  • 101. Data: 2020-04-28 16:01:22
    Temat: Re: OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Wiec albo brakuje 16 tys trupów albo epidemia nasz kraj omija albo słuszna linię ma
    nasza partia.

    Cud. Albo czosnek i cebula ;-)

  • 102. Data: 2020-04-28 16:17:04
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Ciekawe czy fałszują jak leci czy patrzą też na wiek żeby ci właściwi umierali.

    https://de.statista.com/statistik/daten/studie/11041
    73/umfrage/todesfaelle-aufgrund-des-coronavirus-in-d
    eutschland-nach-geschlecht/

    Średnia wieku osób zmarłych 81 lat. W Polsce średnia dla mężczyzn to 73.8 czyli muszą
    umierać młodsi bo 81 mało który dożywa.

    Zielony wyjechał prosto z mostu

    https://m.bild.de/politik/inland/politik-inland/tueb
    ingens-ob-boris-palmer-retten-menschen-die-wohl-sowi
    eso-bald-sterben-70318056.bildMobile.html

    Menschen, für die Corona nicht besonders gefährlich ist - bei denen unter 40 kommt so
    gut wie niemand mit Corona auf der Intensivstation an - muss man mehr wirtschaftliche
    Betätigung ermöglichen."

    Nikt z grupy 40- nie wylądował na intensywnej terapii więc ich nie powinna obejmować
    izolacja. Tabelki są nieubłagane, lockdown dla wszystkich grup wiekowych jest błędem.

  • 103. Data: 2020-04-28 16:17:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

  • 104. Data: 2020-04-28 16:18:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-28 o 11:46, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Zenek ma konkurenta ;-DDDDD

    Znalezione :)
    ale dla tego ghosta idealnie pasuje :)

    --
    Janusz

  • 105. Data: 2020-04-28 16:28:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-28 o 12:04, J.F. pisze:

    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
    >
    > opieram sie na
    > https://www1.nyc.gov/site/doh/covid/covid-19-data.pa
    ge

    > Nie ma tam tej setki, ale moze cos dopisza i wzrosnie.
    > 25.04 bylo 57, 26.04 7
    A ja na https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us
    /
    i za wczoraj NY ma 348 zgonów.

    > Ale zakladam, ze kto mial zachorowac ten juz zachorowal.
    Wiesz trochę to słaba pociecha, pojadę klasykiem
    "a jakby tam była twoja Matka?"

    > Zobacz tez, ze smiertelnosc w grupie 75+ byla 1%.
    > Tzn 1000 zgonow na 100 tys mieskancow w tym wieku.
    > Ale ... 1% z nich to powinno statystycznie zejsc w te 30 dni ze starosci.
    Tam statystyki są wypaczone przez murzynów, podobno 70% zgonów to oni,
    otyłość, zła dieta itd.

    > Raczej przed. Teraz musza pilnie uwazac na kolejna fale.
    Ale sa na razie zieloni :)

    > No - przyklad NY pokazuje, ze niekoniecznie - troche ginie, reszta
    > okazuje sie odporna.
    Jaka odporna? NY ma dopiero 300tys zarazonych, co daje 1,5%, to tyle co nic.

    > Ale jak sie wprowadza izolacje, to sie to rozciaga w czasie.
    > Jak sie osiagnie nieprzeciazenie szpitali - to swietnie.
    > Jak sie doczeka szczepionki - tez swietnie.
    > Ale jak sie polozy gospodarke, to zle ...
    Sama sie położy, zawsze trafi na ścianę wynikłą z wirusa. Zauważ że nie
    tylko my mamy problemy, dlaczego np: Trump tak szybko pompuje tak
    olbrzymią kasę w gospodarkę?

    --
    Janusz

  • 106. Data: 2020-04-28 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Czyli mniej pijesz, rzadziej się myjesz i pierzesz.

    Boszzzz, co za beton... ;-DDDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 107. Data: 2020-04-28 19:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    > Średnia wieku osób zmarłych 81 lat. W Polsce średnia dla mężczyzn to
    > 73.8 czyli muszą umierać młodsi bo 81 mało który dożywa.

    A to w sumie ciekawy trop.
    Jak sie popatrzy na inne kraje europejskie to w wielu srednia długośc
    zycia ok 5 lat dłuzsza niz w Polsce.
    Hiszpania, Włochy to prawie 6 lat...
    Moze dlatego wirus wiecej zabiera bo u nich wiecej starszych osób dozyło
    wieku w ktorym u nas sa juz dawno w piachu...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 108. Data: 2020-04-28 20:38:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie ma Budzik możliwości oszczędzania czegokolwiek jesli zmniejszysz zużycie i nie
    zmagazynujesz rezerw. Czyli żeby szczędząc wodę trzeba zrezygnować z czesci
    zastosowań do których jej używasz. Jak przestaniesz myc samochód pod domem, co chyba
    nie jest teraz legalne chyba napisałem bo na 100% nie wiem), to zmniejszysz zużycie
    ale nie zaoszczędzisz wody dotąd dokąd jej nie zmagazynujesz. Oszczędzanie
    nierozerwalnie związane jest z magazynowaniem celu późniejszego użycia. Dotyczy to
    wody, pieniędzy, skarpetek itp. Jeśli zmniejszasz zużycie to zawsze robisz to kostek
    czegoś. W przypadku wody jest to mniej zupy, herbaty, kawy, rzadsze pranie i mycie
    podłóg.

  • 109. Data: 2020-04-28 21:19:19
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-28 o 17:59 GMT, Budzik napisał:
> [...]
    > Moze dlatego wirus wiecej zabiera bo u nich wiecej starszych osób
    > dozyło wieku w ktorym u nas sa juz dawno w piachu...?

    Hiszpania: 42.7 lat
    Francja: 41.4 lat
    Polska: 40.7 lat

    Różnica taka sobie (przy czym powyższe to nie średnia, tylko mediana,
    ale dla potrzeb tego wątku to mało istotne).

    Włochy już trochę starsze, bo mediana 45.5 lat, no ale np. Niemcy mają
    47.1 lat - a jednak relatywnie mało ich tam umiera.

    źródło: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_m
    edian_age

    Mateusz

  • 110. Data: 2020-04-28 21:23:29
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Niemcy już luzują ...

    Saarländischer Gerichtshof kippt Ausgangsbeschränkungen
    Topmeldung (20.52 Uhr): Im Saarland müssen die im Zuge der Corona-Pandemie verfügten
    Ausgangsbeschränkungen nach einer Entscheidung des Verfassungsgerichtshofs sofort
    gelockert werden. Es gebe "aktuell keine belastbaren Gründe für die uneingeschränkte
    Fortdauer der strengen saarländischen Regelung des Verbots des Verlassens der
    Wohnung" mehr, entschieden die Verfassungsrichter am Dienstag. Das heißt: Begegnungen
    in Familien sowie das Verweilen im Freien unter Wahrung der notwendigen Abstände und
    Kontaktbeschränkungen seien ab sofort wieder möglich.

    Sad w Zagłębiu Saary unieważnił przepisy dotyczące opuszczenia mieszkania tylko z
    ważnego powodu (np praca)
    Bayern planuje otwarcie ogródków piwnych w okolicy zielonych świątek a jeśli oni (top
    3) tak szacują sytuacje tzn że nie jest źle.