  • 51. Data: 2012-11-21 15:18:08
    Temat: Re: Obrona pracy inżynierskiej
    Od: Swift <p...@g...com>

    Rzecz w tym, że ja to technikum kończyłem i znam tą historię z pierwszej ręki. Dla
    jasności, tematem mojej pracy dyplomowej, nie był zasilacz.

  • 52. Data: 2012-11-21 16:09:58
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Zależy gdzie, generalnie nie warto, chyba, że się nic nie umie w biznesie
    > zrobić.

    Wlasnie uczelnie coraz czesciej maja coraz wieksze
    "wtyki" w biznesie i to w tym przez duze B.
    Zostajac na uczelni masz szanse podlapywac takie fuchy,
    ze glowa boli (kontakty, znajomosci, kasa)
    a z drugiej strony nie wiazesz sie "dziwnymi" umowami
    jakbys "normalnie" pracowal w jakiejs korporacji.
    (rozne zapisy o niepracowaniu dla konkurencji, itd)

    Typ opowiadal mi o ludziach ze swojej katedry,
    ktorzy tam ucza (>= dr), ale tak naprawde sa tam,
    bo tak latwiej nawiazywac rozne kontakty biznesowe.
    Zebys wiedzial jaka kase trzaskaja...
    No, ale to jest pierwsza liga i pewnie ciezko sie tam wbic.

    Tak czy siak IMHO warto obecnie nie opuszczac uczelni,
    ale to nie musi byc jedyne zrodlo dochodu
    i w wiekszosci przypadkow tak wlasnie jest.

  • 53. Data: 2012-11-21 16:25:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Swift napisał:

    > Rzecz w tym, że ja to technikum kończyłem i znam tą historię z pierwszej
    > ręki. Dla jasności, tematem mojej pracy dyplomowej, nie był zasilacz.

    Jeśli tak, to z drugiej ręki, nie z pierwszej.

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2012-11-21 16:40:06
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > Pojęcie FUNKCJI jest teraz dopiero w gimnazjum. Dziwisz się?

    Zaczynam się bać... Jeszcze trochę i... lekarz, co będzie mnie leczyć,
    budowlaniec, co wybuduje mój dom, architekt, co postawi most, piekarz, co
    wypiecze bułki, mechanior w fabryce, co wyprodukuje mój samochód,
    programista, co napisze program, itd, itp... Jeśli ich wiedza fachowa ma
    taka być, to ja... nie wiem, chyba czas spieprzać... ale to by było
    najłatwiejsze, narzekać i nic ku poprawie nie robić... Czy się dziwię...
    niestety, już nie... Po tym zwłaszcza, jak na szkoleniu elektrycznym
    "zagiąłem" wykładowcę prostym pytaniem w temacie przekładnika Ferrantiego
    "co będzie, jeśli żarówkę przypniemy tu-i-tu?"... Oczywiście wiedziałem, ale
    nie mogłem sobie odpuścić sprawdzenia, czy wykładowca wie, o czym mówi przy
    tablicy. Wyszło na to, że miał po prostu wyklepane na pamięć formułki i
    obrazki. Ale ja chciałem uczyć się rzeczywiście, by potem nie zrobić sobie
    krzywdy, ani innym... Musiałem więc wziąć poprawkę na to, co facet mówi,
    uwzględniając swoją już nabytą wiedzę, aby odfiltrować bzdury, które gadał.
    Egzamin zdałem z wynikiem bardzo dobrym. Pewnie dlatego, że jestem z natury
    nieufny do obcych.

  • 55. Data: 2012-11-21 16:41:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Q" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Zebys wiedzial jaka kase trzaskaja...
    >No, ale to jest pierwsza liga i pewnie ciezko sie tam wbic.

    No nie wiem, nie wiem - moze zalezy od branzy.

    Za komuny polskie uczelnie byly powiazane z przemyslem. i byly z tego
    ... dla ludzi drobne pieniadze, ot druga i trzecia pensja.
    Ale ten przemysl upadl, albo przestal byc wyplacalny, albo go
    sprzedano i nowy wlasciciel jak bedzie chcial, to sam wprowadzi nowe
    technologie.

    Moze jakies kopalnie czy huty cos tam jeszcze zamawiaja z prac
    badawczych, o innych raczej nie slyszalem.

    Jesli chodzi o elektronike ... trudno chyba u nas na uczelni znalezc
    fachowca, ktory np pomogl by ci zrobic urzadzenie z Bluetooth na
    pokladzie, dobrac antene, napisac software (ale moze potrafi cos
    gotowego dobrac), napisac driver do windowsa.

    >Tak czy siak IMHO warto obecnie nie opuszczac uczelni,
    >ale to nie musi byc jedyne zrodlo dochodu
    >i w wiekszosci przypadkow tak wlasnie jest.

    No, jest np pan profesor i ma pracownie projektow budowlanych.
    A projekt ... 10% wartosci mostu, ktory kosztuje np 500mln zl :-)
    Fakt ze bierze sie przy tym odpowiedzialnosc, takze finansowa.
    A ze ma tytuly, to moze wystepowac w roli eksperta ... choc tych
    mostow jego firma faktycznie troche zaprojektowala, wiec wie co mowi.

    Tyle ze akurat do zlecen to uczelnia mu nie potrzebna, za to potrzebni
    ludzie do przegladania przetargow i przygotowania ofert.

    Osobiscie opuszczalem uczelnie jak place byly marne, zlecen
    dodatkowych malo, a na nowoczesny sprzet i oprogramowanie nie bardzo
    bylo uczelni stac, i poczulem ze sie cofam...

    J.

  • 56. Data: 2012-11-21 19:24:05
    Od: Luke <l...@l...net>

> [...]
    > co wypiecze bułki, mechanior w fabryce, co wyprodukuje mój samochód,
    > programista, co napisze program, itd, itp...

    Problem polega na tym, że szkoła i studia powinny tak wykształcić
    absolwenta, aby nawet w razie zapomnienia pola powierzchni trapezu umiał
    je sobie WYPROWADZIĆ. Prawa Ohma może nie wyprowadzi, ale pole trapezu
    tak. Tymczasem współczesna edukacja polega na wszystkim, tylko nie na
    nauce myślenia i wymyślania.

    L.

  • 57. Data: 2012-11-21 19:50:19
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-11-21 15:18, Swift pisze:
    > Rzecz w tym, że ja to technikum kończyłem i znam tą historię z pierwszej ręki. Dla
    jasności, tematem mojej pracy dyplomowej, nie był zasilacz.

    Nie będziemy "gniazda swego kalać", tym bardziej iż profesor który był
    opiekunem feralnej pracy dyplomowej nie żyje, a szkoła ta aktualnie
    obchodzi iks-lecie istnienia.
    K.

  • 58. Data: 2012-11-22 02:49:53
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Problem polega na tym, że szkoła i studia powinny tak wykształcić
    > absolwenta, aby nawet w razie zapomnienia pola powierzchni trapezu umiał

    Już podstawówa powinna! Od małego należy uczyć dzieci MYŚLENIA, co może być
    inne, trudniejsze, ale od tego są mądrzy ludzie, zeby tak obmyślili proces,
    by był zrobiony DOBRZE.

    > je sobie WYPROWADZIĆ. Prawa Ohma może nie wyprowadzi, ale pole trapezu

    Ohma nie wyprowadzi? Ja rozumiem, że mając np. dyskalkulię zajmie mu to
    chu..k wie ile czasu, ale skoro umie (?...) pomnożyć napięcie przez prąd,
    uzyskując moc, czy ten sam zestaw podzielić, uzyskując oporność... To np.
    mając moc i oporność, policzy pozostałe wielkości. Jak nie pomyśli, to niech
    wykuje i pamięta, jak nie spamięta, to niech pomyśli.

    > tak. Tymczasem współczesna edukacja polega na wszystkim, tylko nie na
    > nauce myślenia i wymyślania.

    Żeby tylko... i to nawet nie jest problem tylko współczesnej edukacji,
    35...30 lat temu też tak było, może nie na taką skalę, ale było... Edukacja
    wręcz ODUCZA samodzielności myślenia, skoro przerabianą lekturę mam opisywać
    "tak, jak sobie to pani wymyśliła", a nie tak, jak ją widzę, to chuj z taką
    edukacją, za przeproszeniem. Obserwuję otoczenie, obecnie może nie tak
    intensywnie, jak wcześniej, ale z tego, co widzę, to wiedza jest niekiedy
    całkiem niezła. Ale tylko wiedza, a ona, jak wiadomo, nie warunkuje
    mądrości, jest tylko niezbędnym jej przyczynkiem. Wiedza bez myślenia...
    warta jest IMHO tyle, co przetrawione żarcie, czyli gówno. Wina jest po obu
    stronach, ale to już temat na dluższą rozprawkę, a ja kimać lecę...

  • 59. Data: 2012-11-22 08:10:13
    Od: Tomek <...@...z>

    W dniu 2012-11-21 19:24, Luke pisze:
    > Problem polega na tym, że szkoła i studia powinny tak wykształcić
    > absolwenta, aby nawet w razie zapomnienia pola powierzchni trapezu umiał
    > je sobie WYPROWADZIĆ.

    Mnie jeden pan profesor na politechnice usiłował ulać za wyprowadzenie
    wzoru na egzaminie. Bo powinienem go z pamięci napisać...
    Ale fakt jest taki, że auto do mechanika oddaję jak już naprawdę nie
    mam narzędzi żeby naprawić samemu... Jak zrobię sam, to jest drożej,
    trwa dłużej, ale przynajmniej jak coś spieprzę wiem co mam spieprzone
    i jak się zabiję to będę wiedział dlaczego.

  • 60. Data: 2012-11-22 09:54:41
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:50ab447a$0$26696$65785112@news.neostrada.pl...
    > A niech się bujają. Byle by czas pomiaru był krótszy od czasu w jakim
    > czubek wieży pokonuje 1mm :-) Wynik pomiaru będzie się bujał razem z
    > wiatrem ;-)

    Mierzyłeś coś dalmierzem geodezyjnym.?
    Tam pomiar składa się z dwu lub 3 pomiarów (zliczanie najpierw długich
    impulsów, potem poprawki -
    ile krótkich imulsów mieści się w ramach jednego długiego i ew. jeszcze
    trzeci raz) - to tak w uproszczeniu.
    Pomiar może trwać kilka sekund.
    Więc cały pomysł pracy doktorskiej można o kant sosny :)