dla obu stron.
    Relacja wysokich "osobowych" do "materialnych" ma więc sens.

    I teraz pokaż mi na tym wolnym rynku podobnie skonstruowane
    setki ofert na takie ubezpieczenie dla roweru, bo może
    byłbym chętny.

    > To jest podstawa ekonomii ale zwykłego logicznego myślenia.

    Tak własnie - "ten produkt wycofamy z rynku bo [tu lista]"

    Fakt że masz sporo racji, nie umniejsza wniosku, że przeciwne
    rozwiązanie też może mieć wady.

    pzdr, Gotfryd

  • 165. Data: 2012-06-28 11:07:59
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    W dniu 2012-06-27 13:30, de Fresz pisze:

    > jedne z najdroższych w świecie autostrad

    Skąd masz tę fascynującą informację?
    Obawiam się, że z gazet. Upadek zawodu dziennikarza jest naprawdę
    niesamowity. Potrafią powtarzać bez weryfikacji takie brednie, że w
    głowie się nie mieści.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 166. Data: 2012-06-28 11:09:59
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-06-27 22:21, quent pisze:

    > A czemu?
    > Przecież kochasz socjalizm.
    > Masz tak czerwono we łbie i uciekłeś?

    Wyjechał o ile pamiętam do kraju, który ma od dekad jeden z najwyższych wskaźników
    redystrubucji na świecie,
    jest jednym z najbradziej opiekuńczych, którego budżet nie ma deficytu, którego
    obywatele są jednocześnie
    jednymi z najbogatszych i najbardziej zadowolonych. Który, btw. nie należy do UE i
    nie ma euro.
    Który to kraj (i ościenne) od lat są solą w oku liberałów, no bo jak to możliwe, że
    jeszcze nie upadli, a nawet
    wydają się radzić sobie lepiej niż większość, i że na pewno jak nie za dekadę to dwie
    bez wątpienia upadną..

    A więc całkiem konsekwentnie wyjechał prawda?
    I jak sądzę, jest zadowolony, czemu się nie dziwię.

  • 167. Data: 2012-06-28 11:14:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 27 Jun 2012 22:02:34 +0200 osobnik zwany quent
    wystukał:

> [...]
    > ma z góry zapewniony zarobek ustawą to nie ma bodźca do obniżania cen
    > takiego jaki miałby na uwolnionym rynku. To jest podstawa ekonomii ale

    czylitylko Ci sie wydaje

    > ROTFL
    > A co ma do tego JKM?
    > O tym pisali już ekonomiści za czasów Bismarcka :-DDD

    no włąśnie. Swiat się trochę zmienił

    > W USA nie ma wolnego rynku w tej dziedzinie. Ale Ty oczywiście o tym nie
    > wiesz.

    naprawdę? No to jak z tym przykłądem gdzie to działa?

    > I co. Nie idzie do więźnia?

    > :-)

    > Nie rozumiesz tego jak na kierowcę wpływa fakt, że jest ubezpieczony? Że
    > ma auto z pierdylionem systemów esp, abs itp? To wyobraź sobie
    > teoretyczną sytuację gdy ten sam kierowca zwieszony jest w szklanej kuli
    > przed autem - jak wtedy jeździ? Przesadnie ostrożnie! Zapewne tak, że
    > wręcz hamuje ruch. To banał jest, cieżko jest tego nie złapać :-/

    ale coś konkretnego napiszesz? Pokażesz ten kraj czy nie?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 168. Data: 2012-06-28 11:16:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 27 Jun 2012 23:13:09 +0200 osobnik zwany quent
    wystukał:

    > To ma być to złote rozwiązanie, które ma uzdrowić gospodarkę? ROTFL

    To Ty twierdzisz, ze masz rozwiązanie. tylko jakoś nie chcesz go uzasadnić

  • 169. Data: 2012-06-28 11:22:56
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-06-27 13:53, Iguan_007 pisze:

    > I co z tego ze bedzie "ogromna kara" jak sprawca nie bedzie mial z czego pokryc
    szkody? Za rehabilitacje po potraceniu nie zaplacisz z tego ze sprawca siedzi w
    wiezieniu.

    Możliwe, ale za to tych potrąceń będzie mniej, jeśli sprawca będzie miał świadomości
    pełnej odpowiedzialności.
    To jak: lepiej mieć tych inwalidów więcej i doskonale zabezpieczonych, czy mniej, ale
    za to z problemami finansowymi?

    Zresztą jest rozwiązanie pośrednie: obowiązkowy zakres OC mógłby tylko gwarantować
    przejęcie odpowiedzialności
    przez TU wobec poszkodowanego, ale nie określać regresu TU do sprawcy. Obcje bez
    regresu byłyby droższe, oczywiście...

  • 170. Data: 2012-06-28 12:11:09
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Thursday, June 28, 2012 7:22:56 PM UTC+10, Jakub Witkowski wrote:
> [...]
    wiezieniu.

    > Możliwe, ale za to tych potrąceń będzie mniej, jeśli sprawca będzie miał

    Wybacz, dla mnie to strasznie naiwne. Nikt nie potraca kogos bo ma mniej czy wiecej
    odpowiedzialnosci. Nawiazujac do przykladu ktory podal Quant - mlodzieniec pedzacy
    160km/h po miescie (ryzykujac zycie swoje i innych) nie stanie sie nagle prawarzadnym
    obywatelem tylko dlatego ze nagle zacznie myslec o konsekwencjach swojego czynu.
    Konsekwencja tego co teraz robi (pije i jedzie 160) moze byc smierc. Coz mu tam za
    roznice zrobia konsekwencje finansowe.

    I to tyle w teorii. W praktyce kalectwo spowodowane przez takiego nieubezpieczonego
    (albo martwego) delikwenta jest z punktu widzenia ofiary bezkarne - nie sciagniesz od
    niego funduszy na normalne zycie. I dlatego uwazam ze pisanie o dobrowolnych
    ubezpieczeniach komunikacyjnych to mzonka.

    Pozdrawiam,
    Iguan