  • 61. Data: 2012-11-22 09:59:37
    Temat: Re: Obrona pracy inżynierskiej
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:k8fum3$pfa$1@mx1.internetia.pl...
    > Sam napisałeś "Brał pod uwagę siłę wiatru" no to chyba zostało to
    > uwzględnione?
    >
    > Widzę na przykład jak z mierzenia siły wiatru i przyspieszenia w punktach
    > pomiarowych stosunkowo łatwo uzyskać dane wystarczające do wyznaczenia
    > "zera" pomimo tego, że wiatr dmucha i wieże się bujają... Jaki więc
    > problem widzisz?

    Jak napisałem poprzednio pomiar może trwać kilka sekund.
    Więc nie da się nic zmierzyć (podobno odchylenia triangulów mogą przekraczać
    metr).
    Nie napisałem tego poprzednio, ale siła wiatru była mierzona tylko po to,
    aby wprowadzić poprawkę
    do nader skomplikowanego wzoru na prędkość światła. Co również, nawet
    teoretycznie niewiele dawało,
    bo wiatr mógł być inny na triangulach i pomiędzy nimi.

  • 62. Data: 2012-11-23 15:34:37
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 21 Nov 2012 01:00:55 +0100 "Anerys" <s...@s...pl>
    napisał:

    >I wyjdzie z liceum z maturą gostek, co objętości walca nie policzy, bo za
    >trudne. Gugla ma, wzory są, a dla niego kurwa, za trudne... ja pierdolę,
    >pardon le mot...

    Z tego co wiem, w szkole średniej nie ma teraz trygonometrii...

  • 63. Data: 2012-11-23 16:21:13
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2012-11-23 15:34, __Maciek pisze:

    > Z tego co wiem, w szkole średniej nie ma teraz trygonometrii...

    Chyba przesadziłeś z tą trygonometrią.
    Na pewno nie ma granic i pochodnych.

  • 64. Data: 2012-11-23 16:34:15
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 23.11.2012 16:21, Bool wrote:

    > Chyba przesadziłeś z tą trygonometrią.
    > Na pewno nie ma granic i pochodnych.

    Zależy od tego jaka szkoła. W lepszych to i podstawy całek będą.

    Michoo

  • 65. Data: 2012-11-23 17:50:22
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 23 Nov 2012 16:21:13 +0100 Bool <n...@n...com> napisał:

    >Chyba przesadziłeś z tą trygonometrią.
    >Na pewno nie ma granic i pochodnych.

    Wiem to od kuzyna który kończył jedno z warszawskich liceów. Nie wiem
    o które liceum chodziło, mogę przy okazji zapytać. Jak mi to
    powiedział to też nie mogłem uwierzyć...

    Zapewne rację ma Michoo, zależy od szkoły - w jednej będzie w innej
    niestety nie. W technikum im.Kasprzaka gdzie ja się uczyłem, były na
    koniec 5-tej klasy podstawy całek. Zresztą za moich czasów to
    trygonometria była w szkole podstawowej i nie było to nic dziwnego...

  • 66. Data: 2012-11-23 18:07:03
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2012-11-23 17:50, __Maciek pisze:

> [...]
    > koniec 5-tej klasy podstawy całek. Zresztą za moich czasów to
    > trygonometria była w szkole podstawowej i nie było to nic dziwnego...

    Dla mnie to jest niewyobrażalne. Ja podobnie tak ja ty miałem trygonometrię w
    podstawówce i całki w
    ostatniej klasie technikum elektronicznego (co prawda fakultatywnie ale były).

    Należy też nadmienić, że wszystkie szkoły mają de facto narzucony program nauczania i
    teoretycznie
    na tych samych kierunkach powinny przerabiać to samo.

  • 67. Data: 2012-11-23 21:44:38
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 22.11.2012 09:54, Andrzej pisze:

    > Mierzyłeś coś dalmierzem geodezyjnym.?
    > Tam pomiar składa się z dwu lub 3 pomiarów (zliczanie najpierw długich
    > impulsów, potem poprawki -
    > ile krótkich imulsów mieści się w ramach jednego długiego i ew. jeszcze
    > trzeci raz) - to tak w uproszczeniu.
    > Pomiar może trwać kilka sekund.
    > Więc cały pomysł pracy doktorskiej można o kant sosny :)

    A czy ja gdzieś pisałem o dalmierzu geodezyjnym ? ;-) Chyba na nim świat
    się nie kończy. Może właśnie doktorant wpadł na jakąś zupełnie inną
    metodę pomiaru :-) I za to nie tylko doktorat ale i Nobel się należy ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 68. Data: 2012-11-23 22:02:01
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 11/20/2012 03:13 AM, Andrzej wrote:
> [...]
    > [ciach]
    > Ja byłem na obronie pracy doktorskiej na Polibudzie warszawskiej.
    > Facet opracował metodę dokładnego pomiaru dużych odległości pomiędzy
    > wieżami triangulacyjnymi dalmierzem laserowym.
    > Brał pod uwagę siłę wiatru, wilgotność, temperaturę, ciśnienie itp, itd.
    > Wyszła mu dokładność poniżej 1 mm na kilometr.
    > Wtedy wstał jakiś magister i stwierdził: "ale przecież te wieże bujają
    > się na wietrze".
    > Chwilowa konsternacja. Po czym wstał profesor promotor i stwierdził: "To
    > zostało uwzględnione" i zamknął dyskusję.

    Myślę że zasłużenie obronił. Jeśli sam pomiar jest na tyle krótki żeby
    ruch czubka wieży nie wpływał na wynik (co nie znaczy że sam pomiar musi
    dać dokładną odległość pomiędzy nieruchomymi wieżami), można wykonać
    cała serię pomiarów trwająca kilka-kilkadziesiąt sekund i wyniki
    opracować przy pomocy metod statystycznych. W ten sposób można
    odfiltrować całkiem znaczne zakłócenia.

    pzdr.
    j.

  • 69. Data: 2012-11-23 22:41:20
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Wiem to od kuzyna który kończył jedno z warszawskich liceów. Nie wiem
    > o które liceum chodziło, mogę przy okazji zapytać. Jak mi to
    > powiedział to też nie mogłem uwierzyć...

    Może jakieś drogie prywatne liceum dla tych, którym wydaje się ze są
    humanistami.

    http://daczyszyn.laszczow.pl/zasoby/file/Nowa_PP_mat
    _zp.pdf
    1) wykorzystuje definicje i wyznacza wartości funkcji sinus, cosinus i
    tangens kątów o miarach
    od 0° do 180°;
    2) korzysta z przybliżonych wartości funkcji trygonometrycznych
    (odczytanych z tablic lub
    obliczonych za pomocą kalkulatora);
    3) oblicza miarę kąta ostrego, dla której funkcja trygonometryczna
    przyjmuje daną wartość
    (miarę dokładną albo - korzystając z tablic lub kalkulatora- przybliżoną);
    4) stosuje proste zależności między funkcjami trygonometrycznymi:
    5) sin2 + cos2 = 1, oraz
    6) sin(90° - ) = cos
    7) znając wartość jednej z funkcji: sinus lub cosinus, wyznacza wartości
    pozostałych funkcji tego
    samego kąta ostrego

    > Zapewne rację ma Michoo, zależy od szkoły - w jednej będzie w innej
    > niestety nie.

    Podstawy programowe wymagają. Oczywiście niektóre szkoły mogą kusić tym,
    że u nich nie zmusza się dzieci do uczenia się takich nikomu
    niepotrzebnych rzeczy. Wolny rynek.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 70. Data: 2012-11-23 23:23:01
    Od: Lukasz Spychalski <c...@o...pl>

    J.F. wrote:

    > Ale wiesz - to bywa i tak - robisz zasilacz, robisz, pieknie dziala,
    > opisujesz, nadal dziala ... a na 15 minut przed obrona przestaje.
    >
    > No to coz robic - pozostaje szybki wypad do kiosku.

    No to ja się przyznam: na dzień przed obroną (też w znanym warszawskim
    zespole szkół elektronicznych) wrzuciłem śrubokręt między płytki. Praca
    pokazowo wydymiła. Po panicznej naprawie tym, co miałem pod ręką (tzn.
    odrzutami TTL'i z CEMI) zaczęła działać, ale po rozgrzaniu. Cóż było
    począć... na obronie włączyłęm ją, a następnie przez kwadrans nawijałem jak
    katarynka o byle czym, żeby tylko odwlec prezentację działania ;).