  • 1. Data: 2019-12-22 17:29:18
    Temat: [OT] Zmywarka cieknie
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Przepraszam za OT ale elektroda nie pozwala mi wysłać posta z braku
    punktów a liczę na to że ktoś tutaj może czasem zagląda do zmywarek.

    Ariston Elixia Li 675 Duo, cieknie od frontu pod drzwiami.

    Wymieniłem:
    - dwie szare uszczelki po bokach
    - uszczelkę czarną w kształcie odwórconej litery U
    - fartuch w dolnej części drzwi

    Fartuch jest absurdalnie mocowany, musi wejść w zagiętą blachę, i
    zostać zaklepany ponownie. Myślę że zrobiłem to ok, fartucha nie dało
    się wysunąć z tego rowka po zaklepaniu. Zostały założone klipsy i raczej
    nie ma tam nieszczelności. Nie wiem jednak czy czegoś nie popsułem.

    Problem polega na tym że dalej cieknie. Nie widzę innych uszczelek
    w drzwiach, więc jest to już dla mnie zagadka.

    Dodatkwo nie do końca rozumiem jak fartuch jest uszczelniany po
    bokach. Na oko nie ma tam nic, ale może to są tak policzone krzywizny że
    woda tam grawitacyjnie nie sięgnie.

    Teraz obserwacja: jestem pewny że podczas kręcenia się śmigieł
    *NIE* cieknie. Natomiast wyraźnie podczas startu śmigła, pojawia się
    wyplucie wody w dolnym narożniku drzwi, opóźnione o jakąś sekundę
    względem startu pompy. Kiedy kręci śmigłami woda już nie wylatuje.
    Hipoteza: cieknie tylko kiedy jest silniejsze wypchnięcie wody przez
    otwór w śmigle, może to jest problem gdzieś wyżej niż w fartuchu?

    Dodatkowo: drzwi nie opierają się jakoś specjalnie silnie o czarną
    uszczelkę "odwrócone U". Trudni mi to ocenić ale tak się zastanawiam czy
    drzwi nie mają jakiś regulacji dociskania na dole? Mechanizm ze sprężyną
    obejrzałem ale jakoś nie widzę nic co można by regulować.

    Chwilowo jestem w kropce i brak pomysłu co dalej obejrzeć.

  • 2. Data: 2019-12-22 21:52:44
    Temat: Re: [OT] Zmywarka cieknie
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 22-12-2019 o 17:29, heby pisze:
> [...]
    > obejrzałem ale jakoś nie widzę nic co można by regulować.
    >
    >     Chwilowo jestem w kropce i brak pomysłu co dalej obejrzeć.

    W moje zmywarce ciekło jak zacinał się hydrostat i nabierała za dużo wody.

    Możesz włożyć kamerę/telefon do słoika i nagrać co tam się dokładnie dzieje.

    yabba

    yabba

  • 3. Data: 2019-12-22 23:16:16
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2019-12-22 o 17:29, heby pisze:
> [...]
    > obejrzałem ale jakoś nie widzę nic co można by regulować.
    >
    >     Chwilowo jestem w kropce i brak pomysłu co dalej obejrzeć.

    Sprawdź jej wypoziomowanie a dokładniej pochyl ją do tyłu.
    W mojej Amice ZIH... wymieniałem uszczelki, kombinowałem na
    wszelkie sposoby a okazało się że podniesienie przodu o ok 5mm
    ponad poziom rozwiązało problem.
    U mnie ewidentnie piany z wodą wypływały.
    Możliwe że teraz pobiera trochę mniej wody ale myje nadal przyzwoicie.

    Ps. podaj nicka z elektrody rzucę Ci kilkadziesiąt punktów.

    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2019-12-23 09:06:15
    Od: Robert <m...@g...com>

    W dniu 22.12.2019 o 17:29, heby pisze:
    > Cześć.

    >     Chwilowo jestem w kropce i brak pomysłu co dalej obejrzeć.

    Poszukaj dziurki w okolicach zbiornika na sól. Niektóre zmywarki robią z
    gównianej kwasówki która zwyczajnie koroduje.

  • 5. Data: 2019-12-23 22:13:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/12/2019 21:52, yabba wrote:
    > W moje zmywarce ciekło jak zacinał się hydrostat i nabierała za dużo wody.

    Dzięki za ten trop.

    Rozebrałem całą płytę frontową i mam fatuch na widoku. Odpaliłem.
    Okazuje się że wychlapuje wodę po bokach fatucha. Tam nie ma kompletnie
    nic do osłony, więc jedyne co mi przychodzi do głowy to brak jakiejś
    uszczelki (ale bym zauwazył że znikneła ;) albo za dużo wody. Problem w
    tym że nie wiem ile to jest dużo. Zasłania korek soli do połowy. I tyle
    wiem :/

    Hydrostat sprawdzę, ale u mnie pobiera zawsze tyle samo. Czy tam się
    może coś rozregulować i pobiera zawsze więcej ale mniej więcej stabilnie?

    Jeszcze jedno mi przychodzi do głowy: a może to zmiany ciśnienia
    powodują takie wychlapywanie? Czy zmywarka ma gdzieś odpowietrznik
    komory? To chlupie jak by ktoś dmuchał od środka.

    U góry po lewej stronie mam "coś" plastikowego, jak gdyby
    nakrętka/sitko. Może to jest odpowietrzenie?