    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 12 Feb 2020 12:20:33 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ocieplenie
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 12 lutego 2020 11:16:05 UTC-6 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Owszem, można spotkać całą paletę pomyleńców. Owszem, należy każdemu dać
    > szansę. I niestety, z doświadczenia wiem że nikt z niej nie korzysta.
    > Naprawdę wierzysz że jest możliwy cywilizowany dialog z gościem który
    > przyrównuje ekologię do faszyzmu?

    Zalezy czy ma racje czy nie. Bo niestety dzis slowem ekologia przykrywa sie mase
    spraw zwiazanych z srodowiskiem przy czym sporo tych spraw nie poprawia stanu tegoz
    srodowiska. Mozna wspomniec skrobiowe torebki odpowiedzialne za skazenie
    mikroplastikiem, masowe sianie rzepaku zeby bylo dosc bioetanolu, palenie w
    elektrowniach drewnam zeby pokazac ze to jest odnawialne zrodlo i tak dalej.

    Kazda z tych rzeczy pomaga na jedno a szkodzi na drugie.

    Kiedys owijanie w gazete bylo fe bo papier byl nieekologiczny. Bo sie drzewa
    wycinalo. Tak wbijano nam w glowe za mojej mlodosci. Dzis jest odwrotnie.

    I dla mnie to faszyzm ze ktos uzurpuje sobie bycie postrzeganym jako nieomylny i
    narzucanie masom rozwiazan pod grozba kary.
    A ta nieomylnosc manifestuje sie nie tylko w tym ze cos nie dziala i odkrywamy to po
    czasie. Widac ja rowniez w tym ze sie regulator daje nabierac albo dozwala na
    manipulacje przez tych co powinni wiedziec co robia (afera VW/dizla) albo uparte
    parcie w wegiel jako zrodlo energii zamiast w gaz.

    > Pytanie, co robić dalej w takiej
    > sytuacji? Tolerować pomyleńca czy dać mu odpór w postaci ignorowania? Ja
    > wybieram to drugie plus od czasu do czasu wyraz dezaprobaty. Niech

    Twoje prawo. Nikt nikogo nie zmusza do dyskusji.

    > głupcy rozmawiają z głupcami. Nie można i nie należy im zabraniać
    > usenetu ale niech pozostają świadomi swojej głupoty. Nie jest to
    > ostracyzm, przecież z definicji głupotę można leczyć a to przez naukę i
    > studia. Tolerując głupca robisz mu złą przysługę i utwierdzasz go w jego
    > głupocie.

    A tu juz zalezy czy to glupiec czy ktos kto widzi ze idea sie kupy nie trzyma.
    Dzis ci co utyskuja na energie jadrowa sa uznawani za glupcow.
    Za jakis czas moze sie okazac ze beda uznawani za wizjonerow ktorych nikt nie sluchal
    bo sobie cywilizacja nie da rady z odpadami.

    Nie zebym kogokolwiek bronil. Pisze po prostu jak widze ten akurat aspekt dyskursu w
    tym temacie.