  • 1. Data: 2011-07-30 16:03:34
    Temat: OT: uszczelka do lodówki - help
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Siedzi tu sporo złotych rączek od AGD, więc pozwólcie że spytam. W
    lodówce rozsypuje się uszczelka. Nowa, *oryginalna*, kosztuje 199
    złotych, około 1/4 lodówki :> Czym i jak to zastąpić ? Lodówka to
    Whirpoll, nie mam koncepcji jak zdemontować starą uszczelkę, wygląda na
    klejoną.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2011-07-30 16:13:10
    Temat: Re: uszczelka do lodówki - help
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > złotych, około 1/4 lodówki :> Czym i jak to zastąpić ? Lodówka to
    > Whirpoll, nie mam koncepcji jak zdemontować starą uszczelkę, wygląda na
    > klejoną.

    Można sobie pomóc odpowiednio dobranym rozpuszczalnikiem. Jak ma być po
    dziadowsku to uszczelki ze sklepu meblowego do okien, ale takie lepsze i
    przykleić klejem albo taśmą.

  • 3. Data: 2011-07-30 17:02:46
    Temat: Re: OT: uszczelka do lodówki - help
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jul 2011 18:03:34 +0200, PeJot napisał(a):
> [...]
    > złotych, około 1/4 lodówki :> Czym i jak to zastąpić ? Lodówka to
    > Whirpoll, nie mam koncepcji jak zdemontować starą uszczelkę, wygląda na

    napisac do ministra, UOKiK i poczekac czy cos zaradza w kwestii ceny :-)

    To magnetyczna uszczelka ? Jesli nie dobierzesz czegos on innej lodowki ..
    jak widac, kupic nowa, tym razem innej firmy, albo kierowac sie dlugoscia
    gwarancji :-)

    A tak swoja droga to pewnie jakis poddostswca to robi .. tylko jak do niego
    dotrzec, i czy uslyszymy 19zl, czy nadal 199.

    Zaraz ... mysle ze polecam Polar
    http://allegro.pl/uszczelka-lodowki-polar-135-136-pa
    ragon-f-vat-i1728679501.html

    J.

  • 4. Data: 2011-07-30 18:10:30
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-07-30 19:02, J.F. pisze:

    > A tak swoja droga to pewnie jakis poddostswca to robi .. tylko jak do niego
    > dotrzec, i czy uslyszymy 19zl, czy nadal 199.

    Małżowinka kiedyś załatwiła szklaną półkę od tej lodówki. Nowa,
    oryginalna kosztowała prawie stówę. Szklarz dorobił ze szkła zbrojonego
    za ułamek ceny.

    Jeszcze jedno: w mojej pralce raz na 2 lata muszę wymieniać pompę. Nowa,
    włoska, kosztuje niecałe 40 złotych. Ta sama pompka, ale z kołnierzem
    zaprojektowanym dla pralek Bosch/Siemens kosztuje 3 x tyle.

    > Zaraz ... mysle ze polecam Polar

    Nie wiem jak zdemontować oryginalną uszczelkę i jak dobrać zamiennik.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2011-07-31 06:49:21
    Od: "michalek" <m...@g...com>

> [...]
    > niego
    > dotrzec, i czy uslyszymy 19zl, czy nadal 199.

    No widzicie, pasuje do niedawnego wątku o trwałości.....
    mam ok.20 a może 25 letniego MINSKA 16 (tak z tego "wrednego" ZSRR)
    Dotąd działa bez napraw. Właśnie zaczęła trochę przecierać się
    uszczelka i czasem nieszczelnie się domkną drzwi.
    Poszedłem do sklepu z częściami AGD i kupiłem ORYGINALNĄ
    (wie Pan trochę droższa, ale warto dopłacić bo lepsza) za ok.60zł.
    Wymiana to odkręcenie kilkunasti śrubek na obwodzie drzwi, wymiana
    uszczelki i dokręcenie śrubek z powrotem.
    I lodówka dalej działa :)

  • 6. Data: 2011-07-31 09:56:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Jul 2011 08:49:21 +0200, michalek napisał(a):

    ragon-f-vat-i1728679501.html

    > No widzicie, pasuje do niedawnego wątku o trwałości.....

    dlatego polecam ministra. Z politycznym poparciem uokik moze zrobi z tym
    porzadek :-)

> [...]
    > Poszedłem do sklepu z częściami AGD i kupiłem ORYGINALNĄ
    > (wie Pan trochę droższa, ale warto dopłacić bo lepsza) za ok.60zł.

    Na allegro uszczelka do minska 130 zl :-(

    J.

  • 7. Data: 2011-07-31 11:37:17
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-07-31 11:56, J.F. pisze:

    > Na allegro uszczelka do minska 130 zl :-(

    A co tam w niej takiego kosmicznego że tyle kosztuje ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2011-07-31 13:41:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Jul 2011 13:37:17 +0200, PeJot napisał(a):
    > A co tam w niej takiego kosmicznego że tyle kosztuje ?

    Wytrzymuje 20 lat bez pekania :-)

    Mysle ze normalne prawo popytu i podazy - producent ustalil taka cene,
    taniej sie kupic nie da, a a popyt za maly zeby rozpoczynac produkcje
    zamiennika.

    To tylko do Polaru sa po 50zl, whirlpool kosztuje 199.

    J.

  • 9. Data: 2011-08-01 04:45:14
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-07-31 15:41, J.F. pisze:

    > To tylko do Polaru sa po 50zl, whirlpool kosztuje 199.

    A wymieniał ktoś w Polarze - jak tam toto jest zamontowane ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem