    Subject: Re: Obiektyw Sigma
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>
    Date: Sat, 24 Nov 2018 12:28:23 +0100

    W dniu 24.11.2018 o 12:10, Misiek pisze:
    > Witam,
    >
    > Z racji tego, że piszę w czyimś imieniu więc nie wszystko jest mi
    > wiadome. Problem dotyczy zestawu Sony A6000 i obiektywu
    > Sigma 30 mm 2.8. Pacjent zgłasza problemy z ostrzeniem.
    > Między innymi coś takiego że "nieskończoność" nie jest końcem
    > ostrzenia. Nie wiem czy jasno to wyraziłem. Teoretycznie jest ostro na
    > nieskończoność a pierścień ma jeszcze zapas obrotu.

    To normalne. Jeśli AF ustawia prawidłowo, to tak ma być.

    > Czy obiektywy Sigma do Sony mają jakieś minimalne różnice?
    > Czy jest możliwe, że obiektyw jest w jakiś sposób niedopasowany do
    > konkretnego modelu.
    > Sprzęt nie jest mój, nie mam nawet do niego fizycznego dostępu.
    > Jakieś sugestie?

    Jeśli chcesz mieć dokładny AF, to trzeba obiektyw ustawić do konkretnego
    aparatu. Nie modelu, konkretnego egzemplarza. Służy do tego USB dock,
    ale ze starym obiektywem raczej nie będzie współpracować. Niektóre
    korpusy umożliwiają jednopunktową kalibrację, nie wiem, czy A6000 to ma.
    Problem polega na tym, że korekcja zależy od odległości ostrzenia.
    Ustawienie na jedną odległość może pogorszyć ostrość na innych
    odległościach.

    P.P.