  • 1. Data: 2019-08-17 01:12:36
    Temat: Re: [OT] Naleznosci celne za elektronike z amazon_com
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-16, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > Nie bardzo wiem, gdzie spytać, może tu ktoś sprowadzał np. HDD z
    > amazon_com z wysyłką bezpośrednio do Polski, jest osobno wysyłka
    > (powiedzmy $10) i zabezpieczenie na należności celne (powiedzmy $25),
    > czyli razem towar $100 + $35 kosztów. PYTANIE: Czy to "zabezpieczenie"
    > zawsze końcowo wychodzi w takiej wysokości, czy czasem jednak coś z
    > tego oddają nabywcy?
    >
    > Przykład:
    > www.amazon.com/Seagate-IronWolf-Internal-Hard-Drive/
    dp/B01LOOJBQY/
> [...]
    > actual Import Fees are less than the Import Fees Deposit collected by
    > us on your behalf, you'll automatically be refunded the difference to
    > the payment method you used for the order. You'll receive a
    > notification e-mail confirming the amount of the refund. The process
    > takes 60 days from the shipment date' - ale jak wygląda z tym zwrotem
    > nadpłaty w praktyce (czyli np. z gorliwością pobierania waty przez
    > naszych)? Dostawa z amazon_com bezpośrednio do Polski jest którymś z
    > kurierów, czy USPS + Poczta Polska (pytam o amerykański amazon, bo

    Nie wiem jak do Polski, ale np. do Azji od wielu lat wygląda to tak, że
    Amazon uzywa tanich przewoźników międzynarodowych (np. i-parcel) i
    tanich lokalnych. Nigdy nie widziałem niczego przesłanego przez Amazon
    USPSem przy najtańszej opcji przesyłki. Przy expedited bywał FedEx lub
    inna nieco poważniejsza firma. Od dzwona używają też Fedexa przy
    standardowej ale z Amazon Prime.

    https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html
    ?ie=UTF8&nodeId=201117350

    Na Polskę spodziewałbym się podobnego podjeścia z lokalnym przewoźnikiem
    typu kurier (DPD czy co tam najtańsze).

    --
    Marcin