    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: [OT] Tablet z rysikiem
    Date: Wed, 4 Dec 2019 04:40:26 +0100

    "heby" qs6l9k$1r9$...@d...me

    > Nie wiem jeszcze co będzie po założeniu szkła, ale najwyżej odlepie.

    Szkła ochronnego? IMO nie ma sensu zakładanie takiego szkła.
    (ale to tylko moje zdanie/stanowisko -- nie chcę obarczać
    się ewentualną odpowiedzialnością za ewentualne straty...)

    IMO telefon/tablet należy chronić fabrycznym szkłem GG5 lub wyższym...
    Tak chroniony telefon/tablet IMO wytrzyma niejedno bliskie spotkanie
    nawet/także z betonem czy terakotą... Być może nawet ekran dożyje do
    końca żywota całego sprzętu lub choćby do czasu, gdy nowy ekran będzie
    kosztował mniej niż teraz kosztuje ww. szkło ochronne, które (co do
    tego raczej wątpliwości nie mam) nie doda ani urody ani funkcjonalności...

    IMO zakładanie ochrony tego typu to jakby niejedzenie tortu w obawie
    o uszkodzenie tegoż tortu...

    IMO lepszym rozwiązaniem są miękkie kejsy...

    BTW -- najtańsze kejsy, jakie widziałem, kosztowały 100 groszy...
    Były to kejsy na... AjFony... ;)

    -=-

    BTW -- Asus Max zaliczył masę (co najmniej kilkanaście) upadków,
    w tym upadek na terakotę z wysokości ~półtora metra... Nieraz
    usiadłem na nim, gdy był w tylnej kieszeni spodni... Raz wypadł
    mi z ręki prosto w drobniuteńki piach... Nosi na sobie liczne
    ślady uderzeń, ekran jest lekko ;) powyginany i niestety lekko
    porysowany... (rysy nie przeszkadzają i są niemal niewidoczne)

    Moim zdaniem łatwiej uszkodzić coś wewnątrz niż taki ekran...

    Asus Max ma GG4 -- teraz montowane są GG5 i GG6...
    Motorole chyba nadal mają GG3... ZTCW (ale nie testowałem
    osobiście) GG3 jest odporne na zadrapania, ale jest kruche.

    --