  • 21. Data: 2012-08-18 23:09:58
    Temat: Re: Obiektywy FD
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-18 21:19, Waldek Godel pisze:

    > No tak, "Focusing infinity" zdecydowanie tam nie ma. Słuszną linię obrała
    > nasza partia.

    Ty jesteś głupi czy ślepy? Od początku jest pisane, że przejściówka
    FD->EF musi mieć dodatkową optykę umożliwiającą ostrzenie na
    nieskończoność, a Ty twierdzisz, że jest inaczej i podajesz linki do
    przejściówek z soczewką.

    --
    marcin

  • 22. Data: 2012-08-19 00:12:41
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 18 Aug 2012 23:09:58 +0200, mt napisał(a):

> [...]
    > FD->EF musi mieć dodatkową optykę umożliwiającą ostrzenie na
    > nieskończoność, a Ty twierdzisz, że jest inaczej i podajesz linki do

    adapter za 70 zł z pewnością będzie miał soczewkę. Z pewnością.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 23. Data: 2012-08-19 00:26:34
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-19 00:12, Waldek Godel pisze:

    > adapter za 70 zł z pewnością będzie miał soczewkę. Z pewnością.

    No idiota. Skoro odsyłasz innych do czytania opisu to może sam się do
    swojej rady zastosuj. To z linku, który podałeś: "The adapter has
    correction lens in the middle of the adpater." Dalej będziesz udawał greka?

    --
    marcin

  • 24. Data: 2012-08-19 04:28:57
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Waldek Godel wrote in <news:1mqp2pwxose59.dlg@lepper.institute.com>
    > Producenci przejściówek, w szczególności przejściówek do których podałem
    > linki twierdzą co innego

    Porownanie odleglosci bazowych w roznych systemach:
    Using Manual Focus Lenses on Canon EOS bodies
    www.bobatkins.com/photography/eosfaq/manual_focus_EO
    S.html

    Swoja droga uzywal ktos obiektywow klasy Olympus OM z EOSem? Ktorys jest
    szczegolnie godny polecenia, szczegolnie w porownaniu do odpowiednikow
    M42x1?
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 25. Data: 2012-08-19 12:12:24
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 18 Aug 2012 20:06:39 +0200, trolling tone wrote:

    > Zwłaszcza na NEXach, przy ofercie producenta użytkownicy są wręcz
    > skazani na frajdę :)

    W NEXach dalej są same f/3.5-5.6 i ten jeden slaby nalesnik? :-)
    NEX jakos do mnie nigdy nie trafial :/

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 26. Data: 2012-08-19 12:24:27
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 19 Aug 2012 04:28:57 +0200, astro wrote:

    > Porownanie odleglosci bazowych w roznych systemach:
    > Using Manual Focus Lenses on Canon EOS bodies
    > www.bobatkins.com/photography/eosfaq/manual_focus_EO
    S.html

    Rozwijając -- adapter FD->EOS ostrzący na nieskonczonosc *musi* miec
    soczewke:

    Rownanie soczewki: 1/f = 1/x + 1/y.
    Przy ostrzeniu na nieskonczonosc 1/x to 1/oo czyli 0, wiec 1/f = 1/y.
    W przypadku szkla FD zapietego do EOSa y > f, wiec *trzeba* miec w
    adapterze cos, co jest de facto nieznacznym telekonwerterem. TRZEBA.
    Niezaleznie od tego, co się w tej sprawie wydaje panu Godel.

    pozdrawiam,

  • 27. Data: 2012-08-19 12:30:37
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-19 12:12, Michal Tyrala pisze:

    > W NEXach dalej są same f/3.5-5.6 i ten jeden slaby nalesnik? :-)
    > NEX jakos do mnie nigdy nie trafial :/

    No jest jeszcze 50/1.8 i Zeiss 24/1.8, no i 2 Sigmy: 19 i 30, obie 2.8,
    to by było na tyle :) Manualne szkła pomijam, no bo to jak wszędzie na
    bezlusterkowcach, można podpiąć praktycznie co się chce.

    --
    marcin

  • 28. Data: 2012-08-19 14:39:39
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sat, 18 Aug 2012 21:03:03 +0200, mt napisał(a):

    [...]
    > lustrzankę, jednak przejściówka będzie musiała mieć dodatkową soczewkę
    > aby dało się ostrzyć na nieskończoność, bagnet FD miał mniejszą
    > odległość rejestrową niż wszystkie współczesne bagnety lustrzanek
    [...]

    Chcę tylko zauważyć, iż wiele obiektywów potrafi ostrzyć 'poza'
    nieskończoność, które w efekcie, na wydłużonej odległości rejestrowej
    mogą prawidłowo ostrzyć na nieskończoność. Zresztą to raczej reguła, że
    nie ma tak ścisłego ograniczenia dla zakresu ostrzenia (regulacja
    obiektywu). W skrócie mówiąc, nie wszystko stracone ;).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 29. Data: 2012-08-19 15:18:30
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-19 14:39, Sylwester Zarębski pisze:
> [...]
    > nie ma tak ścisłego ograniczenia dla zakresu ostrzenia (regulacja
    > obiektywu). W skrócie mówiąc, nie wszystko stracone ;).

    Raczej wszystko :) Coś takiego jest możliwe przy niewielkiej różnicy
    rejestru, jak np. M42->F, gdzie faktycznie niektóre szkła dało się
    przeostrzyć. Przy FD sama różnica odległości rejestrowej wynosi 2 mm do
    bagnetu EF i jeszcze więcej do Pentaxa, Sony i Nikona. Dodatkowo sama
    przejściówka (w przeciwieństwie do np. M42) dość sporo odsuwa obiektyw
    od matrycy. To już się robi naprawdę duża różnica. Nie znam ani jednego
    szkła FD, które po podpięciu do EF/A/K/F dałoby się przeostrzyć o tyle,
    aby prawidłowo działał na nieskończoności.

    --
    marcin

  • 30. Data: 2012-08-19 17:06:07
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 19 Aug 2012 14:39:39 +0200, Sylwester Zarębski wrote:
> [...]
    > nie ma tak ścisłego ograniczenia dla zakresu ostrzenia (regulacja
    > obiektywu). W skrócie mówiąc, nie wszystko stracone ;).

    Roznica w rejestrach to 2mm plus przejsciowka i dokladnie o to obiektyw
    musialby się cofnac poza pozycje oo na pierscieniu. Tzn obiektyw
    fizycznie musialby się o te kilka mm wsunac wglab, a nie 2mm na obwodzie.
    Troche to naciagane, bo pare mm to w mniejszych szklach caly zakres ostrzenia jest.