  • 61. Data: 2013-08-13 20:20:57
    Temat: Re: OT - duży park rozrywki niedaleko Polski
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-13 19:59, J.F. pisze:

    > No bez przesady - autostrada. Niemiecka w dodatku.

    ROTFL - jaka niemiecka? 2/3 masz przez Polskę, a od Wrocławia
    to raczej nie pogonisz w ogóle. O czym my dyskutujemy :>

    > Co tam znac ...

    No bez przesady - by zrobić *średnią* (zaznaczam średnią)
    140km/h to nie jest to jazda do przyjęcia. To nie jest
    spokojna jazda 150-160km/h. Nie zaczarujesz rzeczywistości.

  • 62. Data: 2013-08-13 21:22:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 13-08-2013 o 19:42:25 Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a):

    > Między średnią 120km/h (przy dobrych wiatrach),
    > a średnią 140km/h to jest przepaść.

    To jest oczywiste - śmiem twierdzić, że na drodze publicznej, na trasie
    +500-600km taka średnia (140km/h) jest praktycznie niemożliwa. Na krótszym
    odcinku (200-300km) można ją zrobić bez problemu. Niestety wraz z
    dystansem rośnie liczba spowalniaczy i często trzeba by jechać +180km aby
    to nadrobić - a niestety nawet w Niemczech nie da się jechać z taką
    prędkością przez dłuższy czas non-stop.

    TG

  • 63. Data: 2013-08-13 21:44:01
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-13 21:22, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > To jest oczywiste - śmiem twierdzić, że na drodze publicznej, na trasie
    > +500-600km taka średnia (140km/h) jest praktycznie niemożliwa.

    To jest właśnie kwestia zasadnicza, którą podnosiłem od początku.
    Cudów nie ma, nawet na niemieckich autostradach, które wiele osób
    zna tylko z opowieści :>

  • 64. Data: 2013-08-13 21:49:57
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "J.F." wrote in message news:j19dk1hq8l28.r7ofhop6f5r7$.dlg@40tude.net...

> [...]

    Wykonalne - tak. W Niemczech, pod warunkiem, że nie trafi się po drodze na
    żaden poważny korek ani remont, a to - niestety - coraz trudniejsze.

    > No bez przesady - autostrada. Niemiecka w dodatku.

    'Niemiecka" akurat wcale nie oznacza lepszej, jak się miałem okazję
    przekonać w ostatnią niedzielę. 486km (wg Targeo) z domu do granicy
    pokonałem w niecałe 4h (dokładnie 3h50'), jadąc z dopuszczalnymi prędościami
    (wg GPSa). Większość drogi zrobiłem w PL na tempomacie a zwalniałem tylko na
    ograniczeniach (z jednym tankowaniem przed granicą). Problemy zaczęły się po
    przekroczeniu granicy - co chwilę albo przebudowa i ograniczenie do 60-80,
    albo korek (wjechałem do DE w niedzieleę o 10 rano!). Ostatecznie
    przejechałem 1098km w czasie ciut poniżej 9,5h, mimo jazdy ponad 200km/h
    wszędzie, gdzie tylko to było możliwe.

    --
    Axel

  • 65. Data: 2013-08-13 22:40:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Aug 2013 21:49:57 +0200, Axel napisał(a):

    > Wykonalne - tak. W Niemczech, pod warunkiem, że nie trafi się po drodze na
    > żaden poważny korek ani remont, a to - niestety - coraz trudniejsze.

    Kolega jedzie z Katowic. To tak wyjatkowo prawie jak w Niemczech :-)

    > 'Niemiecka" akurat wcale nie oznacza lepszej,

    Oznacza. Oznakowana jest prawidlowo i trafienie do celu nie stanowi
    problemu, nie trzeba sie zastanawiac gdzie jest jakas Lubawka :-)

    I nie ma co straszyc ze "nie znajac trasy" :-)

    J.

  • 66. Data: 2013-08-13 23:02:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Aug 2013 20:20:57 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > ROTFL - jaka niemiecka? 2/3 masz przez Polskę, a od Wrocławia
    > to raczej nie pogonisz w ogóle. O czym my dyskutujemy :>

    Ja odnosnie 6h, a nie km.
    Ale czemu nie mialby pogonic od wroclawia ?

    > No bez przesady - by zrobić *średnią* (zaznaczam średnią)
    > 140km/h to nie jest to jazda do przyjęcia.

    Moze dla ciebie, mnie tam kapelusz jeszcze nie uwiera :-)

    Ale przyznaje - zapewne sie nie uda. To nie jest kwestia predkosci,
    tylko po prostu sie nie da.

    J.

  • 67. Data: 2013-08-14 08:09:04
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-13 23:02, J.F. pisze:
> [...]
    (...)

    > Ja odnosnie 6h, a nie km.

    Zmieniasz sobie założenia w trakcie trwania dyskusji? Zdaje się, że
    mowa była o trasie Katowice-Lipsk...

    > Ale czemu nie mialby pogonic od wroclawia ?

    Spróbuj i podziel się wrażeniami.

    > Moze dla ciebie, mnie tam kapelusz jeszcze nie uwiera :-)

    > Ale przyznaje - zapewne sie nie uda. To nie jest kwestia predkosci,
    > tylko po prostu sie nie da.

    No jak nie - kapelutek uwiera? Pogonisz koniki to może się uda.
    Najlepiej skrzydlate jednorożce z rodziną Pegaza.

  • 68. Data: 2013-08-14 08:51:35
    Od: p...@g...com

    malo .-) znajomi zrobili trase Rabka - Szczecin bez postoju (ponad 700km) cos kolo
    8h, kluczem do sukcesu okazalo sie ograniczenie przyjmowania plynow przez dzieci ...

    P.

  • 69. Data: 2013-08-14 09:43:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Aug 2013 08:09:04 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > W dniu 2013-08-13 23:02, J.F. pisze:
    > (...)

    > Zmieniasz sobie założenia w trakcie trwania dyskusji? Zdaje się, że
    > mowa była o trasie Katowice-Lipsk...

    Mowa byla o roznych rzeczach. Np o pomysle wycieczki bez noclegu.
    Wykonalne, choc radzilbym uwazac aby na cmentarz rodziny nie dowiezc.

    Katowice-Lipsk to nawet nie jest 6h.
    I nie trzeba znac trasy, bo jak juz w Katowicach dobrze wyjedziesz na
    autostrade, to masz przed Nysa tylko jeden rozjazd, a za Nysa sa juz
    niemieckie autostrady i sa dobrze oznakowane :-)

    > Spróbuj i podziel się wrażeniami.

    Normalnie, tak samo jak na wszystkich innych.

    > No jak nie - kapelutek uwiera? Pogonisz koniki to może się uda.

    Nie pogonisz, bo inni beda przeszkadzac.
    Ale jak akurat nie beda, to nie widze w pogonieniu nic "nie do
    przyjecia".

    Przy czym jak wyjedzie bladym switem, to IMO ma spore szanse do
    granicy zrobic te 140, bez jechania 180 (choc 170 na liczniku to
    pewnie bedzie czasami - naprawde 160).

    W niemczech, w dzien powszedni w godz 7-9 - razej nie ma szans na taka
    srednia. No i gdzies trzeba postoj zrobic. No chyba zeby nie :-)

    J.

  • 70. Data: 2013-08-14 09:49:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Obawiam się, że nikomu nie przysżłoby do głowy tak liczyć
    > i interpretować godziny jazdy. Stanie na czerwonym
    > i w korkach też się nie liczy?

    A dzieci są wtedy zapięte pasami w fotelikach czy nie? Dla dziecka nie jest
    problemem ile czasu minie od wyjścia z domu do dotarcia do celu tylko ile
    czasu będzie siedziało nieruchomo w foteliku.

    Pozdrawiam
    Ergie