  • 31. Data: 2012-08-20 00:00:22
    Temat: Re: Obiektywy FD
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Aug 18, 6:10 pm, Daniel <j...@w...pl> wrote:
    > Witam Kolegów mam trochę sprzętu analogowego sporo obiektywów, makro i
    telekonwertery wszystko to  solidny sprzęt Canona.

    > Prosze o rade czy opłaca mi sie to sprzedać, do tej pory używałem tego sprzętu,
    albo  czy to można jakoś podpiąć np pod np Canona EOS 400 D czy sa jakieś
    przejściówki i czy w ogóle w przyszłości można to będzie podpiąć do jakiej kol wiek
    cyfry np. Canon 5D tzn. tych z wyższej półki.

    > Dziękuje za pomoc
    > Pozdrawiam Daniel.

    Kiedys , sprezentowalem stary obiektyw jednej panience, ktora , po
    rozmowie z uzyciem wina, zdecydowala sie na stosunek seksualny.

    To jest dobre wykorzystanie starych obiektywow.

  • 32. Data: 2012-08-20 01:08:21
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Marek wrote in
    bb.googlegroups.com>
    > Kiedys , sprezentowalem stary obiektyw jednej panience, ktora , po
    > rozmowie z uzyciem wina, zdecydowala sie na stosunek seksualny.
    > To jest dobre wykorzystanie starych obiektywow.

    Bardzo mocno przesadzasz. Ustawienie ostrosci przy pomocy Live View jest
    wygodne i dokladnie. Oczywiscie nie da sie ta metoda wykonywac zdjec "w
    ruchu", w innych sytuacjach sprawdza sie calkiem niezle.
    A jakoscia niektore ze starych obiektywow bija na glowe KITy, o ile trafi
    sie na dobry egzemplarz, szczegolnie rosyjska optyka byla loteryjna.
    Dlatego najlepiej jest odbierac takie szkla osobiscie i przetestowac.
    www.kki.pl/lech/testy.html
    http://groups.google.com/group/pl.rec.foto.cyfrowa/b
    rowse_thread/thread/f115846b4b59956a

    Jedyna rzecza jakiej obawialbym sie w tym wypadku to dokladnosc dlugich
    redukcji do bezlusterkowcow i zachowanie przez nie prostopadlosci osi
    optycznej do matrycy.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 33. Data: 2012-08-21 19:07:10
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sun, 19 Aug 2012 15:18:30 +0200, mt napisał(a):

    [...]
    > Raczej wszystko :) Coś takiego jest możliwe przy niewielkiej różnicy
    > rejestru, jak np. M42->F, gdzie faktycznie niektóre szkła dało się
    > przeostrzyć. Przy FD sama różnica odległości rejestrowej wynosi 2 mm do
    > bagnetu EF i jeszcze więcej do Pentaxa, Sony i Nikona. Dodatkowo sama
    > przejściówka (w przeciwieństwie do np. M42) dość sporo odsuwa obiektyw
    > od matrycy. To już się robi naprawdę duża różnica. Nie znam ani jednego
    > szkła FD, które po podpięciu do EF/A/K/F dałoby się przeostrzyć o tyle,
    > aby prawidłowo działał na nieskończoności.

    Nie będę się upierać, chciałem tylko zwrócić uwagę, by najpierw
    sprawdzić. Canonowski KIT, który mam w ręku za nieskończoność wychodzi
    całkiem sporo - zauważalnie (w mm), więc warto sprawdzić czy posiadany
    też tak potrafi, zanim się go spisze na straty.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 34. Data: 2012-08-21 19:20:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-19 00:12, Waldek Godel pisze:
    > adapter za 70 zł z pewnością będzie miał soczewkę. Z pewnością.

    Z pewnością także podłą. Zresztą niepodła również nie pomaga - z
    pewnością wzrośnie ac, as, a całość będzie mniej ostra, złapie więcej
    blików i siądzie transmisja.
    Generalnie - wszystko, co ma soczewki - do bani. Te kombinacje systemów,
    które nie muszą ich mieć także mają dziś ograniczone możliwości - jakieś
    tele portretowe może się przyda. Postęp w projektowaniu nawet takich
    głupich kitów jest niesamowity (najlepszy przykład - kit Canona - kilka
    lat różnicy, cena ta sama, a jakość o niebo lepsza).

    --
    pozdrawia Adam
    /czasem nie ma sensu pisać czegokolwiek.../

  • 35. Data: 2012-08-21 19:45:29
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-21 19:20, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > głupich kitów jest niesamowity (najlepszy przykład - kit Canona - kilka
    > lat różnicy, cena ta sama, a jakość o niebo lepsza).

    Kiedyś próbowałem ze szkłami m42 na nikonie z przejściówką z taką
    soczewką. O ile ze standardem było jeszcze jako tako, to przy
    szkłach krótkoogniskowych tragedia, 20mm praktycznie do niczego
    się nie nadawało.

  • 36. Data: 2012-08-21 23:44:18
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 21 Aug 2012 19:07:10 +0200, Sylwester Zarębski wrote:
    > Nie będę się upierać, chciałem tylko zwrócić uwagę, by najpierw
    > sprawdzić. Canonowski KIT, który mam w ręku za nieskończoność wychodzi
    > całkiem sporo - zauważalnie (w mm),

    Ile mm? 2? 5? I powaznie az tak się wciaga, czy te mm liczysz po
    obwodzie pierscienia ostrzenia?

    > więc warto sprawdzić czy posiadany też tak potrafi, zanim się go
    > spisze na straty.

    Wziales do rozwazan o szklach manualnych przypadek szkla AF. AFy maja
    chyba zawsze kawalek miejsca za oo, w manualach zwykle jest sciana na oo.

    PS. Chyba jedyne manualne szkla, ktore się dało ,,dłubnąć'' do ostrzenia
    na oo w takich warunkach jak FD->EOS to byly obiektywy lustrzane. Z
    naciskiem na ,,dłubnąć'', bo fabrycznie aż tak za nieskonczonosc nie
    wychodzily.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 37. Data: 2012-08-22 22:06:17
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-08-21 21:44:18 +0000, Michal Tyrala <w...@b...com.pl> said:

    > Wziales do rozwazan o szklach manualnych przypadek szkla AF. AFy maja
    > chyba zawsze kawalek miejsca za oo, w manualach zwykle jest sciana na oo.

    W 99% przypadków, poza zwierciadłami. Te mają zawsze dość duży zapas,
    wynikający z konstrukcji wrażliwej na temperaturę. Nie da się zrobić
    zwierciadła z zabetonowaną nieskończonością.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2012-08-24 17:38:06
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2012 21:44:18 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

    > Ile mm? 2? 5? I powaznie az tak się wciaga, czy te mm liczysz po
    > obwodzie pierscienia ostrzenia?

    Nie mam jak zmierzyć dokładnie ile, ale widać, że się "wciąga" - trudno
    mi powiedzieć "na oko". Sądzę, że więcej niż 1mm.

    > Wziales do rozwazan o szklach manualnych przypadek szkla AF. AFy maja
    > chyba zawsze kawalek miejsca za oo, w manualach zwykle jest sciana na oo.

    Wziąłem to co miałem pod ręką, by się upewnić ;). Być może nie jest
    reprezentatywny, ale jak miałem jakieś manualne szkło w ręku ostatnio,
    to też dość sporo za nieskończoność pozwalało się przeostrzyć - blokada
    była sporo "za", aczkolwiek nie sprawdzałem ile to jest na tylnej
    soczewce - mogło być mniej niż 1mm lub wcale, owszem :).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski